رسانه عمومی

پنجره دوجداره ضد صدا چیست؟

ابتدا توضیح مختصری در مورد عایق صدا می دهیم. دنیای اطراف ما پر از سر و صدا است و بیشتر این صداها برای ما خوشایند نیست و دوست نداریم آنها را بشنویم. امروزه آلودگی صوتی جزء مهمی از معضلات زندگی شهری محسوب می شود و آثار مخرب آن بر واکنش اجتماعی و سلامت مردم مشهود است. در نتیجه کاهش این صداها و رسیدن به سکوت به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است. در این شرایط است که بیشتر سازندگان به عایق صدا روی می آورند.

عایق صدا چیست؟
برای کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از ورود صدا به محیط دیگر باید از پوششی به نام عایق صوتی استفاده کرد. معمولاً صدا از طریق دیوارها، کف و سقف ساختمان منتقل می شود و در نتیجه امواج صوتی ایجاد می شود.

برای جلوگیری از انتقال صدا در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می توان از عایق صدا استفاده کرد. در این راستا عایق صدا به معنای استفاده از دیوارها و سقف های بتنی ضخیم است.

وقتی صحبت از جذب و کاهش صدا می شود، دو موضوع بسیار مهم و اساسی در طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه ها وجود دارد. یکی از آنها نحوه جذب صوت و صدای انتقالی است، یعنی اینکه چه نوع عایق صوتی انتخاب می شود و دیگری استفاده از بهترین مصالح و مصالح در ساخت ساختمان یعنی دیوار، کف، سقف. . . ، و غیره.

طبق تحقیقات انجام شده در زمینه عایق صدا، استفاده از عایق صوتی دو تا پنج سانتی متری تاثیر زیادی در کاهش انتقال صدا دارد. همچنین عایق بودن پنجره ها و محیط عامل بسیار مهمی در صرفه جویی در مصرف انرژی در فصول گرم و سرد سال است و همین عامل باعث شده تا تولیدکنندگان به سمت تولید پنجره های دوجداره بروند.

یک پنجره دو جداره با ویژگی های آن بسازید!
اغلب به آنها پنجره های دوجداره، پنجره های دوجداره و پنجره های سه جداره گفته می شود. پنجره دوبل باید وسیله مناسبی برای انتقال صدا، گرما، سرما و گرد و غبار و جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان باشد. اما متأسفانه همیشه این موضوع صادق نیست و استفاده کنندگان شیشه دوجداره از پنجره های خود راضی نیستند. بنابراین، پاسخ این سوال این است که آیا همه پنجره های دوجداره عایق صدا هستند؟ باید گفت که پاسخ منفی است.

پنجره های دوجداره را می توان با پروفیل های UPVC ساخت و با پروفیل های آلومینیومی قابل مقایسه است. در مقالات قبلی در مورد پنجره های شکسته حرارتی گزارش داده ایم. عایق صوتی موثر باید تراکم مناسبی داشته باشد. چگالی عایق صدا ارتباط مستقیمی با انتقال صدا دارد. اچ. هر چه تراکم عایق صدا بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر انتقال صدا بیشتر می شود. علاوه بر شدت عایق صدا، ضخامت نیز تاثیر زیادی در انتقال صدا دارد. متاسفانه مواد عایق صوتی موجود در بازار امروزه ضخامت و کیفیت خوبی ندارند.

ویژگی های پنجره های دوجداره عایق صدا
یکی از مزیت های اصلی پنجره های دوجداره عایق بودن صدا است. عایق صدا یکی از ویژگی های بارز و مهم در مورد پنجره های دوجداره است و اکثر مصرف کنندگان به همین دلیل پنجره های دوجداره را خریداری می کنند. پنجره بخشی از ساختمان است که نور محیط از طریق آن تامین می شود و به کمک آن می توان نمای بیرونی ساختمان را درک کرد. ویژگی های پنجره های عایق صدا

استفاده از مواد و مواد اولیه استاندارد و همچنین تولید استاندارد پنجره های دوجداره عایق می تواند تجربه خوبی را در ذهن مصرف کننده به جا بگذارد. اگر تولید پنجره دوجداره خوب نباشد، حتی اگر از بهترین متریال استفاده شود، پنجره شما عایق خوبی نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر در هنگام نصب لولاها و یراق آلات به درستی در پروفیل قرار نگیرند، سرما، گرما، صدا و گرد و غبار از پشت لولای پنجره وارد ساختمان می شود.

ابعاد صحیح پنجره یکی دیگر از نکات مهم و حیاتی در ساخت پنجره های دوجداره عایق است. اگر ابعاد درست نباشد، پنجره بزرگ یا کوچک ساخته می شود که هیچ کدام استاندارد نیستند. اگر پنجره باید بزرگتر از آن ساخته شود، تحت فشار نصب می شود و جایی برای انبساط و انقباض باقی نمی ماند. هنگامی که به پنجره و بازشو فشار وارد می شود از حالت تنظیم خارج می شود و به درستی باز و بسته نمی شود. این پنجره ها عملکرد عایق خوبی برای انتقال صدا و سرما در فصول گرم و سرد سال نخواهند داشت.

استفاده از یراق آلات دو طرفه باعث بهتر شدن پنجره از نظر حفاظتی می شود. پنجره های دو جداره دارای لولاهای دو طرفه هستند که با بسته شدن پنجره و درزگیری کامل لاستیک اطراف دهانه و چارچوب را فشرده می کند. البته این روکش مشروط به استفاده از لاستیک استاندارد و مرغوب در ساخت پنجره است تا در فصول گرم و سرد سال کیفیت خود را از دست ندهد.

اتصالات پنجره ضد صدا
استفاده از پنجره های دوجداره خوب و استاندارد تاثیر زیادی در عایق بندی پنجره های دوجداره نیز دارد. پنجره های دوجداره انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع آلودگی صوتی و میزان آن از ورود صدا جلوگیری می کنند. با توجه به اینکه 80 درصد پنجره دوجداره شیشه ای است، توصیه می شود از پنجره های دوجداره استاندارد و با کیفیت استفاده شود تا پنجره به خوبی در برابر صدا و گرما عایق شود.

شرکت آپند یکی از بهترین تولیدکنندگان درب و پنجره در ایران می باشد که با ارائه محصولات متنوع امکانات زیادی در زمینه پنجره دوجداره با کیفیت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد. هدف اصلی برند APPEND کسب رضایت مشتری و ارتقای مشتری مداری است. این برند با رعایت استانداردهای بین المللی سعی در دستیابی به این مهم دارد.

خرید پنجره های عایق صدا
به شما توصیه می کنیم برای خرید پنجره دوجداره عایق به سراغ شرکت های معتبر بروید و به دنبال پنجره های ارزان قیمت و بی کیفیت نباشید. زیرا در این صورت خرید، انتظارات و نیازهای شما را برآورده نمی کند و مجبور می شوید دوباره برای خرید پنجره استاندارد هزینه کنید و تمام زحمات قبلی شما از نظر هزینه و زمان به هدر می رود. پس بنابراین به شما توصیه میکنیم به نمایندگی وین تک در کرج مراجعه کنید.