کسب و کار سلامتی

پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل چیست؟

جریمه شدن توسط گوگل یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو رخ دهد. با این حال، مجازات های گوگل غیرقابل حل نیستند، فقط باید هر چیزی را که قوانین گوگل را نقض می کند، اصلاح کنید.

اگر ورزش حرفه ای را تماشا کنید، کلمه “پنالتی” را می شناسید. اگر بازیکنی مرتکب عمل غیرورزشی، کثیف یا تخطی از قوانین بازی شود، داور او را مجازات می کند. بسته به شدت تخلف، بازیکن خاطی ممکن است از بازی اخراج شود! جریمه شدن توسط گوگل مانند یک جریمه ورزشی است.

موضوع جریمه های سایت برای برخی از کاربران چالش برانگیز است، بنابراین این مقاله به موضوعات زیر می پردازد: جریمه های گوگل چیست، چرا سایت ها توسط گوگل جریمه می شوند و چگونه؟ رفع پنالتی های گوگل

پنالتی گوگل جریمه ای برای وب سایت هایی است که قوانین و الگوریتم های گوگل را نادیده می گیرند و از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. این جریمه منجر به کاهش قابل توجهی در ترافیک ارگانیک می شود. این باعث می شود که وب سایت در نتایج گوگل کاهش یابد و از نتایج گوگل حذف شود.

آنچه گفته شد اطلاعات دقیق وب سایت ارائه شده توسط گوگل است، اما لازم است در مورد ساختار و خط مشی وب سایت ارائه شده توسط گوگل بیشتر بدانید.

چرا این سایت توسط گوگل جریمه شده است؟

یکی از دلایل حذف یک وب سایت از نتایج گوگل، جریمه کردن وب سایت از گوگل است. مهمترین ماموریت گوگل این است که بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد. برای این کار، گوگل از وب سایت ها انتظاراتی دارد و هر وب سایتی که سعی کند فاکتورهای رتبه بندی را دستکاری کند یا این قوانین را زیر پا بگذارد، هرزنامه محسوب می شود. اما چه عواملی باعث جریمه شدن وبسایت در گوگل می شود؟

راهنما: Hynes، مدیر عامل شرکت Vevan Jai-Dhamdha Hynes Consulting، Ekanti:

می توانم بگویم که تقریباً تمام هزینه های گوگل برای مالک سایت است که سعی می کند قوانین و الگوریتم های گوگل را زیر پا بگذارد.

متأسفانه، توضیح دقیقی در مورد اینکه چرا گوگل صفحه را جریمه می کند، وجود ندارد، اما چیزی به همان اندازه که به نظر می رسد نابخردانه است:

لینک های غیر طبیعی به سایت شما (لینک های غیر طبیعی)

لینک های غیر طبیعی از سایت شما

محتوایی با ارزش کم یا بدون ارزش

آنها گوگل را وادار به واکنش می کنند و اگر تکرار شود، صفحه اشتباهی از گوگل کارت قرمز دریافت می کند.

چگونه یک صفحه را در گوگل رتبه بندی کنیم؟

اکنون که اسپم را می شناسید، باید اشاره کنم که روزانه 40 میلیارد صفحه اسپم در گوگل پیدا می شود. اما آیا همه این سایت ها جریمه می شوند؟ برای پاسخ به این سوال به تصویر زیر نگاه کنید.

همانطور که از تصویر مشخص است فرآیند پنالتی شدن سایت در گوگل به صورت همزمان انجام نمی شود و سایت باید 4 مرحله و 3 فیلتر را طی کند تا پنالتی شود. اگر دقت کنید، خط آبی که فیلتر را نشان می دهد با هر مرحله ضخیم تر می شود. این خط آبی ضخیم نشان می دهد که برای فیلتر کردن هرزنامه ها چقدر کار لازم است و هر گزارش مراحل غیرضروری را طی نمی کند.

اما روند همیشه اینطور نیست، گوگل سیستمی (هوش مصنوعی) دارد که در ابتدا بیشترین هرزنامه را پیدا می کند. بنابراین هرزنامه ای که می بینیم حتی در نتایج گوگل ظاهر نمی شود.

با این حال، گاهی اوقات (فقط 1 درصد مواقع) افراد نیاز به بررسی و تأیید این گزارش ها دارند. این گزارش ها توسط تیم هرزنامه وب گوگل، یک تیم چند رشته ای که از تجزیه و تحلیل وب استفاده می کند، بررسی می شود. در سال 2020، تیم هرزنامه وب گوگل توانست 2,900,000 گزارش را به صورت دستی بررسی کند و یک اخطار جریمه گوگل را برای صاحبان کنسول مرورگر ارسال کند.

چگونه متوجه شویم که گوگل سایت ما را جریمه کرده است؟

هر بار که سایتی جریمه می شود، رتبه سایت و ترافیک ارگانیک آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و صاحب سایت یک پیام اقدام مستقیم در قسمت امنیت و اقدامات مستقیم نوار جستجوی سایت دریافت می کند.

همه این موارد را در آموزش صفر تا صد سئو خواهید آموخت.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.