پروژه «چشمه نور» در قزوین، نمایش قدرت علمی ایران در دنیاست 

سلام دکتر/قزوین رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: «چشمه نور» به دلیل اینکه نیاز به ۱۰ هزار میلیارد هزینه دارد در سازمان برنامه رد شده است، در صورتی که چشمه نور ۲۷ رشته علمی و ظرفیت برای فعالیت ۲۰۰ دانشمند دارد. درخواست داریم دولت در پروژه چشمه نور کمک کند تا این چشمه، چشمه‌ای جوشان از انواع نور باشد و قدرت علمی ما در دنیا رخ نمایی کند. 

به گزارش سلام دکتر، فاطمه محمدبیگی عصر سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ در شورای اداری استان که با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: دولت و مجلس انقلابی محصول بصیرت جانانه مردم، توان مقاومت، توکل و توسل است. در این دولت مدیران جوان پای کار آمدند و پروژه‌های نیمه کاره مجدد آغاز شد، کارخانه‌ها تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و نیز نهضت گازرسانی و آب‌رسانی آغاز شد. 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نباید اجازه پمپاژ ناامیدی به دشمن دهند، افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ روستا گازرسانی و آب‌رسانی شده، پروژه زیاران و پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در مسیر اجرا قرار گرفته و پروژه‌های سلامت با ارزشی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. 

محمدبیگی بیان کرد: اصلاح و تنظیم بازار معیشتی، حل مسائل اوقاف با کمک شبکه بانکی، حل بحران آب شرب و کشاورزی، توجه به سد بورمانک و آبرسانی به شهرستان‌هایی که تنش آبی دارند از انتظارات مردم قزوین است که در این حوزه منتظر اتفاقات خوب هستیم. 

انتقال آب قزوین به تهران منطقی نیست 

وی افزود: قزوین مشکل تنش آبی دارد اما متأسفانه قسمتی از آب قزوین به تهران برده می‌شود، سؤال این است پس حق دشت قزوین چه می‌شود؟ دشت قزوین تأمین‌کننده غذای پایتخت است و اینکه قسمتی از این آب را به پایتخت ببریم چاره کار نیست، نکته دیگر اینکه اگر احیای تالاب‌ها رقم نخورد قطعا شاهد ریزگردها و آسیب وحشتناکی خواهیم بود.

محمدبیگی ادامه داد: استان ما نیازمند شهرک‌های فناوری اطلاعات و شهرک تولید محتوا است چراکه قزوین ظرفیت پذیرش چنین شهرک‌هایی را دارد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: هیچ‌گاه تولید یک میلیون مسکن محقق نخواهد شد مگر اینکه ساخت مسکن را به بخش خصوصی واگذار کنیم و بانک‌ها پشتیبانی کنند، اگر مشکل مسکن حل شود نیمی از فقر در جامعه حل خواهد شد. 

وی افزود: استان قزوین زیست بوم تولید ثروت در کشور است و با نظام‌های تأمین مالی جدید توانسته است که مشارکت در اشتغال را رقم بزند. 

محمدبیگی در پایان گفت: ۳۳ پروژه سلامت در این هفته افتتاح شد و افتتاح ۵۰ پروژه با ارزش چند هزار میلیارد باقی مانده است، قزوین استان ویژه‌ای است و اگر به شاهراه قزوین رسیدگی نشود روزی نفس آن به شماره خواهد افتاد. 

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل