رسانه عمومی

وضعیت اهدای خون در ماه گذشته / بالاترین و پایین ترین گروه خونی

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه کمترین و بالاترین میزان اهدای خون در کشور است ، گفت: “در فروردین ماه امسال بیش از 138000 واحد خون در سراسر کشور اهدا شد.”

در مصاحبه با سلام دکتر ، دکتر بشیر حاجی بیگی وی با اشاره به وضعیت اهدای خون در ماه آوریل و بحران کرونا گفت: در آوریل 2016 نزدیک به 138000 و 465 واحد خون در سطح کشور اهدا شد.

3 استان در بالای اهدا خون در ایالت قرار دارند

وی با بیان اینکه بیشترین میزان اهدای خون در کشور در فروردین ماه مربوط به استان های تهران ، فارس و مازندران است ، افزود: استان های بوشهر ، هرمزگان ، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز در فروردین ماه سال جاری بیشترین میزان اهدای خون را در فروردین ماه امسال نسبت به گذشته داشته اند. سال است. آنها سال گذشته همین کار را کردند.

2٪ در اهدا خون افزایش می یابد

حاجی بیگی ادامه داد: “در همین زمان ، در فروردین ماه امسال ، زنان استان های خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان از استقبال خون بیشتر استقبال کردند.” بنابراین ما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد شش درصد افزایش بانوان در این استانها بوده ایم. همچنین در فروردین ماه امسال رشد 2/2 درصدی در شاخص اعطای بانوان در سراسر کشور داشتیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیشترین میزان اهدا خون در کشور با یک گروه خونی O مثبت با 35 درصد همراه بود ، در حالی که کمترین میزان اهدا خون در کشور با یک گروه خونی AB منفی با 1 درصد همراه بود. .

حاجی بیگی ادامه داد: در همین زمان ، در فروردین ماه امسال 177 هزار و 633 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور رفتند که از این تعداد 138 هزار و 465 واحد اهدا شده است. علاوه بر این ، 24405 نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

وی همچنین گفت: در فروردین امسال 268.990 واحد خون و فرآورده های آن در بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید