رسانه عمومی

وب‌سایت مرکز رصد فرهنگی کشور در دسترس قرار گرفت

وب سایت شرکت ملی مشاهدات فرهنگی با هدف دسترسی به این مرکز راه اندازی شده است. نظارت مکرر بر وضعیت کنونی و تغییرات فرهنگی و گزارش این تحولات مهم در محل کارگروه فرهنگی.

به گزارش سلام دکتر ، مرکز مطالعات فرهنگ و هنر ارتباطات ، در وب سایت فرهنگ ارتباطات که به آدرس http://ircud.ir واقع شده است ، گزارش شرکت ها و موسسات (شامل گزارشات فرآیند ، نظرسنجی ، آمار ، سالنامه ها و …) خلاصه و طبقه بندی. یکی از نقاط قوت این سایت ، تهیه و تهیه گزارش های کلی (و نقشه های طراحی) گزارش های موجود و تهیه گزارش های اینفوگرافیک مانند انتشار گزارش های مشاهده سفارشی انجام شده در مرکز مشاهده است.

دسترسی مکرر به تصاویر لحظه به لحظه از وضعیت فرهنگی و هنری کشور دلیل پیوستن به “کارگروه آگاهی فرهنگی” است.

شایان ذکر است که در سپتامبر 2009 ، اولین مورد تشکیل تیم نظارت سفارشی (مصوب اولین جلسه ائتلاف نقشه فرهنگی در 20 جولای 2009) توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شد.

در پی این دستور ، آیین نامه اجرایی کارگروه حفاظت فرهنگی در تاریخ 14 تیر 1395 توسط وزیر فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی به موسسه فرهنگ ، هنر و ارتباطات ارائه شد.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی (سرپرست گروه کاری) رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ ، هنر و ارتباطات (دبیر کارگروه) مدیرکل دفتر برنامه ها و برنامه ریزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیر شورای مردم فرهنگ مردم ، رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما ، دبیر فرهنگ کمیته قضایی انقلاب فرهنگی ، مدیر کل مرکز رفاه اجتماعی داخلی ، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و سه نفر از علما ، افراد فرهنگی و هنری (پیشنهاد دبیر و تأیید رئیس گروه کاری) اعضای این کارگروه هستند.

بسته به موضوع ، اعضای دعوت شده و مهمانان گروه کاری نیز می توانند شامل مدیران و نمایندگان سایر موسسات تحقیقاتی و فرهنگی باشند. چشم انداز تیم نظارت بر شبکه ای است که تمام مانیتورها و فناوری سفارشی را به هم متصل می کند و هدف آن گسترش تیم شرکای خود است.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید