رسانه عمومی

واکنش هاشمی به ورود شرکت‌های شهرداری به بورس

رئیس شورای شهر تهران ورود شرکتهای شهرداری تهران به بورس را یک استراتژی مدیریتی در سال جاری توصیف کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار پیچیده این شرکت ها مسیر دشواری خواهیم داشت و نیاز به اصلاح ساختار بزرگ مدیریت شهری داریم.

محسن هاشمی در مصاحبه با سلام دکتر ، وی با بیان اینکه عرضه شرکتها و سازمانهای مرتبط با شهرداری تهران در بازار سرمایه به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت شهری در سال جاری اعلام شده است ، اظهار کرد: البته ورود شهرداری های مرتبط با شهرداری به بورس کالا اعلام شده است: وی گفت: البته باید مقدمات بسیاری آماده شود.
وی در ادامه گفت: دیگر نیازی به سود شرکت ها در سرمایه اولیه و در بازارهای بدون نسخه نیست و بسیاری از شرکت ها در این بازار آسیب دیده اند. وی گفت: یکی از اهداف این استراتژی انجام اصلاحات لازم در بازار است. مشکلات سرمایه ای و مسائل این شرکت ها باید مورد توجه قرار گیرد و با ایجاد چابک تر و شفاف تر شرکت ها ، ما باید آنها را کارآمدتر و با ارزش تر کنیم ، نه اینکه شاهد واگذاری شرکت ها و سازمان های شهرداری به عنوان مشکلات یا کسری بودجه باشیم.
هاشمی اضافه کرد: “وقتی بیشتر سهام این شرکت ها متعلق به دولت شهر است ، با اجرای اصلاحات لازم مانند ساده سازی و جداشدن دارایی ها و مدیریت موثرتر اداره آنها ، آنها را تسلیم آنها کنید ، در واقع سرمایه مدیریتی را به جای کاهش آن افزایش می دهد.”

رئیس شورای شهر تهران درباره چشم انداز شرکت های شهرداری تهران برای ورود به بورس گفت: واقعیت این است که این مسیر بسیار دشوار و پیچیده است زیرا شرکت ها و سازمان های مرتبط با شهرداری تهران ساختار پیچیده و پیچیده ای دارند.

وی اظهار داشت: در برخی از شرکت ها دارایی های زیادی متعلق به یکدیگر هستند و یا فاقد اسناد و عقود به روز هستند. نکته دوم مسیر قانونی است که باید دنبال شود و این شرکت ها و سازمان ها تبدیل به شرکت های سهامی عام می شوند .برخی موارد نیاز به تصویب شورا دارد ، بعضی اوقات تصویب وزارت کشور است. و حتی تصمیم شورای وزیران و مجلس ، بنابراین ما با یک پروژه اصلی اصلاح ساختاری در مدیریت شهری روبرو هستیم ، اما دشواری و پیچیدگی آن نباید مانع از شروع این سفر شود. وضعیت فعلی و چشم انداز آینده راه دیگری برای حل برخی از مشکلات فعلی است شهرداری ظاهر نمی شود
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید