همه چیز درباره علائم و درمان کرونا در کودکان

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: “متأسفانه بیشتر کودکانی که به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا به بیمارستان می روند ، به شرکت در تجمعات باز می گردند ، جایی که خود کودک در آن جمع حضور داشته است.” والدین در جامعه شرکت کردند و سپس ویروس را به فرزندان خود منتقل کردند.

در مصاحبه با سلام دکتر د. عبدالله کریمی وی در خصوص وضعیت کودکان مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا گفت: پیش از این اعلام شده بود که کودکان دچار بیماری عروق بیماری کرونا شده اند و آماری نیز در این رابطه کمتر از یک درصد ارائه شده است. این بدان معنی است که از هر 100 نفر یک کودک دارای تاج کودک است.

بیماری عروق بیماری کرونا در کودکان

وی افزود: دلیل این امر این است که به دلیل تماس بیشتر اجتماعی و حرفه ای بزرگسالان ، شیوع این بیماری در بزرگسالان بیشتر است. به تدریج ، هنگامی که بزرگسالان بدون توجه به مشکلات بهداشتی در کنار کودکان قرار می گرفتند ، گزارش شده است که میزان عفونت در کودکان 10 تا 13 درصد است.

و کریمی اظهار داشت که شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا در کشورهای مختلف بین 2 تا 10 درصد است ، بنابراین وی اظهار داشت: بنابراین کودکان نیز به بیماری Covid_19 مبتلا هستند و از طرف دیگر نیز در زنجیره انتقال قرار دارند. این بدان معنی است که کودکان می توانند مانند بزرگسالان تاج و تیز بینی ایجاد کنند و می توانند ویروس را به بزرگسالان منتقل کنند.

علائم بیماری کرونا در کودکان

وی با اشاره به علائم عروق بیماری کرونا در کودکان گفت: “به طور کلی علائم عروق بیماری کرونا در کودکان کمتر دیده می شود ، اما این بدان معنا نیست که بیماری عروق بیماری کرونا به هیچ عنوان علائم شدید در کودکان ایجاد نمی کند.” بعضی اوقات علائم عروق بیماری کرونا در کودکان شامل سردرد ، تب ، اسهال ، استفراغ ، درد و درد عضلانی ، از بین رفتن اشتها و درد مفاصل است ، اما گاهی اوقات ممکن است اندامهای مختلفی از جمله مغز ، ریه ها ، کلیه ها ، قلب ، کبد ، لوزالمعده و … وجود داشته باشد. بنابراین باید در نظر داشته باشیم که گرچه هاله در کودکان سبک است اما می تواند شدید باشد. به خصوص در کودکان مبتلا به بیماری نهفته مانند دیابت ، فشار خون بالا و غیره یا کودکانی که چاق هستند و یا نقص ایمنی دارند ، احتمال مرگ در این کودکان نیز زیاد است و خانواده ها باید بسیار مراقب باشند.

این متخصص بیماریهای عفونی کودکان گفت: خانواده ها باید مانند کودکان خود مراقبت های مشابه را انجام دهند. آنها باید ماسک بپوشند ، مرتباً دستان خود را بشویند ، دست خود را روی سر و صورت خود مالش ندهند ، در مجامع شرکت نکنند و غیره. متأسفانه بیشتر کودکانی که به دلیل بیماری قلبی قلب به بیمارستان می روند ، برای شرکت در تجمعات به آنجا برمی گردند ، جایی که کودک در این گردهمایی شرکت می کند یا والدین در اجتماع شرکت می کنند و سپس ویروس را به فرزندان خود منتقل می کنند.

Corona کوچک یا بزرگ را تشخیص نمی دهد

کریمی گفت: “بچه ها جوان هستند ، اما کرونا ویروس های کوچک و بزرگ را تشخیص نمی دهد. کرونا می تواند هر کسی را آلوده کند.” اگر اورا در كودكان با اندام های متعدد درگیر باشد ، به ویژه در كودكان دارای نقص ایمنی یا بیماری اولیه ، كاوازاكی است ، در این صورت میزان مرگ و میر زیاد خواهد بود. البته شایان ذکر است که کودکان نقش مهمی در انتقال ویروس دارند. هم کودک و هم دیگران در معرض خطر هستند. چرا باید کودک را در معرض چنین ویروس خطرناکی قرار دهیم؟

کریمی افزود: “بیماری کاوازاکی از قبل وجود دارد و معمولاً در زمستان و بهار شیوع بیشتری دارد.” علت این بیماری خیلی واضح نیست و ویروس های مختلفی می توانند باعث این بیماری شوند. گفته می شود كه كروناویروس نیز به عنوان كاوازاكی در فرد مستعد ژنتیكی برای بیماری کاوازاكی ظاهر می شود. در عین حال ، لازم به ذکر است که کاوازاکی را می توان با دارو درمان کرد ، اما گاهی اوقات ارگان های دیگری به طور هم زمان درگیر هستند. از آنجایی که کودک بیش از 24 ساعت افزایش دما دارد ، ممکن است حداقل دو عضو بدن درگیر شوند و التهاب در خون افزایش یابد ، از طرف دیگر ، این افراد معمولاً در تماس با اورا هستند که این معمولاً شدید و واجب است. ما می توانیم کودک را در بخش مراقبت های ویژه قبول کنیم.

وی در رابطه با معالجه کودکان مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا ، تأکید کرد: لازم به ذکر است که پس از گذشت بیش از شش ماه ، هیچ درمانی قطعی برای عروق بیماری کرونا صورت نگرفته و همه داروها ، چه در بزرگسالان و چه در کودکان ، در مراحل مطالعه هستند و هنوز به مرحله خود نرسیده اند. مطمئناً آنها در معالجه بیماری عروق بیماری کرونا قلب مؤثر هستند ، درمانی که اکنون در مورد کودکان مبتلا به بیماری انسداد عروق بیماری کرونا انجام می شود تقریباً با بزرگسالان یکسان نیست.البته قبل از این که به دنبال درمان باشیم باید به دنبال پیشگیری و بهداشت باشیم. مراحل مختلفی تاکنون وجود دارد ، اما ممکن است بین یک و نیم تا پنج سال طول بکشد تا آنها تکمیل و توسعه یابند.

کریمی گفت: “در عین حال ، ویروس آنفلوانزا ممکن است در پاییز و زمستان با هاله ارتباط برقرار کند و در کودکان شدیدتر شود.” بنابراین ما باید زنجیره انتقال را قطع کنیم و مراقب تزریق کودکان واکسن آنفولانزا باشیم.

کریمی گفت: در صورت خراب شدن زنجیره انتقال ، بازگشایی مهد کودک ها و مدارس می تواند خطرناک باشد. البته مدیران Corona باید براساس شرایط کشور و همه گیری تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل