رسانه عمومی

هشدار همتی در مورد تعیین تکلیف نشدن FATF

همتی نسبت به گفتن FATF هشدار می دهد

رئیس کل بانک مرکزی در مورد انقضا مهلت بررسی FATF گفت: عدم تعیین FATF در عملکرد می تواند مانعی برای سیستم بانکی ملی در انجام معاملات بانکی بین المللی بدون تحریم باشد.

به گزارش سلام دکتر ، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود در مورد روند نرخ ارز به عنوان یک متغیر اقتصاد کلان ، گفت: در این ، نرخ ارز به عنوان یک متغیر اقتصاد کلان نقش مهمی دارد.

وی افزود: سیاست بانک مرکزی بر این اساس استوار است که نرخ ارز باید مطابق با شرایط اقتصاد کلان کشور تنظیم شود ، از جمله روند قیمت های نفت و صادرات غیرنفتی ، ارز و جلوگیری از اتلاف منابع ارزی “. مقاومت در برابر کاهش نرخ ارز توسط دارندگان ارز قابل درک است ، اما عوامل اساسی بازار موقعیت های آنها را در هر صورت پایین می آورد ، به این ترتیب ، فرض خریداران برای خرید ارز در سیستم نیما قابل درک است
به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ، این بانک ، تمام این عوامل را یادداشت می کند و با تکیه بر توان بازار خود ، حرکت نرخ ارز را کنترل می کند و منابع و ابزارهای موجود را بر اساس دکه های سیاست مدیریت می کند.

وی نتیجه گیری کرد: “به درخواست دولت و تصویب نخست وزیر ، مهلت بررسی وجوه پالرمو و CFT در کمیسیون اضافی تمدید شد. توجه داشته باشید که عدم اجرای FATF بدون تحریم به تعهدات خود می تواند مانعی برای سیستم بانکی کشور برای انجام معاملات بانکی بین المللی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید