رسانه عمومی

هشدار اینترپل: قاچاق مواد مخدر در پوشش پیک‌های توزیع غذا در بحران کرونا

پلیس بین المللی (اینترپل) هشدار داده است که فروشندگان مواد مخدر از رانندگان تحویل غذا برای توزیع محصولات خود در شهرها در طول قرنطینه ناشی از کرونا استفاده می کنند.

به گزارش سلام دکتر ، پلیس اینترپل گزارشی از کاربرد این روش در کشورهایی مانند انگلیس ، ایرلند ، اسپانیا و مالزی دریافت کرده است.

کوکائین ، ماری جوانا ، کتامین و اکستازی (X) از جمله داروهای شناخته شده توسط رانندگان توزیع مواد غذایی هستند.

پلیس بین المللی اظهار داشت: علاوه بر رانندگان شاغل در باندهای مواد مخدر ، در برخی موارد رانندگان ناخواسته و ناآگاه در حال حمل مواد مخدر غیرقانونی بودند.

در برخی موارد ، فروشندگان موادمخدر که با لباس سرقت شده و یا جعلی پوشیده شده بودند ، کارگران تحویل غذا شدند.

در یک مورد ، ماه گذشته ، پلیس ملی اسپانیا هفت نفر را در آلیکانته و والنسیا تحت پوشش رانندگان توزیع مواد غذایی و در هنگام توزیع کوکائین و ماری جوانا تعبیه شده در ظروف غذا دستگیر کرد.

در ایرلند نیز پلیس هشت کیلو کوکائین و دو اسلحه ساخته شده درون جعبه های پیتزا کشف کرد که ظاهراً به خانواده ها تحویل داده می شدند.

به گزارش رویترز ، مقامات ارشد مواد مخدر هشدار داده اند كه كارتل های بزرگ مواد مخدر در آمریكای لاتین در هفته های اخیر محموله های بزرگتر از محموله های معمول ، از جمله حمل ماهی مرکب از طریق دریا را به اروپا تحویل داده اند. است.

همچنین نمونه هایی از قاچاقچیان مواد مخدر در توزیع مواد غذایی وجود داشت.

با این حال ، طبق گفته پلیس انگلیس ، خیابان های متروکه در هنگام اپیدمی کورونا به آنها کمک کرد تا فروشندگان مواد مخدر را سرکوب کنند ، زیرا اکنون به راحتی در پیاده روها و کوچه ها خالی می شوند.

قاضی جو بنكس ، رئیس اداره پلیس ساسكس ، گفت كه مأموران وی متهمین “بسیاری دیگر” از ماه گذشته را نسبت به “ماه گذشته” دستگیر كرده اند زیرا فعالیت های مربوط به مواد مخدر در حال حاضر آشكارتر است.

براساس گزارش آژانس خبری وایس ، برخی از افسران پلیس ، قاچاقچیانی را دیدند که لباس کارگران قایق ، دونده یا حتی پرستار را برای توجیه حضور خود در خیابانها در طول قرنطینه می پوشند.

به گزارش The Independent ، برخی قاچاقچیان در لیورپول در حال حمل جعبه های میوه و سبزیجات در اتومبیل های خود بودند تا ادعا کنند در صورت متوقف شدن توسط پلیس ، توسط مادربزرگ و مادربزرگشان کمک می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید