رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

نحوه محاسبه تعمیر تلویزیون های ال ای دی ال جی

شاید شما هم این تجربه دلهره‌آور را داشته‌باشید که ناگهان تل‍‍‌ویزیون خاموش یا در اثر حادثه‌ای دچار آسیب شود و ناگهان نگران و سردرگم شوید که چه باید کرد؟ در اغلب موارد، اکثر تلویزیون‌ها قابل تعمیر هستند. بااین‌حال، تعمیر تل‍ویزیو‌‌ن، کار سختی است و نیاز به درک کامل پیچیدگی‌ها و اجزای مختلف دستگاه دارد.  بنابراین، اگر در تهران یا کرج سکونت دارید و تلویزیون‌تان هم ال جی است، بهترین و امن‌ترین راه این است که تعمیرات دستگاه را به نمایندگی تعمیرات ال جی در اصفهان یا نمایندگی تعمیرات ال جی در اصفهان بسپارید.

مسئله بعدی هنگام تعمیرات تلویزیون مدل و سال تولید تلویزیون است که در مرکز نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان نیز خیلی این مسئله مهم است که مثلا تلویزیون شما: (LCD, LED, OLED, QLED, PLASMA, DLP) کدام یکی از این نوع تلویزیون هاست که حالا هر کدام از این نوع تلویزیون ها سال های تولید متفاوی باهم دارند که آن هم مسئله مهمی در تاثیر گذاری بر قیمت تعمیر تلویزیون شما دارد.

ال ای دی یا بک لایت تلویزیون چیست؟

تلویزیون ال ای دی، نوعی تلویزیون LCD است که از دیودهای ساطع کننده نور (LED)، برای نور بک لایت نمای‍شگر به‌جای لامپ‌های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) که در تلویزیون‌های LCD استاندارد به‌کار می‌رود، استفاده می‌کند.

تلویزیون‌های LED به‌طور رسمی به‌عنوان تلویزیون ال سی دی با بک لایت شناخته می‌شوند. LED وسیله‌ای نیمه هادی است که با عبور جریان الکتریکی، نور مرئی ساطع می‌کند. این نور الزاما روشن نیست، اما در اکثر LED ها تک رنگ است و در یک طول موج رخ می‌دهد.

در مقایسه با لامپ‌های فلورسنت، ال‌ای‌دی‌ها به‌طور قابل‌توجهی نیاز به انرژی کمتری دارند و توان دستگاه را با کارایی بیشتری به نور و کمتر به گرما تبدیل می‌کنند. مزیت تلویزیون‌های LED ال جی این است که عمر بسیار بیشتری نسبت‌به سایر تلویزیون‌های موجود در بازار دارند.

مزایای تلویزیون‌های LED مصرف انرژی کمتر، نازک بودن، سبکی وزن و تولید گرمای کمتر نسبت‌به تلویزیون پلاسما یا سایر تلویزیون‌های موجود در بازار است. تلویزیون‌های LED باعث می‌شوند که رنگ‌های تیره، عمیق‌تر از حالت عادی به‌نظر برسند و کیفیت کلی تصویر را بهبود بخشند و همچنین، می‌تواند به روشن‌تر کردن نقاط برجسته در همان زمان کمک کند. با این‌حال، معمولاً فقط تلویزیون‌های رده بالاتر این ویژگی را دارند و همه آن‌ها از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند.

هزینه تعمیر تلویزیون به چه عواملی بستگی دارد؟ با توجه به هزینه ی بالای خرید لوازم برقی خانگی مانند تلویزیون، این روزها باید بیشتر از وسایل منزل خود مراقبت کنیم. تعمیر لوازم صوتی و تصویری خانگی مانند تعمیر تلویزیون در منزل، از جمله مواردی است که نیاز به داشتن تخصص و مهارت بالایی دارد و به دلیل حساس بودن این وسایل، نمی توان تعمیر آن ها را به هرکسی سپرد. پس در صورتی که برای تعمیر و عیب یابی تلویزیون خود به دنبال تعمیرکار هستید، علاوه بر قیمت تعمیر تلویزیون، دقت کنید که فردی با مهارت و دانش کافی برای این کار بیابید.

چگونه قیمت تعمیرات تلویزیون را محاسبه کنیم؟

هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده چقدر است؟ چه فاکتورهایی بر قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی تاثیر دارند؟ هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ با قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی و سایر برندها چه فرقی دارد؟ آیا می‌توان از حدود قیمت تعمیر تلویزیون آگاه شد؟ حتما زمانی که مشکلی برای تلویزیون منزلتان پیش می‌آید این سوالات به ذهن شما خطور می‌کند. برای همین در ادامه‌ی مطلب سعی داریم به سوالات شما پاسخ دهیم و ببینیم چه عواملی بر قیمت تلویزیون موثرند؟

قطعات تلویزیون بر هزینه تعمیر تلویزیون تاثیر دارد

اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده، تعداد قطعات لازم برای تعمیر تلویزیون است. قطعات بیشتر به معنی حجم کار بیشتر و نیاز به عیب یابی دقیق تر است.

مارک تلویزیون بر قیمت تعمیر تلویزیون تاثیر دارد

از آنجا که هر برندی سیستم انحصاری خود را دارد در نتیجه قطعات هر برندی از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت است و می تواند در هزینه تعمیر تلویزیون و ال سی دی تفاوت ایجاد نماید.

نوع خرابی تلویزیون بر هزینه تعمیر تلویزیون تاثیر دارد

برای یک تلویزیون ممکن است ایرادات زیادی پیش بیاید که نیاز به تعمیر صفحه و یا پنل آن باشد و از این جهت قیمت تعمیر پنل تلویزیون سونی یا قیمت تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ و هر برند دیگری برایتان اهمیت پیدا کند. برای مثال ممکن است تلویزیون ایراداتی مانند اشکال در منبع تغذیه، خرابی برد دیجیتال، تنظیم نبودن باندهای صدا و مشکلات مربوط به صفحه ی نمایش داشته باشد.

عوامل موثر بر هزینه تعمیر تلویزیون

 

  • فاکتورهای زیادی وجود دارد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در افزایش یا کاهش هزینه تعمیر تلویزیون شما دخیل است و بر قیمت تعمیرات تلویزیون تاثیر می‌گذارد که از جمله این فاکتور ها: برند تلویزیون، سایز تلویزیون، سال تولید، مدل تلویزیون و… است، که در ادامه هرکدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.
  • عوامل دیگری که آنها نیز تاثیر بسزایی روی افزایش یا کاهش هزینه تعمیر تلویزیون شما دارد این موارد است که مثلا: هزینه دستمزد، هزینه حمل و نقل (در صورت نیاز)، متغیر بودن قیمت قطعه به مشکل خورده و… ، هزینه حمل و نقل ذکر شده مخصوص تلویزیون هایی است که ایراد آنها یا قطعه خراب آنها حتما باید با دستگاه تعمیر شود و در منزل یا محل مورد نظر امکان تعمیر آنها وجود ندارد.

تاثیر مدل و برند تلویزیون بر هزینه و قیمت تعمیر تلویزیون

 

هنگام تعمیر تلویزیون مهم ترین فاکتور مدل و برند تلویزیون است، مثلا اگر یک مشکل مشابه برای تلویزیون هایی با برند های ال جی، سامسونگ، سونی و… به وجود آمده باشد هزینه تعمیر هرکدام باهم متفاوت است آن هم به دلیل تفاوت در نحوه ساخت، تفاوت در کیفیت و اندازه قطعات و معیارهای دیگر که در اینجا مورد بحث ما نیست.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

عجیب نیست که تعمیرات تلویزیون سامسونگ تا این حد در بازار متقاضی دارد. تلویزیون‌های این برند محبوب نیز مانند سایر برندها به مشکلاتی برمی‌خورد. از جمله این مشکلات می‌توانیم به کمرنگ یا سیاه شدن صفحه تلویزیون، تغییر وضعیت رنگ‌های تصویر، روشن نشدن دستگاه و … اشاره کنیم.

نحوه عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ اهمیت بسیار زیادی دارد. این دستگاه‌های حساس بسیار گران‌قیمت هستند و اشتباه در حین تعمیر آنها جایی ندارد. شما گاهی تنها باید هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون را بپردازید، اما به دلیل کم‌تجربگی ممکن است خرج بزرگ‌تری روی دست‌تان بیفتد. تعمیرکاران تلویزیون مجاز به صورت مستقل یا در نمایندگی تعمیرات تلویزیون، با توجه به مشکلات دستگاه می‌توانند علت را پیدا و آن را رفع کنند.

تعمیر تلویزیون ال جی

در صورتی که تعمیر تلویزیون ال جی توسط متخصص و با ابزارهای مناسب انجام شود، مشکل به خوبی رفع خواهد شد. افراد بسیاری تصور می‌کنند که کار تعمیر تلویزیون ال جی در منزل را تنها باید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی سپرد.

این افراد دقیقا اشتباه نمی‌کنند. اما شما در شهر خودتان هم می‌توانید بهترین متخصص و تعمیرکار تلویزیون را بیابید. آنها ممکن است مستقل باشند، اما سابقه و تجربه فراوانی دارند. به قدری که بتوانید با خیال راحت کار عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی را بسپارید؛ و ببینید هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون یا رفع ایرادات دیگر چقدر مناسب‌تر خواهد بود.