رسانه عمومی

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند

«هنر» حوزه وسیعی را در بر می گیرد. موسیقی، نویسندگی، نقاشی، مجسمه سازی یا طراحی همه بخشی از هنر محسوب می شوند. در ادامه با نوازندگان مشهوری آشنا می شوید که به سراغ دسته دیگری از هنر یعنی «هنر تجسمی» می روند.

به گزارش سلام دکتر، موسیقی‌دانان مشهوری چون «دیوید بووی»، «پل مک‌کارتنی»، «جونی میچل» و بسیاری از نمونه‌های دیگر، علاوه بر فعالیت در عرصه موسیقی، خلق مجسمه، تصویر یا طرح را نیز تجربه کرده‌اند. در برخی موارد، این نوازندگان از آثار هنری خود برای طراحی جلد آلبوم خود استفاده کرده اند.

لیست زیر شامل برخی از نوازندگان زنده و مرده است که توانسته اند در طول قرن بیستم و بیست و یکم، حتی در سریع ترین زمان زندگی خود، آثار هنری شگفت انگیزی خلق کنند.

دیوید بووی

مشهورترین نوازندگانی که تصاویر خلق کردند

«پرتره از خود» اثر «دیوید بووی» در سال 1996

«پسر» نه تنها یک ستاره مشهور در عرصه موسیقی، بلکه یک بازیگر و هنرمند تجسمی است. این تصویر یکی از بسیاری از خودنگاره هایی است که «را» خلق کرده است.

استیوی نیکس

مشهورترین نوازندگانی که تصاویر خلق کردند

«ریانون» اثر استیوی نیکس، 1982

نیکس پس از اینکه فهمید بهترین دوستش به سرطان خون مبتلا شده است، این تصویر را ایجاد کرد. اگرچه دوست او بلافاصله پس از مرگ درگذشت، نیکس به خلق هنرهای تجسمی ادامه داد.

پل مک کارتنی

مشهورترین نوازندگانی که تصاویر خلق کردند

“ملکه” ساخته پل مک کارتنی، 1991

ما “مک کارتنی” را به عنوان یکی از اعضای گروه معروف و مشهور بریتانیایی “بیتلز” می شناسیم، اما آیا می دانستید که او یک هنرمند تجسمی و عکاس موفق نیز هست. البته «مک کارتنی» تنها عضو «بیتلز» نیست که هنر تجسمی را تجربه کرده است. جان لنون همچنین مدتی را در کالج هنر لیورپول گذراند و تمام وقت و انرژی خود را صرف موسیقی کرد.

جونی میچل

مشهورترین نوازندگانی که تصاویر خلق کردند

«نیلی پریشان» نوشته جونی میچل، 1994

این تصویر به وضوح به یک سلف پرتره از ونسان ون گوگ اشاره دارد. در این نقاشی از اشکال مارپیچ و قلم موهای بزرگ استفاده شده است که گویی خواهر ون گوگ یک پرتره است. جونی میچل – خواننده و تهیه کننده کانادایی – که اغلب جلد آلبوم های خود را طراحی می کرد، نقاشی را بیشتر از دهه 1980 شروع کرد.

“باب دیلن”

مشهورترین نوازندگانی که تصاویر خلق کردند

“ریل های جانبی” اثر باب دیلن، 1964

دیلن یکی از تاثیرگذارترین و پیشروترین هنرمندان راک در چند دهه اخیر است، اما او همچنین یک هنرمند تجسمی است که در سبک های بسیاری کار کرده است.

او یک سری نقاشی با موضوع قطار خلق کرده است.

انتهای پیام