رسانه عمومی

مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود اما بورس…!

یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت محصولات مشابه در بازار سرمایه ، توضیح داد: بازار املاک و مستغلات تهران 28 هزار و 400 تومان و دلار بیش از 25 هزار تومان ارزش گذاری شده است. قیمت دلار در بازار بزرگ فقط زیر 20 هزار تومان است!

روزبه شریعتی در گفت وگو با سلام دکتر ، با اشاره به تغییر در میزان تبدیل به مقیاس 2 و 6 درصد ، اظهار داشت: این تصمیم موافقان و مخالفان خود را دارد. طرفداران پرونده وی در تلاشند متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. بازار سرمایه از 200000 تا 4 میلیون نفر و ما باید اعتراف کنیم که در حال حاضر بیشتر سهامداران افرادی هستند که آشنایی چندانی با این بازار ندارند ، بنابراین اگر نوسانات منفی پنج درصدی وجود داشته باشد ، بازار پنج درصد در روز سقوط می کند. صرف نظر از ارزشمند بودن سهام یا نبودن آنها. بنابراین در حالی که نقدینگی قربانی می شود تا سهام سقوط نکند ، هنوز تصمیم خوبی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دیگران معتقدند هر سیاستی مخالف عملکرد محصول است به محصول آسیب می رساند. این افراد از نظر خرد مالی و اقتصادی نیز حق دارند زیرا بازار نقدینگی نیست ، اما پیشنهادهایی که باعث گشودن بازار شده است طاقت فرسا است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به وضعیت محصولات مشابه گفت: طبق گزارش بانک مرکزی ، بازار مسکن در بهمن ماه رشد 4 درصدی داشته و حجم معاملات اگرچه بسیار کمتر از سال گذشته است اما نسبت به ماه قبل بیشتر است. و متوسط ​​هر متر مربع مسکن در تهران به 4/28 رسیده است. متوسط ​​قیمت یک خانه در تهران تقریباً یکهزار دلار است ، به این معنی که خانه بین 28 هزار تا 400 دلار ارزیابی شده است.

شریعتی ادامه می دهد: دلار بیش از 25000 تومان فروخته است. تنها در بورس است که مردم بازار سرمایه به سمت قرارداد ، سرمایه گذار خارجی ، گشایش اقتصادی رفته و دلار زیر 20 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فروش اوراق قرضه بسیار مهم شده است ، افزود: اعداد مختلفی در مورد ارزش اوراق اعلام می شود. تقریباً ماه گذشته ، دولت در مجموع روزانه پنج تا شش میلیارد تن اوراق قرضه فروخت و گفت كه دولت بیش از یكصد میلیارد تن از این نوع اوراق بهادار را فروخته است و اگر در پایان سال 25 میلیارد فروش داشته باشد. بازار اوراق بهادار کالایی است که مشابه بورس اوراق بهادار است و هنگامی که سهام پر خطر از بازار خارج شد ، به مالیات بر درآمد ثابت می رود و نرخ بهره ثابت نیز باید اوراق قرضه دولتی را با این پول خریداری کند. شاید پایان این ماجرا و کاهش ابهام بتواند شرایط بورس را بهبود بخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید