اقتصادیرسانه عمومیکسب و کار سلامتی

مزایای کلی پمپ خورشیدی 2 اینچ 50 متر

راهنمای خرید و قیمت پمپ خورشیدی 2 اینچ

در این مقاله با یک محصول برای سیستم آب‌دهی به نام پمپ خورشیدی آشنا خواهید شد که یه یک مدل پرمصرف آن یعنی پمپ خورشیدی 2 اینچ اشاره می شود. پس از آگاهی از مشخصات، قیمت و کاربردهای این پمپ می‌توانید برای خرید پمپ خورشیدی 2 اینچ با قیمت مناسب به سایت ماناسازان مراجعه کنید.

 پمپ خورشیدی چیست؟

قیمت کفکش سولار: پمپ خورشیدی که یک الکتروپمپ آب است، یه سیستمی آبی گفته می‌شود که برق آن از انرژی الکتریکی تولیدشده از صفحات خورشیدی تامین می‌شود. تمام انرژی و برق این پمپ از نور خورشید گرفته می‌شود و نیاز به هیچ برق خانگی یا سوختی ندارد.

سیستم‌های پمپ خورشیدی از درایور و صفحه خورشیدی تشکیل می‌شوند که در طول روز با استفاده از نور خورشید، برق مورد نیاز را تامین می‌کند و گاهی به‌ وسیله باطری در طول شب، برق‌رسانی به پمپ انجام می‌شود.

پمپ خورشیدی یک عملکرد کم هزینه و به‌صرفه نسبت به بقیه پمپ‌های معمولی در بازار دارد. هم‌چنین با توجه به این‌که نیاز به حفاظت زیادی ندارد، برای محیط زیست اثرات مخرب ندارد. پمپ خورشیدی اغلب در شرایط کم بودن الکتریسته و انرژی بادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توانید با صفحات خورشیدی از پمپ آب‌های معمولی در بازار هم استفاده کنید، یا از پمپ آب‌های مختص صفحات خورشیدی به نام dc استفاده کنید. با توجه به این که درکشور سطح زمین‌های کشاورزی بسیار زیاد است، پمپ‌های خورشیدی برای استفاده رایگان برق یک گزینه مناسب برای صرفه‌جویی انرژی در سطح کشور است.

 

پمپ آب خورشیدی دیجی کالا | پمپ خورشیدی ۳ اینچ | پمپ خورشیدی 4 اینچ

مزایای پمپ خورشیدی 2 اینچ چیست؟

پیش از خرید پمپ خورشیدی 2 اینچ، باید خصوصیات و مزایای آن را بشناسید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. برخی از مزایای این پمپ‌ها عبارت هستند از:

  • صرفه‌جویی در برق و کاهش هزینه
  • نصب سریع و آسان در محیط مناسب
  • توسعه کشاورزی در مناطق محروم
  • نداشتن تاثیرات مخرب برای محیط زیست
  • کاهش هزینه برای حفاظت و تعمیر و نگهداری
  • بهترین انتخاب برای مکان و مناطقی که نیاز به آب دارند و امکان دسترسی به برق بسیار کم است
  • استفاده ار برق برای روشنایی بدون نیاز به پرداخت هزینه
  • مورد استفاده در مزارع، استخر و آبیاری احشام و استخراج آب از چاه‌ها
  • پمپ‌های خورشیدی در عمق زیاد 200 متر با هزینه بسیار کم عملکرد دارند
  • نسبت به شن و ماسه مقاومت بسیار بالایی دارند.

پمپ خورشیدی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

این سیستم در مرحله اول به یک صفحه یا پنل خورشیدی برای تولید برق نیاز دارد. اندازه و توان پنل‌ها با توجه به توانی که پمپ دارد، تعیین می‌شود.

پنل‌ها با فاصله‌ای از پمپ در مکان مناسب برای تابش خورشید به آن قرار می‌گیرد و با فوتونی که از خورشید دریافت می‌نمایند، برق تولید می‌کنند.

برق تولیدشده توسط پنل نیمه‌رسانای فوولتانیک به وسیله کابل‌های اتصال به پمپ متصل می‌شود. بهتر است که فاصله بین پنل و پمپ خیلی زیاد نباشد. در غیر این شرایط، باید از کابل‌های اتصال طولانی با استحکام بالا و با کیفیت استفاده شود.

اینچ خروجی و یا آبدهی پمپ خورشیدی به چه معنا است؟

به قطر آبی که از پمپ خارج می‌شود، میزان و اینچ آبدهی گفته می‌شود. شما می‌توانید از پمپی با فشار زیاد یا کم  استفاده کنید و این امر بستگی به نیاز و نوع استفاده از پمپ دارد. به طور مثال پمپ آب 1 اینچی، قطر آب درخروجی پمپ معادل 25 میلی‌متر و پمپ خورشیدی 2 اینچ معدل 50 میلی‌متر است که فشار مناسبی دارد.

منظور از هد نامی پمپ خورشیدی چیست؟

هد نامی پمپ خورشیدی میزان ارتفاعی است که یک پمپ می‌‎تواند آب را از زیرزمین بیرون بکشد. اما باید در نظر داشت که وقتی برای یک پمپ هد نامی 50 متری تعیین می‌شود به این معنا نیست که در ارتفاع 50 متر آب با فشار بالا تامین می‌شود.

برای فشار بالا تا ارتفاع 35 متر می‌تواند آبدهی با فشار بالا و مطلوب را داشته باشد. به‌طور کلی هد نامی به حداکثر ارتفاعی که پمپ می‌تواند آب را به بالا بکشد گفته می‌شود اما نه با حداکثر فشار برای داشتن فشار آب بالا باید هد نامی بیشتری نسبت به ارتفاع در نظر گرفته شود.

در نظر داشته باشید برای آب‌دهی به صورت افقی هر اندازه هد نامی به میزان ده برابر می‌ تواند آب را برای شما پمپاژ کند؛ مانند پمپاژ از منابع آب سطحی مانند رودخانه یا استخر. مثلا برای هد نامی 50 متر می‌توان از فاصله 500 متری پمپاژ آب کرد.

نقد و بررسی تخصصی پمپ خورشیدی 2 اینچ 50 متر

قطر خروجی آب در این پمپ خورشیدی 2 اینچ است و می تواند در یک ساعت 7 متر مکعب را پر کند (دبی 7 متر مکعب در ساعت)، دبی پمپ خورشیدی 2 ایچ دو برابر پمپ‌های یک اینچی است. پمپ آب 2 اینچ 50 متری می‌تواند آب را از ارتفاع 35 متری زمین با قدرت بالا پمپاژ کند.

همراه پمپ دو اینچ، 4 عدد پنل خورشیدی 60 سلولی وجود دارد که این صفحات خورشیدی منابع تامین انرژی لازم برای کارکردن پمپ هستند.

میزان آبدهی پمپ خورشیدی شناور چقدر است؟

میزان آب‌دهی پمپ خورشیدی شناور 2 اینچ 50 متر، هشت ساعت در طول شبانه‌روز است. یعنی می‌تواند فقط 8 ساعت در روز انرژی تامین کند و ذخیره کند تا در شرایط لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید پمپ خورشیدی 2 اینچ باید به موارد بسیاری توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و پروژه‌تان را به خوبی جلو ببرید. اولین موضوعی که باید برای خرید این پمپ به آن دقت نمائید، شناخت کامل سیستمی را که می‌خواهید، راه انداری کنید و نیازهای آن است.

در واقع ابتدا باید به خوبی ببینید که چه توقعاتی از پمپ خورشیدی‌تان دارید و سپس با توجه به این انتظارات، بهترین پمپ را انتخاب نمائید. به این صورت، نه برای خرید پمپ، زیاد هزینه می‌کنید و نه پمپی را انتخاب می‌کنید که پاسخگوی نیازهایتان نیست.

قیمت پمپ خورشیدی 2 اینچ

قیمت پمپ خورشیدی 2 اینچ موضوع مهمی است که در انتخاب پمپ مورد نظرتان تاثیر دارد اما باید توجه کنید همه تمرکزتان را روی قیمت پمپ نگذارید، به طوری که از مشخصات و مزایای آن غافل شوید. اما برای این‌که بتوانید بهترین قیمت پمپ خورشیدی 2 اینچ را پیدا کنید، باید چه تدبیری بیاندیشید؟!

برای این‌ هدف، ابتدا بهترین پمپ‌هایی را که برای کارتان مناسب است، در نظر می‌گیرید و به دنبال برند و فروشگاهی می‌گردید که بهترین قیمت پمپ خورشیدی 2 اینچ مورد نظرتان با کیفیت مطلوب به شما پیشنهاد دهد.

پمپ خورشیدی در یک نگاه!

پمپ آب خورشیدی یکی از بهترین سیستم‌ها برای آبیاری در مزارع و زمین‌های کشاورزی یا استخراج آب از چاه‌ها و رودخانه‌هاست؛ زیرا چند ویژگی منحصر به فرد دارد. این نوع سیستم کم‌هزینه است و در صرفه‌جویی برق تاثیر بالایی دارد. هم‌چنین برای حفاظت و تعمیرات آن نیاز به هزینه‌های زیادی نیست و اثرات مخرب برای محیط زیست ندارد.

پمپ‌ها در ابعاد و متراژهای متفاوت با بازدهی‌های مختلف عرضه می‌شود. که یکی از مدل‌های پرمصرف این نوع دستگاه، پمپ خورشیدی 2 اینچ است با هد نامی 50 متر است. یعنی این پمپ استخراج می‌تواند با ارتفاع 50 متر از دل زمین را انجام دهد، اما برای فشار بالای آبدهی باید در ارتفاع 35 متری مورد استفاده قرار گیرد .

به این نکته توجه کنید که اگر منبع آب به صورت افقی باشد، این عدد 10 برابر می‌شود، یعنی می‌توان از فاصله 500 متری آب را استخراج کرد. بنابراین برای خرید پمپ خورشیدی مورد نیاز دقت کافی داشته باشید