مرگ مادر و کودک حین زایمان در بوشهر /علوم‌پزشکی: از چنین مواردی به آسانی رد نمی‌شویم

سلام دکتر / بوشهر متنی با عنوان “اصرار بر تولد طبیعی که باعث کشته شدن مادر و نوزاد شد” شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد که نشان از کشته شدن یک زن باردار و نوزادش در بیمارستان سلمان الفارسی بوشهر دارد.

در متن آمده است: “متأسفانه اصرار به دنیا آمدن طبیعی در بیمارستان سلمان ال فارسی بوشهر موجب جان مادر و فرزند شده است. در 19 مه ، زن 41 ساله ای که در الاحرام زندگی می کند در آخرین ماه از بارداری خود در بیمارستان بستری شد.” سلمان الفریسی از بوشهر گزارش داد که پس از معاینه غیر ضروری ، کیسه آب کودک پاره شد و پزشکان از یک آمپول فشار برای القای زایمان استفاده کردند که منجر به تولد نشد و مادر شروع به خونریزی کرد.

این روند که از ساعت 7 عصر آغاز شده است ، ادامه دارد و مادر فشار بیشتری را پمپاژ می کند ، که منجر به نتیجه نمی شود. / 30 در منطقه زایمان بیمارستان سلمان ال فارسی بوشهر تحت فشار قرار گرفته و سپس در شرایط عمومی بد به اتاق عمل منتقل شده و در اثر از دست دادن خون زیادی دچار آسیب دیدگی شد و متأسفانه مادر و کودک پس از رنج های شدید جان خود را از دست دادند. می دهند. بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر به نام سلمان آل فارسی اصرار به تولد طبیعی داشت و جان خانم بازیار ، ساکن اهرام را گرفت. امیدوارم دادستان نظام پزشکی بوشهر متخلفین را برای ورود به پرونده مجازات کند. “

متون ادعا می کنند که تقصیر پزشک باعث مرگ زن باردار و نوزاد وی شده است. یکی از بستگان زن به سلام دکتر گفت: “این زن یکی از اقوام ما بود و فرزند چهارم خود را باردار بود. متأسفانه وی به دلیل آسیب طبیعی در اثر زایمان طبیعی و فشار تزریق در اتاق عمل درگذشت. گویا دکتر راج در اتاق عمل اشتباه کرده است.” آنها در حالی که خونریزی می کردند مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

کلیه جوانب داستان علمی و دقیق باید توسط مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار گیرد

روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی بوشهر در بیانیه ای در تاریخ 21 مه 2016 در مورد بیمارستان سلمان الفریزی بوشهر توضیح داد: پس از انتشار خبر غم انگیز درگذشت زن باردار در بیمارستان سلمان ال فارسی و واکنش ها و واکنش های به حقیقت ناشی از درد ، غم و تصادف ناگوار خانواده و مردم عزیز وی در حوزه رسانه این اداره ، لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید: ای مردم عزیز ما.

این اداره ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده و مردم فرمانداری پس از حادثه غم انگیز ، دولت مطابق پروتکل های درمانی در کشور در ساعات اولیه تصادف ، امروز 21 اردیبهشت ماه ، کمیته علمی و تخصصی مرگ و میر) با حضور رئیس جمهور ، مدیران ، پزشکان ، متخصصان بیمارستان و همچنین کارشناسان ارشد کادر آموزشی و سرپرستان بیمارستان ، با حداکثر سرعت و دقت ، تمام زوایای مختلف و الزامات علمی این رویداد را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه کلیه ذینفعان اعم از پزشکان ، ماماها و کارمندان ، گزارش ، ثبت نام و حاشیه نویسی حضور داشتند. علاوه بر این ، سوابق پزشکی بیمار با دقت مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای محافظت از وی انجام شده است. سپس مطابق آیین نامه ، نتایج این جلسه با پرونده بیمار به کمیته ویژه مرگ و میر مادران در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سیستم پزشکی در استان ارسال می شود ، بنابراین باید افراد محترم استان و به ویژه خانواده های آنها را مطلع کنیم. کلیه جوانب داستان باید توسط مراجع ذیصلاح به صورت علمی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین ، در این فرصت کوتاه نمی توان اظهارات خاصی در مورد این رویداد بیان کرد ، اما ما اطمینان خواهیم داد که تمام مراحل قانونی تا زمانی که ابعاد واقعی تصادف مشخص نشود ، دنبال می شوند. بنابراین ، ما از اعضای عزیز و اعضای رسانه به شدت خواستاریم که از تعجیل و گمانه زنی ها با عجله خودداری کنید که این امر می تواند درد و اضطراب جامعه و مردم را افزایش دهد تا نتایج دقیق این مطالعه و تحقیقات مشخص شود. این صبر قطعاً به جستجوی شما کمک می کند.

در پایان لازم به یادآوری است که اداره درمان تأمین اجتماعی بوشهر برای محافظت و صیانت از سلامت و زندگی بیماران و افراد محترم در استان بوشهر خط قرمز خود را در نظر می گیرد و اجازه برخورداری از وضعیت فوق را نمی دهد و نتایج در صورت شناسایی یکبار ، توسط خانواده محروم وی و عزیزان ما شنیده می شود.

ما به راحتی چنین شرایطی را نادیده نمی گیریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مصاحبه با “سلام دکتر” درباره مرگ مادر و کودک در بیمارستان تأمین اجتماعی گفت: “ما کمیته ای به نام” بررسی علت مرگ مادر باردار “داریم که همه پزشکان درگیر در این پرونده حضور دارند. اگر این اتفاق بیفتد و پرونده با جزئیات بررسی شود.” ، این کمیته زیر نظر وزارت بهداشت است ، زیرا فوت مادر باردار یکی از مهمترین شاخص های سلامت کشور است و چنین مواردی را نمی توان به راحتی از بین برد ، رسیدگی می شود و ممکن است توسط وزارت بررسی شود.

سعید ال کاشمیری تأکید کرد: “این موارد با حضور رئیس دانشگاه ، معاون درمان و رئیس بیمارستان و نظارت بر درمان علاوه بر پزشکان درگیر در این پرونده و بازرسانی که در حال بررسی این پرونده هستند با بالاترین میزان حساسیت پیگیری می شوند.” همین مورد در مورد مرگ و میر مادران نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: “سال گذشته، ما 3 مورد مرگ و میر مادران، که، البته، کمترین تعداد مرگ و میر مادران در سال های اخیر بود.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع پس از بررسی ابعاد پرونده توسط کارشناسان از طریق مصاحبه بیمار ، مصاحبه پزشکان ، بیهوشی ، بررسی اسناد و ضمائم آنها در یک جلسه فنی به هیئت مدیره ارائه شد و سپس اسناد ارائه شد. آنچه برگزار می شود دقیقاً مشابه جلسه دادگاه است ، چرا موضوع مورد بررسی قرار گرفت و اگر سهل انگاری ثابت شود با عاملان برخورد می شود.

شدت خونریزی به دلیل پارگی رحم بسیار زیاد بود

کشمیری افزود: مشکل اینجاست که به نظر می رسد مادر باردار برای زایمان چهارم به بیمارستان می رود و در مراحل اولیه زایمان یک سری علائم دارد که شامل پارگی رحم است و بیمار بلافاصله به اتاق عمل و بسیاری از جراحان منتقل می شود. رحم به دلیل پارگی و جلوگیری از خونریزی بیشتر به معنای برداشتن است ، اما این اتفاق به سرعت اتفاق می افتد که در بخش مراقبت های ویژه یک مرگ ناخواسته اتفاق می افتد ، و به نظر من حدود 3-4 لیتر خون ، 10 کیسه پلاکت است. 10 لیتر سرم به بیمار تزریق شد ، اما شدت خونریزی به دلیل پارگی رحم بسیار زیاد بود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا تاخیر پزشک علت مرگ مادر و کودک است ، گفت: “اینها همه ادعاهایی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پارگی رحم شبیه خونریزی شدید داخلی است ، زیرا رحم در دوران بارداری ارگان خونینی است و پارگی آن باعث خونریزی بیش از حد و ناگهانی می شود و ممکن است منجر به مرگ شود. در این حالت ، زمان از ذات برخوردار است ، اما باید همه این عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل