رسانه عمومی

محسن رضایی: شهدا خودباوری را به ملت ایران بازگرداندند

مراسم وداع با پیکر 150 شهید دوران دفاع مقدس با حضور مقامات کشوری و نظامیان برگزار شد. محسن رضایی در این مراسم با اشاره به شجاعت ترورها گفت: قاتلان اعتماد به نفس و شعار «ما می توانیم» را به ایران بازگرداندند.

به گزارش سلام دکتر، محسن رضایی – معاون اقتصادی رئیس جمهور – در مراسم وداع با پیکرهای ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) تهران، با اشاره به گمنامی شهدا، توضیح داد: بس کنید. به برکت جانفشانی و جانفشانی قهرمانان، روزگاری گذشت که آنان برای ما نیاز ملت ایران را رقم زدند.

وی گفت: برخی افراد فقط با قاتلان صحبت عاطفی می کنند اما شاهدان موفقیت زیادی دارند. اولین موفقیت پرورش دهندگان انتقال میوه های نورس به درختان بود. ایمان، منش، حقیقت، شجاعت از ارزش های شهداست. این ملک باید حفظ شود. انسان دوستی و بی تفاوتی از دیگر جمعیت های افراد ناشناس قبل از شورش بود. اما شهدا برای ما که ارزش های زیادی خلق می کنیم الگو هستند.

رهبر دوران دفاع مقدس با اشاره به شهدای نامی چون باکری، همت، متوسلیان و کاظمی گفت: در انقلاب اسلامی و امنیت مقدس در هر منطقه قهرمانان بزرگی تربیت شدند که قاسم سلیمانی یکی از این قهرمانان بود. همچنین در زمان جنگ حتی یک نفر را در کشورمان به دست دشمن نگذاشتیم. در 200 سال گذشته 25 جنگ علیه ایران صورت گرفته و قبایلی مانند سمرقند و بحرین از آن جدا شده اند اما بزرگترین دستاورد تخریب کنندگان پاکسازی حفظ وطن است.

رضایی گفت: قبل از جنگ حتی اسلحه هم نداشتیم اما امروز پهپادهای ما بیش از 500 کیلومتر رفتند و عکس گرفتند و هیچکس متوجه نشد و روی زمین نشست. شهدا در کارستان کار کردند، همانطور که در زمینه های مختلف علمی و نظامی پیشرفت کردیم. بازگشت اعتماد به نفس به ایران یکی از کارهای بزرگ قاتلان است. خارجی ها قبل از اینکه نفت و زغال سنگ ما را بدزدند، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس ما را ربودند، اما شهدا برگشتند «ما می توانیم» و بحث عمومی شد.

معاون رئیس جمهور ادامه می دهد: می خواهم به جوانان ایران بگویم مراقب باشید در عرصه دیپلماسی و سایر عرصه ها اعتماد به نفس خود را از دست ندهند. خطر جنگ داخلی صدها برابر بیشتر از خطر جنگ اقتصادی است. مستاجران و مزاحمان شکسته باید به شما بگویند که راهی برای خروج وجود ندارد و تسلیم شوید. پس چگونه دیکتاتورها به ما اجازه دادند که از نظر کشورها از نظر مالی و نظامی از صدام در طول جنگ حمایت مالی مطمئن باشیم؟ این احمق ها مثل جغدهای آمریکایی هستند. علما امروز آمده اند تا بگویند ما می توانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید