رسانه عمومی

مجسمه‌های ایرانشهر سرقت نشده‌اند/ درباره مرمت آثار پارک هنرمندان اطلاع رسانی شده بود

معاون وزیر فرهنگ و شهروندی تهران ، سرقت بازی ها در هتل هنرمندان را تکذیب کرد و گفت: طبق اطلاعات ماه گذشته ، 27 بازی در این مکان به دلیل آسیب جزئی که ناشی از زمان و نصب نامناسب بوده ، تعمیر شده اند. “است.

به گزارش سلام دکتر ، شاپور دیوسالار از مرمت ، بهسازی و وضعیت برخی از آثار در مجموعه پارک هنرمندان خبر داد و گفت: “27 بازی در این گروه وجود دارد که هر یک از آنها در جلسات مختلف نگهداری و نصب می شوند و براساس سفارشات مختلفی که به بازیگران. “تبدیل شده است ؛ بنابراین ، خدمات از نظر نصب مواد و حتی حمل و نقل بسیار متفاوت هستند ، تا حدی که برخی از آثار دارای پایه سنگ هستند و برخی دیگر بتونی هستند.

وی با اشاره به گزارش های منتشر شده در یکی از رسانه ها در مورد سرقت آثار پارک هنرمندان ، گفت: متأسفانه برخی از اطلاعات فقط برای جذب مخاطب و ایجاد صحنه است. بدیهی است که یک شرکت رسانه ای باید قبل از انتشار به موضوع نگاهی بیندازد ، اما به نظر می رسد که رسانه ها حتی از باغداران و هنرمندان داخلی در مورد این رویداد سال نکرده اند.

معاون وزیر فرهنگ و شهرسازی تهران ادامه داد: آنها با یک جستجوی ساده در زمینه زیبایی ، می توانند به راحتی اخبار آغاز شده این مرمت را ببینند یا حداقل قبل از انتشار این اخبار با مقامات نمایندگان مجلس صحبت کنند ، متأسفانه ، این چشم انداز همیشه باعث می شود که وقتی زمان شروع یک کار جدید است ، بر ما غلبه کنیم.

دیواسالار در مورد دلایل بازتولید آثار این مجموعه می گوید: یکی از مشکلات اصلی بازی های این مجموعه اقداماتی است که به صورت نامنظم در فضای چمن و باغ قرار داده می شود. به دلیل قرار گرفتن در معرض ، آبیاری باغ اغلب دچار زنگ زدگی و آسیب می شود ، بنابراین علاوه بر تعمیر ، نیاز به جابجایی مجدد آنها نیز وجود دارد. به عنوان مثال نمایش “نیل بک” ساخته ایرج محمدی که به دلیل وجود درختان بلند به نمایش درنیامده بود ، مقابل تئاتر ایرانشهر قرار گرفت و نمایش “بازی عشق” شیخ الحکما در نمایش سفارش مشابه. محل اقامت وجود دارد و هیچ بازی سرقتی وجود ندارد.

معاون وزیر فرهنگ و صنعت تهران توضیح داد: “مسئله دیگری که در این پروژه مطرح شده ، ساخت دست ساز بازی ها در این بخش است ، بنابراین تصمیم گرفته شده است که تمام پایه ها از بتن اکسپوز ساخته شود. “

دیواسالار درباره چگونگی حمایت از آثار برنز این مجموعه می گوید: “همانطور که می دانید برخی از کارهای ایرانشهر برنز هستند ، بنابراین تمام آثار این مجموعه به صفحه فلزی پایه متصل می شوند و در نهایت با بتن کلاس اول “، برای جلوگیری از حوادث ناگوار مانند سرقت پشتیبانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از آثار مانند کار استاد مددی که در سال های گذشته به سرقت رفته بود ، در زمانی که هیچ عزت و شخصیت این هنرمند و کار او وجود ندارد ، با فایبرگلاس جایگزین شده اند ، بنابراین کار خواهد بود – با استفاده از شیشه revent کنید و دوباره ایجاد کنید تا در بازی قبلی خود رشد کنید. کارهای خواهر فاطمه عمدادیان نیز به همین سرنوشت دچار می شوند ، که همچنین با مواد برنجی بازسازی می شوند و در مکان بهتری در پارک قرار می گیرند. لازم به ذکر است که بازی های شیشه ای اکنون حذف شده و طی دقایقی به دفتر بازیگران ارسال شده است.

معاون وزیر فرهنگ و هنر تهران با اعلام اینکه برخی از کارهای این مجموعه انجام نشده است ، اظهار داشت: آثاری که دچار زنگ زدگی و مشکلاتی از جمله فساد هستند ، البته بازسازی ، جابجایی و ترمیم می شوند ، اما آثار بسیاری از هنرمندان مانند استاد حکیمی ، که یک کار سنگی است یا دو کار چوبی برادران بزرگوار که احتمال شکستن آنها وجود دارد ، منتقل نخواهد شد. یک پروژه که از مجموعه حذف شد مربوط به رویکرد هندسی آقای شجاع الدین شهابی است که وی بیش از یک دهه پیش به دلیل عدم انضباط اسلامی این کار را انجام داد و اکنون هیچ ارتباطی با از سرگیری پروژه ها ندارد.

براساس گزارش انجمن روابط بین الملل تهران ، دیواسالار تأكید كرد: “هدف ما این است كه با شناسایی مبانی و بازسازی مواردی كه به آنها آسیب می رسانید ، فضای فكری ایرانشهر را كه اساساً یك مركز فرهنگی و تفریحی است ، متحدتر سازیم. “در سطح شهر ، ببخشید تا شهروندان بیش از هر زمان دیگری از فضای موجود لذت ببرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید