رسانه عمومی

متولیان مانع انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو شوند

به دنبال گزارش های مربوط به درخواست وزارت نیرو برای انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به این شرکت ، یکی از اعضای کارگروه تحت نظارت کمیته ملی محیط زیست و کمیسیون مواد معدنی می گوید: داشتن تمام مناطق کشور جنگل نامیده می شود ، مراتع و مدیریت آب. آژانس های مجاز باید انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو را متوقف کنند و در صورت وقوع این انتقال ، باید این املاک تالاب را به شورای جنگل برگردانند.

مسعود امیرزاده در گفت وگو با سلام دکتروی با اشاره به اینکه اقداماتی مانند واگذاری سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو بی اساس بوده و بدون استثنا انجام شده است ، گفت: سند ملی شامل صحرای مرکزی ایران ، کوه ها ، رودخانه ها ، دریاها و تالاب ها است. این حدود 82٪ از کشور را شامل می شود – جنگل ها ، مرتع و منبع آب – که از تمام مناطق کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: “قانونگذار با خردمندی سرزمین های ایالت ها را در یک سیستم واحد ادغام کرده است ، اما کنترل برخی از این مناطق با توجه به نوع منطقه به نهادهای مختلف سپرده شده است و دانش در مورد آن مجاز است آن ، طبق گفته اداره تالاب های کشور. “مدیریت سد به عهده وزارت نیرو است ، اما به این مناطق جنگل ها ، مرتع و مدیریت آب گفته می شود.

این عضو کارگروه آب کمیته ملی محیط زیست و کمیته ائتلاف ملی ، خاطرنشان کرد که رجیستری تمام مناطق کشور تحت عنوان سازمان جنگل ها ، مراتع و سازمان مدیریت آبخیزداری خاطرنشان می کند که فقط یک سازمان مسئول اراضی ملی ، گفت: توافق نامه های بین وزارت نیرو و شرکت های محلی آب بخشی از زبان کشور ، یعنی مناطق دریایی و رودخانه ای را به نام خود ثبت کرده است ، در حالی که این خلاف عمل در کشور است و قانون را نقض می کند.

به گفته این فعال محیط زیست ، نه تنها تالاب ها نام سازمان حفاظت محیط زیست را دارند ، بلکه آنها کنترل این سازمان را در دست دارند و در ارتباط با انتقال مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو ، این دستگاه تنها نیست سایت و مدیریت تالاب های تالاب انزلی یک گزینه نیست ، اما این دو آژانس (هیئت امنا و سازمان محیط زیست) در قوانین و مقررات این حوزه مستقل از وزارت نیرو هستند.

امیرزاده ضمن بیان اینکه تالاب ها صدها اتومبیل دارند ، گفت: تالاب ها دارای جانوران و گل ها (گیاهان محلی و وحشی) ، گیاهان و اکوسیستم های مرتبط هستند اما مرکز انرژی فقط به دلیل وجود آب در تالاب ها و بدون هیچگونه مبنای قانونی تالاب انزلی یک اسم پشت آن است.

وی ادامه داد: “فقط مطابق با قانون توزیع آب برابر ، آژانس انرژی می تواند اندازه رودخانه ها ، جریان های فیزیکی ، کانال ها ، تالاب ها و دریاچه های جهان را تعیین کند ، اما اکنون این وزارتخانه این دستور را صادر کرده است که به مالک تالاب ها تبدیل می شود و برنامه ریزی این رویداد توضیح داده نشده است. “او یک قاتل بود.

یکی از اعضای کارگروه تحت نظارت شورای ملی محیط زیست و ائتلاف بین المللی منابع طبیعی افزود: “واضح است که مدیریت و حفاظت از اکوسیستم های آبی پیچیده و تخصصی است و م componentsلفه های بسیاری دارد. خود ، اما فناوری که در این زمینه تخصصی ندارد و یا Word با آن شخص حقوقی است ، مالکیت یکی از مهمترین تالابهای کشور را بدست آورده است.

وی توضیح داد که انتقال مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو غیرقانونی یا مبتنی بر فرهنگ است و اظهار داشت: از نظر قانونی چنین اتفاقی نباید رخ دهد. بنابراین ، برای سازمان های معتبر مهم است که از این امر جلوگیری کنند یا ، در صورت انتقال این عنوان املاک تالاب به آژانس انرژی ، برگرداندن این سند مالکیت تالاب به کشور جنگل.

به گفته امیرزاده ، طبق قانون ، تمام اراضی کشور در سازمانی به نام سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب متحد شده اند ، بنابراین احترام به این اصل برای همه آژانس ها مهم است و این اجازه را به سازمان می دهد که متولی این سازمان باشد. کشور

مدافع محیط زیست با اشاره به اینکه تفسیر غلط از سیستم کاداستر منجر به رقابت در آژانس برای اخذ سند مالکیت به جوامع بومی کشور شده است ، افزود: هدف از سیستم کاداستر قانونی کردن تصرف زمین توسط مردم آن است قدرت و اقتدار ، اما این تفسیر غلط از این ایده ، نوعی رقابت آژانس را در کشور برای به دست آوردن سند مالکیت ایجاد کرده است و ضروری است که همه آژانس ها رقابت نمایندگی در داخل شهر را نادیده بگیرند و قانون و مقررات جنگل ها را رعایت کنند ، مراتع و سازمان مدیریت آب در اراضی ملی. .

امیرزاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انتقال مالکیت فقط در مورد تالاب انزلی نیست ، گفت: اکنون وزارت نیرو و شرکت های محلی آب وارد بحث بستر برخی رودخانه های کشور شده اند بخشی از کشور است. آنها استادیوم ها را برای خود نامگذاری کرده اند. این اشتباهات و رفتارهای نادرست است که باید متوقف شود و کتاب همه این مناطق باید به خزانه سازمان جنگل ها ، مراتع و سازمان آب بازگردد.

به گزارش سلام دکتر ، نه تنها وزارت نیرو از اداره معادن منطقه ای منطقه درخواست کرده است که بسترهای آبی تالاب انزلی را به نام شرکت ثبت کنند ، بلکه براساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، این شرکت موفق به کسب عنوان شده است اسناد و مدارک مربوط به بستر رودخانه ها ، از جمله بخشی از رودخانه سفیدرود در منطقه ثبت کوچصفهان در استان گیلان و رودخانه سیاه آب در شهر شهریار استان تهران.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید