ماسک قهوه برای جوش صورت

از خواص قهوه برای پوست اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید با خرید قهوه روبوستا‎ و استفاده از آن می‌توان چندین نوع ماسک برای زیبایی پوست و مو درست کرد؟ اگر به ساخت ماسک خانگی علاقه دارید با این مقاله از مو تن رو همراه باشید تا انواع ماسک قهوه برای صورت و مو و طرز تهیه و فواید آن را یاد بگیرید.

خواص و فواید شگفت انگیز ماسک قهوه

ماسک قهوه نام یک فوق العاده عالی برای پوست است. مزایای قهوه برای پوست بسیار شگفت انگیز بوده و بلافاصله بعد از استفاده از آن متوجه تغییرات مثبت پوستتان خواهید شد. در ادامه به بررسی خواص قهوه برای پوست صورت می‌پردازیم: فواید ماسک قهوه برای پوست اگر با استفاده از قهوه ماسک برای پوستتان تهیه کنید، از فواید بسیار خوب آن بهره مند خواهید شد. خواص و فواید ماسک قهوه برای پوست عبارتند از:

فواید قهوه سبز برای پوست قهوه سبز مثل چای سبز که نوع فرآوری نشده‌ی چای است، نوعی قهوه بونداده و فراوری نشده است. قهوه سبز سرشار از اسید گاما آمینوبوتیریک، تئوفیلین و اپی‌گاوکاتجین‌گالات است. این مواد فواید بسیاری برای پوست دارند که عبارتند از:

ماسک رفع چین و چروک پوست با قهوه

اگر می‌خواهید چین و چروک پوست را کاهش دهید، ترکیب فوق العاده قهوه و کاکائو را امتحان کنید. ترکیب پر کافئین قهوه و کاکائو خاصیت ضد پیری دارد و باعث لطافت پوست خواهد شد. مواد لازم برای تهیه ماسک:

طرز تهیه ماسک: ماست را بخوبی هم بزنید تا یکدست شود سپس قهوه، عسل و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و دوباره به هم بزنید. ترکیب به دست آمده را بروی پوست صورت خود بزنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید و از لطافت و طراوت پوست خود لذت ببرید. برای گرفتن نتیجه لازم است این ماسک هفته‌ای دوبار روی پوست گذاشته شود.

ماسک رفع جای جوش، لک و تیرگی بدن با قهوه

اگر از جای جوش یا لک‌های روی پوستتان خسته شده‌اید از قهوه استفاده کنید تا به کم رنگ شدن این لک‌ها و تیرگی‌ها کمک کند. مواد لازم برای تهیه ماسک:

ماست، قهوه و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و به آرامی بروی پوست خود بمالید. صبر کنید تا ماسک کامل روی پوست خشک شود، سپس با ولرم آن را بشوید. زردچوبه حاوی ویتامین c و ماست حاوی اسید لاکتیک است، این دو ماده، تیرگی‌ها و لک‌ها را به مرور زمان کم خواهند کرد. پس این ماسک را مداوم و به صورت هفته‌ای دو بار انجام دهید.

درمان سلولیت، خشکی پا و آرنج با ماسک قهوه

اگر می‌خواهید پوستتان را لایه برداری کنید از ماسک و زیر استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه ماسک:

طرز تهیه و نحوه استفاده از ماسک: همه مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید. حالا ماسک اسکراب شما آماده است این ماسک را می‌توانید هر بار که حمام رفتید استفاده کنید. به این صورت که باید آن را روی پوست زده و بصورت حرکت دورانی به مدت 3 دقیقه روی پوست حرکت دهید سپس با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توان برای تمام قسمت‌های بدن از جمله خشکی پاها، آرنج و… استفاده کرد.

ماسک قهوه رفع تیرگی و پف زیر چشم

کمبود خواب، اختلالات هورمونی، عوامل محیطی و… باعث تیرگی و پف زیر چشم می‌شوند. برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم می‌توانید از دو ماسک قهوه زیر استفاده کنید. قهوه حاوی ویتامین k و کافئین بالایی می‌باشد. به همین خاطر انقباض و التهاب رگ‌های خونی زیر پوست اطرف چشم را کاهش داده و پف و تیرگی آن را کم خواهد کرد. طرز تهیه دو ماسک قهوه برای رفع پف چشم عبارتند از:

ماسک مو قهوه

در جلوگیری از ریزش مو، کافئین نقش زیادی دارد. قهوه ماده‌ای سرشار از کافئین طبیعی بوده و روی سلامت و زیبایی پوست و مو تاثیر بسیاری دارد. همچنین باعث درخشندگی موها خواهد شد. مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه برای مو:

طرز تهیه: مواد گفته شده را به خوبی با هم ترکیب کرده و به موهایتان بزنید. اجازه دهید حدود نیم ساعت روی موها بماند سپس آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر هنگام شست و شو از شامپو استفاده نکنید. یکی دیگر از راه‌های استفاده قهوه برای مو این است که پودر قهوه را به شامپو اضافه کنید و در حمام از آن استفاده کنید. اجازه دهید مواد به مدت 5 دقیقه روی سر بماند و بعد آبکشی کنید. پیش از آن که به سراغ محصولات مراقبت پوست بروید، ماسک‌های خانگی را امتحان کنید. در ادامه انواع ماسک قهوه برای زیبایی پوست را به شما معرفی می‌کنیم: ماسک قهوه و شکر قهوه، یک اسکراب و لایه بردار خوب برای پوست است که ترکیب آن با شکر این خاصیت را افزایش داده و باعث تقویت و بهبود سلامت پوست و درخشش آن می‌شود. مواد لازم برای تهیه ماسک:

طرز تهیه: قهوه، شکر و روغن زیتون را به خوبی با هم مخلوط کرده و قبل از رفتن به حمام، ماسک را روی پوست صورت و قسمت‌های مختلف بدن بزنید و آرام ماساژ دهید. ماسک قهوه و عسل برای تغذیه، آبرسانی و تسکین پوست‌های حساس از ماسک قهوه و عسل استفاده کنید. مواد لازم:

طرز تهیه: مواد گفته شده را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این ماسک را 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد بشویید. ماسک قهوه و روغن نارگیل اگر لب‌های خشکی دارید از این ماسک غافل نشوید. مواد لازم:

طرز تهیه: مقداری قهوه استفاده شده خنک را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را روی لب‌ها ماساژ دهید و بعد به آرامی با دستمال نرم ماسک را از روی لب بردارید. ماسک قهوه و شکر قهوه ای برای لایه برداری نقاط زبر و خشک پوست مثل آرنج و زانو از این ماسک استفاده کنید. مواد لازم:

طرز تهیه: مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و در حمام بر روی قسمت‌های مورد نظر قرار داده و ماساژ دهید؛ سپس دوش بگیرید. این ماسک پوست شما را نرم و لطیف خواهد کرد. ماسک قهوه و ماست ترکیب ماست و قهوه یک ترکیب عالی برای تقویت پوست صورت و زیبایی آن است. مواد لازم:

مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا ترکیب کاملا خمیری شود. این ماسک را حدود ۳۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. ماسک قهوه و دارچین قهوه روغن اضافی پوست را از بین برده و دارچین هم خاصیت ضد باکتریایی دارد. مواد لازم:

طرز تهیه: همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط حاصل شده را روی پوست بماید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه به حمام بروید و آن را بشویید. ماسک چای سبز و قهوه چای سبز حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای پوست بسیار مفید می‌‎باشد. برای تهیه ماسک چای سبز و قهوه به شیوه زیر عمل کنید. مواد لازم:

خروج از نسخه موبایل