رسانه عمومی

ماسک زدن در خانه هم برای مهار کرونا موثر است

دو مطالعه جدید توسط متخصصان چینی و آمریکایی نشان داده است که پوشیدن ماسک می تواند در کنترل تاج ویروس مفید باشد و حتی در کنترل ویروس در خانه و در بین اعضای خانواده نیز موثر است.

به گزارش سلام دکتر ، با رفع محدودیت های اعمال شده برای بحران کرونا ، افرادی که بار دیگر فرصتی برای لذت بردن از آزادی حرکت دارند ، به طور فزاینده ای در مورد صحت اقدامات Corona سوال می کنند.

به گفته روزنامه آلمانی “Zowdowice” ، یکی از اقداماتی که وی از ابتدا به آن مشکوک بود پوشیدن ماسک صورت بود.

در کشورهای مختلف از ابتدا سؤال این بود که آیا لزوم پوشیدن نقاب در وسایل حمل و نقل عمومی و هنگام خرید ضروری است. آیا ماسک می تواند از کروناویروس جلوگیری کند؟

اکنون دو مطالعه جدید نشان می دهد که ماسک های بینی و دهان در جلوگیری از شیوع ویروس SARS-Cow 2 مؤثر است.به گفته کارشناسان چینی در BMJ Global Health ، حتی در خانه ، این عامل بازدارنده ای برای بیماری Quaid-19 است.

در آزمایشات جدید ، این تیم 335 نفر را در 124 خانواده مورد بررسی قرار دادند که حداقل یکی از آنها به کرونا ویروس آلوده شده بود.

همانطور که مطالعات دیگر نشان داده اند ، بزرگترین عامل خطر برای عفونت کورنا تماس با افرادی است که ویروس دارند اما هنوز علائمی نداشته اند.

به گفته کارشناسان چینی ، پوشیدن ماسک در خانه می تواند در این مرحله جلوه خاصی داشته باشد. اگر فرد آلوده و سایرین در خانه ماسک بپوشند ، احتمال ابتلا به ویروس در افراد آلوده 79٪ کاهش می یابد. استفاده روزانه از مواد ضد عفونی کننده به همان اندازه مؤثر است.

مطالعه دیگری در چین و ایالات متحده ، که در مجله علمی Science منتشر شده است ، به بررسی تأثیرات و اثربخشی پوشیدن ماسک پرداخته است.

در این مطالعه ، براساس داده های اپیدمیولوژیک تعیین شده است کشورهایی که مجبور به استفاده از ماسک هایی مانند تایوان ، سنگاپور یا کره جنوبی بودند ، بهتر توانستند از شیوع اورا جلوگیری کنند.

علاوه بر این ، این کشورها به شهروندان این امکان را دادند تا ماسک هایی را با هزینه کم و امکان تهیه ماسک به روش های ایمن خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید