لیلا حاتمی خواستار نمایش بیشتر سینمای ایران در عرصه بین‌المللی شد

سینمای ایران | لیلا حاتمی | نمایش

لیلا حاتمی خواستار نمایش بیشتر سینمای ایران در عرصه بین‌المللی شد

لیلا حاتمی بازیگر سرشناس سینمای ایران خواستار در دسترس بودن طیف وسیعی از سینمای ایران در سطح بین المللی شد.

به گزارش سلام دکتر، لیلا حاتمی در گفت و گو با مجله ورایتی گفت: باید فیلم های بیشتری از ایران در سطح بین المللی اکران شود، زیرا اغلب به دلیل اینکه همه چیز تجاری است، مردم فیلم هایی را انتخاب می کنند که بیشتر گردشگری باشد. [زیرا] این به آنها احساس اجتماعی می دهد. چیزی که من دوست دارم این است که تصویر ایران بیشتر دیده می شود، زیرا شما واقعیت ها، رویدادها، شرایط ایران را می بینید، اما می توانید آن را در هر کجا یا در اخبار ببینید.

حاتمی ادامه می دهد: داشتن فیلم هایی درباره معضلات اجتماعی و این چیزها خوب است، اما چیزی که بیشتر در آن دوست دارم، تصویر سینمای ایران است. آنچه در سطح بین المللی اتفاق می افتد مانند غذایی است که مسافران می خورند و لزوماً بهترین غذای آن کشور نیست، بلکه تنها معروف ترین غذا است.

حاتمی افزود: فیلم های ایرانی که به عمق مسائل ملی می پردازند و درباره مردم صحبت می کنند و بر اقوام تاکید دارند باید در معرض دید مخاطبان قرار گیرند. علاوه بر بازیگران مشهور سینمای ایران، تعداد بیشتری از بازیگران در انتظار کشف هستند اما به دلیل عدم توزیع در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار نگرفته اند. شاید پخش‌کننده‌ها متوجه مردم نشده‌اند و فکر می‌کنند که آنها نمی‌توانند این فیلم‌ها را بفهمند و به همین دلیل آن‌ها را در خارج از کشور نمایش نداده‌اند. آنها به دنبال غذای ساده و آسان برای ایجاد و نه خیلی پیچیده هستند.

اما حاتمی از ذکر نام فیلمسازان ایرانی آثاری که فکر می کرد باید در دنیا دیده شود خودداری کرد و گفت: نمی خواهم این اثر را تبلیغ کنم. اما این فقط مربوط به ایران نیست… ما همه جا با یک چالش روبرو هستیم. به عنوان توصیه ای که می توانم به سرورها بگویم، بیایید مطمئن باشیم … چیزهای جدید معرفی کنیم … ریسک کنیم. زیرا آنچه مردم دوست دارند هنر است، صرف نظر از اینکه از کجا آمده است، چیزی که انسان را تحت تأثیر قرار می دهد. “همه به دنبال آن هستند، تا چیزی را از یکدیگر به دیگری کشف کنند.”

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل