رسانه عمومی

قرارداد ساخت تجهیزات جمع‌آوری گازهای مشعل امضا شد

مدیر شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد ساخت 24 ژنراتور برق با سازندگان خانه خبر داد و گفت: “استفاده از انرژی در خانه و خاموش کردن روترها دو موفقیت مهم در امضای توافق نامه اسناد امروز است.”

به گزارش سلام دکتر ، مسعود کرباسیان امروز جشن امضای قرارداد ساخت 24 کمپرسور برقی با تولیدکنندگان خانگی را جشن گرفت و گفت که به دست آوردن گازهای الکتریکی تأثیرات مثبتی دارد. از جمله ، افزایش درآمد برای کشور ، تأمین بودجه پتروشیمی ، جلوگیری از سوزاندن گاز مربوط به نفت ، وی گفت: “در حال حاضر ، پیوند خوبی در صنعت نفت و سازندگان خانه ایجاد شده است.”

امروز شرکت نوسازی گاز Bidboland خلیج فارس با هدف اجرای پروژه با سه شرکت ایرانی توافق نامه هایی برای ساخت 24 سد گریز از مرکز و ساخت یک ایستگاه سوخت 165 میلیون مربوطه در منطقه Ragsfid به امضا رسانده است.

توافق نامه ساخت ، نصب و راه اندازی 24 توربین گریز از مرکز با ارزش 75 میلیون یورو از جمله شرکتهای روغن توربوشارژر (OTC) و فناوری و ساخت turnaini Mapna (TUGA) و قرارداد بارگیری گاز مربوط به منطقه Ragsfid به ارزش 90 است. میلیون یورو با آژانس انرژی و فناوری (EIED) امضا شده است. شرکت توربوکمپرسور (OTC) ساخت 16 توربین بادی گریز از مرکز آغاجاری 5 و مجتمع خدماتی بی بی حکیمه 1 و پالایشگاه گاز پازانان را بر عهده دارد.

مفاهیم گاز بیان شده با هدف جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ، با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی ، ایجاد ارزش افزوده از گازهای گلخانه ای در شرق رودخانه پنجم و تأمین پایدار صنایع پتروشیمی تعریف شده است. به همین منظور ، دو قرارداد “توسعه و ساخت تاسیسات ذخیره گاز کوره” در سپتامبر 1997 بین شرکت ملی نفت و شرکت پالایش گاز Bidboland خلیج فارس و مارون امضا شد. پتروشیمی با سرمایه گذاری کل 1.3 میلیارد دلار.

این توافق نامه با شرکت پالایش گاز خلیج فارس بیدبلند به ارزش 1 میلیارد و 109 میلیون دلار با 27 پروژه برای ساخت ایستگاه های سوخت سیار ، گسترش ایستگاه های موجود و انتقال گازهای ذخیره شده به سایت امضا شد. با اجرای این پروژه ها ، تقریباً 600 میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی جمع آوری شده و به سایت بازیافت منتقل می شود و سالانه حداکثر 1.5 میلیون C2 + به انرژی تجدیدپذیر اضافه می شود ، که گام بزرگی در حل مشکل کمبود این پالایشگاه و شرکتهای مرتبط پتروشیمی.

با اجرای این ایده و تولید گازهای مربوطه ، روزانه تقریباً 400 میلیون متر مکعب برق به شرکت ملی نفت ایران تأمین می شود که برای تزریق در میادین نفتی یا تأمین نفت به کشور استفاده می شود.

ادامه هید

دیدگاهتان را بنویسید