رسانه عمومی

فروش اجباری تیک تاک در آمریکا مسکوت شد

اقدام دولت بایدن برای بررسی خطرات امنیت ملی مربوط به فعالیت شرکت های فن آوری چینی تحت دولت ترامپ ، فروش سرویس ویدیویی TickTack را به Walmart و Oracle به مدت نامحدود مجبور کرده است.

به گزارش سلام دکتر ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، سال گذشته با استناد به نگرانی های مربوط به امنیت ملی و احتمال سقوط اطلاعات شهروندان آمریکایی به دست مقامات چینی ، به بازی ویدیویی معروف TickTack که از شرکت China Bite Dance است ، دستور داد شرکت آمریکایی برای فروش. اما بسیاری از چالش های حقوقی مانع از نهایی شدن قرارداد فروش می شود. طبق حکم دادگاه جدید صادر شده در 7 دسامبر ، ممکن است دستور اجرایی ترامپ از اختیارات قانونی وی فراتر رفته باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در این باره گفت: “مذاکرات بین کلیسای بایت و مقامات امنیتی ایالات متحده در کمیسیون سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده ادامه دارد. این راه حل شامل استفاده از شخص ثالث معتبری برای مدیریت داده های TicTac است که نیازی به فروش دارایی های شرکت نخواهد داشت. اما در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد.

براساس وال استریت ژورنال ، هر معامله ای با معامله ای که سال گذشته با آن قرارداد تجاری منعقد کرده متفاوت است زیرا TickTack دیگر با تهدیدهای بسته شدن مواجه نیست.

اوراکل ، والمارت و سایر شرکت ها نیز ممکن است بخشی از یک معامله تجاری احتمالی باشند ، اما به این بستگی دارد که آیا دولت بایدن اقدامات خصمانه ای را که علیه ترامپ در طول بحران انجام داده است ، دنبال کند.

طبق گفته بلومبرگ ، هفته آینده ، هنگامی که دولت ایالات متحده رسماً به چالش دادگاه Tic Tac علیه دستور اجرایی ترامپ پاسخ خواهد داد ، وضعیت این شرکت ممکن است جزئیات بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید