رسانه عمومی

فراخوان ششمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منتشر شد

فراخوان ششمین جشن فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی با محوریت ترویج فرهنگ و مواد خلاقانه در صنایع دستی راه اندازی شد.

به گزارش سلام دکتر، معرفی دستاوردهای نوین صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی، شناخت هنرمندان جوان و کشف استعدادهای جدید در عرصه صنایع دستی و ایجاد فضایی برای حضور مستقیم مخاطبان در صنایع دستی از مهمترین مکان ها است. از این جشنواره

«نمایش و تجلیل از آثار مفیدی که در زندگی امروز می گذرد» و «برخیز» (فرزندانی که راه پدر را ادامه می دهند) در شهرها و روستاهای صنایع دستی کشور بخشی از دو تخصص ویژه این جشن است.

بر اساس این فراخوان، آثار باید بر اساس تکنیک های دست ساز خلق شوند و مهم ترین نشانه انتخاب آثار در دنیای انحصاری صنایع دستی از نظر طراحی، کیفیت اصیل، هویت و مواد خلاقانه است.

هر هنرمند به شما اجازه می دهد تا سه اثر از محصولات هنری جدید خود را به نمایش بگذارید. بنابراین خدمات ارسالی نباید در جشنواره های قبلی فجر ارائه شود، ضمن اینکه خدمات ارسالی باید دارای گواهی مکان (نام شغل، رویه، مواد اولیه مصرفی و نام کارکرد ایجاد) باشد.

متقاضیان می توانند تصاویر کار خود را به همراه اطلاعات پروژه شامل نام شغل، فرآیند، نام اشتغال زایی، شهر و شماره ثابت به همراه آدرس پستی به آدرس ایمیل Fajr.handicrafts@gmail ارسال کنند. وب سایت .Com تا 29 فوریه 2010.

انتخاب آثار در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول تصاویر بررسی می شوند و در مرحله دوم آثار اصلی توسط داوران انتخاب و راهی نمایشگاه می شوند. برندگان دور اول در نمایشگاه حضور ندارند و فینالیست های مرحله دوم توسط هیئت انتخاب شده و به نمایشگاه خواهند رفت.

نتایج اولیه جشنواره 12 و 13 بهمن ماه 1400 اعلام می شود و آخرین مهلت ارسال تکالیف به منشی نیز 16 و 17 بهمن ماه امسال است.

محل تحویل آثار و نمایشگاه آثار برگزیده موزه ملی ایران دوره اسلامی خواهد بود و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 18 بهمن و اختتامیه 24 بهمن ماه خواهد بود.

ساعات بازدید از ارائه فعالیت های منتخب از ساعت 10 الی 16:30 به جز روزهای پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل می باشد.

شش نفر برگزیده جایزه سرو ویژه جشنواره صنایع دستی فجر را با جوایز غیر نقدی و به شش نفر دیگر دیپلم افتخار و جوایز غیرنقدی دریافت خواهند کرد.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 02161063419، 02161063421 و 02161063717 تماس حاصل فرمایند و یا به دفتر جشن واقع در مرکز مرکز فرهنگ، سفر و صنایع دستی به نشانی تهران، خیابان آزادی، بزرگراه یادگار مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید