علائم درد دست چپ عصبی چیست؟

دست درد یکی از عارضه‌هایی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. درد دست گاهی جدی نبوده و نیاز به درمان خاصی ندارد. اما دست درد شدید احتمالا به دلیل یک بیماری یا اختلال ایجاد شده است. در این مطلب علت درد دست چپ عصبی، نحوه تشخیص آن و روش درمان این مشکل را توضیح می‌دهیم.

علائم دست درد

به صورت کلی علائمی که ممکن است همراه با درد دست دیده شود، علایم متفاوتی است. ضعف، دشواری در صاف‌کردن دست، سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی می‌تواند نشانه آسیب عصبی باشد. برای مثال عصب رادیال از زیر بغل به دست‌ها می‌رود و حرکت بازو، مچ دست و دست‌ها را کنترل می‌کند. آسیب به این عصب می‌تواند علت درد بازو باشد. به ندرت درد بازو ممکن است از نشانه بیماری‌های قلبی باشد. در بیماری‌های قلبی، بیمار ممکن است دچار تهوع، تعریق بیش از حد، دشواری در تنفس، تپش قلب، درد بازو به ویژه دردی که به بازوی چپ کشیده می‌شود را تجربه کند.

هر کدام از علائم زیر نیز ممکن است همراه با درد دست دیده شوند:

علت درد بخش های مختلف دست

دست درد ممکن است در بخش‌های مختلف دست باشد و محل ایجاد درد در تعیین علت آن موثر است. اینکه درد در مچ دست ایجاد شده‌است یا در انگشتان، برای استفاده از روش‌های تشخیصی و درمانی موثر است. به یاد داشته‌باشید که محل درد از سوالاتی است که پاسخ آن به پزشک کمک می‌کند در تشخیص و درمان قدم‌های موثری بردارد.

۱. علت درد بازو

طیف گسترده‌ای از مشکلات باعث درد بازو می‌شوند. معمولا به دلیل آسیب، تحریک یا التهاب بازوها درد گرفته و ممکن است این درد به گردن و ستون فقرات نیز سرایت کند. در بیشتر مواقع به علت فعالیت‌های روزمره مانند ورزش یا کار طولانی با کامپیوتر این مشکل ایجاد می‌شود و پس از چند روز درد آن از بین می‌رود.

اما اگر بازوی سمت چپ دچار درد شد و همراه با آن علائمی مانند سفت شدن قفسه سینه، حالت تهوع و مشکل در تنفس به وجود آمد، می‌تواند نشانه بیماری عروق کرونر یا حتی حمله قلبی باشد.

۲. علت درد دست چپ

علت می‌تواند آسیب استخوان یا مفصل، عصب فشرده شده یا بیماری قلبی باشد. اگر درد دست چپ همراه با درد قفسه سینه باشد، موضوع جدی‌تر بوده و باید برای تشخیص حمله قلبی به متخصص مراجعه کرد. حمله قلبی در نتیجه پارگی یا ایجاد لخته در عروق کرونر به وجود می‌آید. در صورت بروز این اتفاق جریان خون به بخشی از قلب متوقف شده و ممکن است عضله قلب آسیب ببیند. ازآنجایی‌که اعصاب منشعب شده از قلب و دست به سلول‌های یکسان در مغز می‌رسد، مغز محل درد را تشخیص نداده و مشکل قلبی همراه با درد دست چپ ظاهر می‌شود.

۳. علت درد دست راست

می‌تواند مربوط به هر یک از بیماری‌های ذکرشده باشد. معمولا درد دست راست ارتباطی به حمله یا سکته قلبی ندارد. عارضه‌ای مانند آرتریت، سندرم تونل کارپال، کیست گانگلیون، نقرس، لوپوس و رینود می‌توانند باعث درد دست راست شوند.

۴. علت درد انگشتان دست

گاهی درد انگشتان دست می‌تواند به علت صدمه و افتادن روی دست باشد. تریگر فینگر یا انگشت ماسه‌ای که باعث قفل شدن و گرفتن انگشتان می‌شود. در این حالت غلاف تاندون در پایه انگشت ملتهب می‌شود. زمانی که شخص به این بیماری مبتلا می‌شود، علاوه بر درد و تورم در انگشتان دست، در خم کردن و صاف کردن انگشت با مشکل روبرو می‌شود.

گاهی نیز بریدگی و زخم روی انگشتان باعث عفونت شده و درد و تورم به همراه دارد. اگر عفونت شدید باشد، چرک از محل زخم خارج شده و ممکن است شخص دچار تب شود در چنین شرایطی باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

۵. علت درد ساق دست

علت درد دست از آرنج به پایین می‌تواند التهاب یا آسیب به هر یک از بافت‌ها از جمله عضلات، استخوان‌ها، رگ‌های خونی تاندون‌ها و پوست باشد. گاهی اقدامات تکراری مانند تایپ کردن یا استفاده از عصا باعث فشرده شدن اعصاب و عروق خونی در سرتاسر قاق دست می‌شود.

علاوه بر آسیب‌هایی مانند رگ‌به‌رگ شدن، دررفتن و شکستگی عواملی مانند استرس نیز می‌تواند علت درد دست از آرنج به پایین باشد. بیماری به نام استئومیلیت ساعد یک عفونت باکتریایی یا قارچی استخوان است و ممکن است علت درد این ناحیه وجود چنین عفونتی باشد.

برای درد دست به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر درد دست شما با درمان‌های خانگی و تمرینات ساده برطرف نشد، باید حتما به دکتر ارتوپد مراجعه کنید. تمامی علائم شما باید بررسی شود تا دلیل دست درد شدید مشخص شود. سپس پزشک باتوجه‌به علت ایجاد این عارضه درمان موثری را آغاز می‌کند. ممکن است برای درمان داروهای مسکن برای کاهش درد تجویز شود یا چند جلسه فیزیوتراپی نیاز باشد.

برای پیداکردن بهترین متخصص ارتوپد می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوراگر دست چپ شما درد می‌کند، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد این است که احتمالا ضربه یا آسیبی فیزیکی به دستتان وارد شده‌است. درد دست چپ گاهی اوقات می‌تواند از جای دیگری منشأ بگیرد. می‌تواند به این معنی باشد که استخوان یا مفصل شما آسیب دیده‌است یا اینکه عصب فشرده شده‌است و یا مشکلی در قلب خود دارید.

در این مطلب از دکترتو علل مختلف درد دست چپ را با هم مرور می‌کنیم و روش‌های درمان آنها را با هم بررسی می‌کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای تشخیص و درمان درد دست چپ باید مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

اگر شما هم در دست چپ خود احساس درد می‌کنید

همین حالا با پزشک در ارتباط باشید

در صورت درد دست چپ چه باید کرد؟

در ادامه برخی راهنمای‌های کلی در مورد درد دست چپ و اقدامات لازم را ارائه کرده‌ایم.

رابطه درد دست چپ با استرس

اضطراب و استرس و یا عصبانیت از راه‌های مختلفی باعث ایجاد درد می‌شود، برای برخی افراد، این درد در بازوی چپ ظاهر می‌شود. طبق گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، افراد مبتلا به اضطراب اغلب درد مزمن ناشی از تنش عضلانی، درد یا سردرد را تجربه می‌کنند.

افرادی که اضطراب را تجربه می‌کنند ممکن است حملات پانیک داشته باشند. حملات پانیک یا حملات اضطراب، دوره‌هایی از اضطراب شدید هستند. این حملات می‌توانند علائمی مشابه علائم حمله قلبی ایجاد کنند، مانند درد قفسه سینه، درد بازو، ضربان قلب سریع و تنگی نفس.

فیزیوتراپی برای درمان و یا کاهش علائم و درد دست استفاده می‌شود. در دکترتو می‌توانید با بهترین در شهر خود آشنا شوید و برای دریافت نوبت ویزیت حضور اقدام کنید.

آیا استرس باعث درد دست چپ می شود؟

در خصوص ارتباط درد در دست چپ و استرس باید بگوییم استرس و اضطراب از چند طریق می تواند باعث درد شود. برای برخی از افراد ، این درد ممکن است در بازوی چپ و دست چپ ظاهر شود. طبق انجمن اضطراب و افسردگی، افراد مبتلا به اضطراب اغلب دچار درد مزمن ناشی از تنش عضلانی ، درد و یا سردرد می شوند

در نتیجه در پاسخ به این پرسش که آیا استرس می‌تواند باعث درد در دست سمت چپ شود، باید گفت ممکن است در بازوها تنش یا درد ایجاد شود. افرادی که اضطراب را تجربه می کنند نیز ممکن است دچار حملات هراس شوند. حملات هراس ، یا حملات اضطرابی، دوره های اضطراب شدید هستند. آنها می‌توانند علائمی شبیه به حمله قلبی مانند درد قفسه سینه ، درد بازو ، ضربان قلب سریع و تنگی نفس ایجاد کنند.

خروج از نسخه موبایل