رسانه عمومی

عربستان وظیفه میزبانی از حجاج را به عهده بگیرد

رئیس حج و سازمان مقدس در پیامی به مناسبت هفته حج گفت: “ما امیدواریم که انتظارات از حج برآورده شود و عربستان مسئول میزبانی و استقرار حج باشد.

به گزارش سلام دکتر ، علیرضا رشیدیان در ابتدای هفته حج در پیامی خطاب به روابط عمومی حج و بقعه متبرکه اظهار داشت: اکنون منتظر یک سال دیگر و ذی الحجه هستیم ، بنابراین شاید در این دنیای رنگی ، حافظان این سرزمین مقدس (دولت سعودی) وظیفه پذیرش آنها را بر عهده می گیرند و بار دیگر در جهان اجازه می دهند زائران حرم خدا دعوت حق را دریافت کنند تا به سیل تنفس روح و وحدت ، وحدت و هماهنگی در مکاشفه زمین

وی در بخش دیگری از پیام با اشاره به “جنبه های معنوی حج” تأکید کرد: “امیدواریم انتظارات برای تعلیق حج ابراهیم امسال برآورده شود و جهانی از واکسیناسیون و توسعه تاج وجود داشته باشد. مقررات بهداشتی ، هم توسط کشور میزبان و هم از کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران ، حج برای ایجاد.

عربستان سعودی پس از مدتی تعلیق حج برای مسافران خارجی ، اخیراً شرایطی را برای یافتن این مسافران در حج 1400 اعلام کرده است ، اما هنوز مقصد این کشور را قطعی نکرده است. برخی از کشورها از جمله اندونزی که معمولاً بیشترین تعداد زائر را دارد ، از گمرکات امسال انصراف داده اند. علیرضا رشیدیان ، رئیس حج کشورمان نیز اخیراً به عدم اطمینان ایجاد شده توسط عربستان سعودی در تعیین سهم حج این کشور و حضور مسافران خارجی اعتراض کرد.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت ، در سال 1999 ، نزدیک به 24000 نفر در حج ثبت نام کردند و حقوق کامل آنها را دریافت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید