رسانه عمومی

عربستان نتیجه تحقیقات فاجعه منا را اعلام نمی‌کند

شش سال پس از فاجعه منا ، رئیس حج و سازمان مقدس گفت: عربستان سعودی هنوز نتایج جستجوی حقیقت را به ایران اعلام نکرده است.

به گزارش سلام دکتر ، در تشریح پایگاه اطلاع رسانی حج ، علیرضا رشیدیان هنگام بازدید از برج شهدا ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز حج ، مسجدالحرام و فاجعه منا ، اظهار داشت: “نتایج حقیقت یافتن کمیته ای که ایجاد کرد در عربستان سعودی هنوز اعلام نشده است. «حج و زیارت و حزب بعث اسنادی را که در رابطه با فاجعه منا جمع آوری کرده اند رسماً به مقامات سعودی تحویل داده اند.

وی گفت: این مسافران برای انجام فریضه شرعی که از طرف خداوند امر شده به سرزمین وحی رفتند و از این طریق به لقا الله پیوستند.

رئیس حج و زائران با اشاره به اینکه حج برای دومین سال متوالی تعطیل است و فقط مختص حجاج در عربستان است ، اظهار داشت: برای مدیریت این پروژه باید عربستان ایجاد شود و این مرحله در انجام حج م effectiveثر خواهد بود. بهتر.

در این جلسه که در روز عید قربان و سالگرد شهدای فاجعه منا برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، معاون ستاد حج و زیارت نیز حضور داشت. ، و سعید اوحدی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران.

فاجعه منا در روز دوم اکتبر 2015 همزمان با مناسک حج و حضور مسافران در سرزمین جمرات اتفاق افتاد که باعث کشته شدن بسیاری از مسافران شد زیرا بسیاری از مردم یکی از صلیب ها را داشتند. عربستان سعودی آمار دقیق تلفات را اعلام نکرده است ، اما تخمین زده می شود این تعداد 2000 تا 7000 نفر باشد. تعداد ایرانیان مجروح در این حادثه 464 نفر بوده است. عربستان سعودی به دلیل این حادثه عذرخواهی نکرده است ، اما گفته است که مأموریت حقیقت یابی را ایجاد کرده است که نتیجه آن هنوز اعلام نشده است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید