رسانه عمومی

طلا جای دلار را گرفت

روسیه اکنون 596 میلیارد دلار طلا و ذخایر ارزی دارد.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از راشا امروز ، اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد که تا پایان نیمه اول سال 2020 ، سهم طلا از ذخایر طلا و ارز 22.9 درصد افزایش می یابد ، در حالی که سهم دلار از این حقوق در مقایسه با سهم سه ماهه اول سال 2020 2٪ کاهش یافته و به 22.2٪ رسیده است. بنابراین ، برای اولین بار در تاریخ روسیه ، ذخایر طلای این کشور از حقوق دلار خود فراتر رفت.

علاوه بر دلار ، یورو دیگر واحد پول عمده غربی سهم خود را از بازار سهام روسیه از 30.6 درصد به 29.5 درصد کاهش داده است. از سوی دیگر ، سهام یوان سهام عمومی از 13.2 درصد به 12.2 درصد افزایش یافت. ارزش ذخایر طلای روسیه اکنون حدود 124.6 میلیارد دلار است.

ذخایر طلای و ارز روسیه طی چهار سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است و مقامات بانکی امیدوارند که این امر باعث کاهش تضعیف بازار ارز و آسیب پذیری در برابر شوک های خارجی مانند تحریم ها شود. حقوق طلا و ارز روسیه از جمله ارز ، طلا و کسورات ویژه از صندوق بین المللی پول.

سه سال پیش ، روسیه با 105 میلیارد دلار اوراق قرضه یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه در جهان بود ، اما از آن زمان تاکنون 96 درصد از این اوراق را فروخته است.

ژاپن و چین بیشترین دارایی اوراق خزانه داری آمریکا را دارند که بیش از یک تریلیون دلار در اختیار دارند. انگلیس سومین کشور بزرگ از این لحاظ است.

روسیه با 596 میلیارد دلار ذخیره ارزی یکی از 10 کشور برتر جهان است. چین بیشترین ذخایر ارزی جهان را دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید