رسانه عمومی

ضرورت فراگرفتن اصول ایمنی ازسوی دانش‌آموزان/تاکید بر ایمن‌سازی سریع ۱۱۹ ساختمان در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه ایمنی میان وزارت آموزش و پرورش و این سازمان خبر داد و گفت: دانش آموزان و اولیای مدرسه باید اصول ایمنی را به خوبی فرا بگیرند.

به گزارش سلام دکتر، قدرت‌الله محمدی در نشست هم اندیشی با مدیر ان مناطق هشت‌گانه عملیات و پیشگیری این سازمان با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان ها و اماکن مهم پایتخت گفت:‌ ایمنی پایه اصلی یک ساختمان است و پیشگیری از بروز حوادث در کاهش تلفات مالی و جانی بسیار اهمیت دارد و همه کسبه و اصناف و مالکان ساختمان‌ها باید با پیشگیری و ایمنی آشنا شوند.

وی افزود: آتش‌نشانی باید موازی با شهردار یک منطقه باشد و همه اصناف و کسبه باید مدیر آن مناطق و پیشگیری منطقه خود را بشناسند زیرا ۵۰ درصد مسائل شهری با ایمنی عجین شده است. مدیران پیشگیری و مدیران مناطق باید با تشکیل کمیته ایمنی و با حضور شهرداران مناطق و کسبه موضوعات ایمنی را گوشزد و پیگیری کرده و با آموزش شهروندی در راستای کاهش حوادث گام بردارند.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهر تهران افزود: با توجه به موضوع اعلام ۱۱۹ ساختمان ناایمن و تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی برای رفع نا ایمنی‌ها، لازم است که بازرسان ایمنی و کارشناسان ایمنی برای کاهش آمار این گونه ساختمان‌ها، تمام تلاش خود را به کار بندند.

کار اصلی آتش‌نشانی خاموش کردن آتش نیست


محمدی با بیان اینکه کار اصلی سازمان آتش‌نشانی خاموش کردن آتش نیست، گفت: پیشگیری و آموزش به شهروندان، صاحبان اماکن، برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات مدیر ه ساختمان های پرتردد اداری و تجاری از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان و باید کاری کنیم که اصلا حریقی رخ ندهد.


وی افزود: هر شهروندی که با توجه به ضرورت به معاونت پیشگیری مراجعه می‌کند باید در مدت زمان معین نسبت به گزینه‌های مربوط به پروژه خود اعم از ملک شخصی، تجاری و اداری اطلاعات لازم را کسب کند و کارشناسان راهنمایی‌های لازم را برای رفع نواقص ایمنی به وی اعلام کنند و تا حصول نتیجه با رهنمودهای لازم برای رفع ناایمنی ساختمان و… وی را همیاری کنند. در این راستا مشکلات یک پرونده باید بر اساس اهمیت اولویت‌بندی شود و راه حل مناسب برای مشکلات شهروندان ارائه شود.


مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر آموزش اصول ایمنی به شهروندان گفت: تفاهم نامه ایمنی و آموزش با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است و دانش آموزان و اولیای مدرسه باید اصول ایمنی را به خوبی فرا گیرند و اصناف نیز باید در دوره های آموزشی شرکت کنند و ایمنی اماکنی مانند بیمارستان ها، مراکز تجاری و اداری و… باید مورد بازرسی و بازبینی قرار گیرد. بارها دیده شده است که یک خاموش کننده دستی آتش نشانی از بروز یک فاجعه جلوگیری کرده است.

انتهای پیام