رسانه عمومی

صعود مجدد دلار در معاملات خارجی

دلار برای دومین روز متوالی در برابر ارزهای خارجی افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، سرانجام اعضای کنگره پس از یک بحث طولانی به بودجه دولت 1.9 میلیارد دلاری برای تقویت توسعه برنامه و حمایت از مشاغل رای مثبت دادند. قرار است این لایحه در سنا نیز رأی دهد که در صورت تصویب سنا ، با امضای بایدن به قانون تبدیل می شود. دموکرات ها در تلاشند تا یک بسته حمایتی جدید را تا 14 مارس ، قبل از انقضا بسته قبلی ، تصویب و تدوین کنند. این بخش همچنین شامل کمک مالی مستقیم و وام به مشاغل کوچک است.

با پیشرفت در روش های ایمن سازی در سراسر جهان ، که همچنین تعداد بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش داده است ، بازده قرارداد به عنوان نشانه ای از خوش بینی شرکت کنندگان در بازار نسبت به سیستم اقتصادی افزایش یافته است. این افزایش پس از موافقت هیچ یک از مدیران ارشد بانکی در جهان با این گفته قابل توجه است و به نظر می رسد از نظر بانک های مرکزی ، اوراق قرضه می توانند ابزاری در مدیریت و مدیریت ارزش نقدینگی در بازارها ، به ویژه اکنون با هدف با کاهش پیامدهای سیستمی تاج ، این بانک ها مجبور شده اند نقدینگی قابل توجهی را به بازارها پمپ کنند.

آخرین آمار مربوط به سه ماهه چهارم سال 2020 نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده رشد 4.1 درصدی را نشان می دهد که 0.1 درصد بیشتر از برآورد قبلی است. هزینه های دولت ، سرمایه گذاری ثابت و سرمایه گذاری خصوصی به خوبی رشد کرد ، اما رشد بخش مسکن ، که تهدید اصلی رشد اقتصادی است ، کمتر از آنچه پیش بینی شده بود بوده است. به طور کلی ، اقتصاد ایالات متحده در سال 2020 3.5 درصد کاهش یافته است ، که بدتر از رشد منفی رکود بزرگ سال 2009 و بدترین عملکرد سالانه ثبت شده در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم است.

تحلیلگران دویچه بانک در گزارش جدید پیش بینی کرده اند که اقتصاد آمریکا در سال جاری 6 درصد رشد خواهد کرد که 1.2 درصد بیشتر از آنچه در گزارش قبلی پیش بینی شده بود ، است. این بهبود پس از تأثیر مثبت ایمن سازی بر مدیریت و کاهش بیماریهای قلبی تخمین زده می شود. به گفته تحلیلگران بانکی ، پیش بینی می شود بسته کمک مالی دیگری با اعتباری بین 1.6 تا 1.9 تریلیون دلار به زودی تصویب و ارائه شود ، بنابراین کل نقدینگی اعطا شده توسط دولت به بخشهای مختلف اقتصاد ایالات متحده حدود پنج تریلیون خواهد بود. دلار افزایش خواهد یافت.

امید چندانی برای بهبود سریع اقتصاد ایالات متحده در ماههای آینده وجود ندارد ، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات متحده جروم پاول با اشاره به ادامه بحران کرونا اظهار داشت که چشم انداز اقتصاد ایالات متحده همچنان بالا است ، اما با توجه به سیاست ایمن سازی. تا پایان امسال بهبود یافته است. پاول با بیان اینکه رویکرد ایالات متحده در ماه های آینده عمدتا به تنظیم تجارت با تاج بستگی دارد ، افزود: “در ماه های اخیر تعداد بیشتری از حوادث را مشاهده کردیم و صدمه دیدیم. این تأثیر عمیقی بر زندگی میلیونها آمریکایی گذاشته و روند ایجاد شغل را مختل کرده است.

کمیسیون تجارت ایالات متحده در گزارشی پیامدهای مبارزه با تنش با چین را بررسی کرده و هشدار داده است که بالا بردن تعرفه های تجاری بر واردات چین و مجبور کردن سرمایه گذاران آمریکایی به برداشت دارایی های خود از چین ، اقتصاد آمریکا را به جایگاهی امیدوار کننده آسیب می رساند. از دست دادن نیم تریلیون دلار خسارت. پیش از این ، بلومبرگ گزارش داده بود که تا سال 2020 ، اقتصاد ایالات متحده بین 134 تا 160 میلیارد دلار در نتیجه کسری تجارت با چین ضرر کرد که معادل 0.3 تا 0.7 درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است.

کرونا تاثیری در بازار کار ایالات متحده خواهد داشت ، به گفته وزارت کار ، تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی مزایای بیکاری تا اواسط ماه فوریه به 848،000 نفر می رسند ، دومین افزایش متوالی 96،000 بیش از حد انتظار . محدودیت های قلبی عروقی همچنان بر کیفیت تعداد زیادی از مشاغل کشور تأثیر می گذارد و مشاغل آینده کارگران آمریکایی را به خطر می اندازد.

تشویق دولت ها برای تزریق نقدینگی بیشتر و ایجاد ابتکارات انگیزشی با هدف کاهش اثرات سیستمی تاج در حال حاضر در برابر افزایش هزینه ها ظاهر شده است. در بزرگترین اقتصاد اروپا ، تورم آلمان در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل به طور قابل توجهی افزایش یافت ، اگرچه هنوز با هدف 2٪ فاصله دارد. طبق آژانس آمار کشور ، متوسط ​​قیمت مصرف کننده کسری است که 1.1 درصد بیشتر از رقم ثبت شده در ماه گذشته و 0.2 درصد بیشتر از انتظار بازیکنان برنامه است. این بالاترین نرخ تورم در هفت ماه گذشته در این کشور است.

دلار به طور متوسط ​​حدود 7 دلار به سبد ارزهای اصلی جهانی از دست داد ، اما روزهای بهتری برای دلار انتظار می رود. زیرا چشم انداز اقتصاد ایالات متحده در حال بهبود است و تیم جدید مدیریت وزارت خزانه داری در برابر دلار ضعیف است. فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً نرخ بهره را نزدیک به 100 درصد نگه می دارد ، اما شایعاتی وجود دارد که نرخ بهره در انگلیس به منفی می رسد. بانک انگلستان پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی منفی در سه ماهه نخست سال جاری 4٪ منفی است و روند بهبودی تا پایان سال به طول خواهد انجامید.

در نتیجه ، بیش از 114 میلیون 196 هزار و 576 مورد تاج گزارش شد که از این تعداد 2 میلیون و 532 هزار و 979 نفر جان خود را از دست دادند. در میان کشورهای مختلف ، بالاترین میزان ایالات متحده با 523،380 ، برزیل با 252،988 ، مکزیک با 184،474 ، هند با 157،085 و انگلستان با 122،705 است.

مشاوران ارزی ING در یادداشتی نوشتند: “نتیجه وضعیت فعلی نشان می دهد که هیچ تغییری اساسی و سریع در سیاست ذخیره فدرال ایالات متحده رخ نخواهد داد.” نرخ بهره واقعی منفی یا حدود صفر باقی خواهد ماند و تغییر در سیاست های فعلی نیاز به بهبود اقتصاد در پایان سه ماهه دوم سال و بازگشت به سطح قبل از تاج دارد. در این مرحله ، چنین امیدی ممکن نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز به سبد ارزهای جهانی را اندازه گیری می کند امروز با 0.18 درصد افزایش با 90 هزار و 947 بسته شد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1100 دلار اعلام شد. (ارقام فوق براساس ساعت معاملات در بازارهای مالی نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند زیر 0.17٪ با قیمت 1،392 دلار معامله شد. یورو پس از ماندن در کانال 1.20 با 0.08 درصد افت به 1.207 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای مالی آسیا ، دلار 0.22 درصد افزایش یافت و به 106.542 رسید. در برابر استرالیایی ها ، آنها دلار آمریکا را با 1،295 دلار مبادله کردند. نرخ ارز دلار نیز معادل 6،478 یوان کانادا اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید