رسانه عمومی

شیل آمریکا دیگری تهدیدی برای اوپک نیست

مدیر عامل شرکت منابع طبیعی پایونیر می گوید تقاضای زیاد برای نفت خام و نرخ رشد پایین شیل باعث می شود اوپک و شرکای آن دیگر نگران تولیدکنندگان آمریکایی برای به دست آوردن سهم بازار نباشند.

به گزارش سلام دکتر ، اسکات شفیلد ، مدیرعامل منابع طبیعی پایونیر گفت: “من هنوز معتقدم که تقاضا در صنعت هواپیمایی و همچنین در سراسر جهان پس از دستیابی به امنیت مشترک بهبود می یابد و من اطمینان دارم که می توانیم.” نفت از نزدیک به بازار برمی گردد و شیل آمریکا تهدیدی برای اوپک و اوپک پلاس نخواهد بود.

شیوع کوئید -19 و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت ، تولید نفت آمریکا را تا دو میلیون بشکه در روز کاهش داد و این عرضه از دست رفته به دلیل مشکلات مالی صنعت نفت در چند مورد قابل بازیابی نبود. سالها پیش سرمایه گذاران خواهان رشد کم تولید و بهره وری بالا با قیمت های بالاتر هستند.

به گفته بلومبرگ ، شفیلد گفت پایونیر رشد دراز مدت تولید سالانه را به 5 درصد کاهش می دهد و قصد دارد به جای هزینه های جدید حفاری ، یک سوم سهم رایگان خود را به سهامداران بدهد.

در همین حال ، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که تولید نفت ایالات متحده در هفته گذشته بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که ناشی از انجماد تگزاس است ، بزرگترین افت هفتگی تا به امروز ، و تولید بازسازی به شدت کاهش یافته است. کل تولید نفت خام در هفته منتهی به 19 فوریه با کاهش 1.1 میلیون بشکه در روز به 9.7 میلیون بشکه در روز رسید.

انرژی های تجدید پذیر 2.6 میلیون بشکه در روز و مصرف انرژی های تجدید پذیر 14.5 درصد کاهش یافت. کار چندین پالایشگاه در منطقه ساحل خلیج فارس در یخبندان های اخیر متوقف شده است. بسیاری از آنها در حال بازگشت هستند ، اما تحلیلگران می گویند تولید و تجدید روغن به چندین هفته طول می کشد تا به سطح قبل از طوفان برگردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید