رسانه عمومی

ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج آغاز شد

سلام دکتر/ کهگیلویه و بویراحمد ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایری ایران از یکشنبه شب به میزبانی یاسوج پایتخت طبیعی ایران با حضور 15 جامعه عشایری یاسوج برگزار می شود.

کیامرث حاجی زاده معاون امور عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در باغ بخشداری یاسوج برگزار شد، گفت: 90 درصد منطقه کهگیلویه و بویراحمد جنگلی است. .

وی افزود: مسافران ما در طول تاریخ نشان داده اند که در خط مقدم دفاع از ایران هستند و در مقابل بیگانگان و مسافران در مقابل تروریست ها در مرزهای کشور ایستادگی می کنند.

حاجی زاده گفت: 12 هزار خانوار عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد با 72 هزار نفر جمعیت وجود دارد.

معاون مجموعه پرونده های عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر آنچه مردم ایران به آن افتخار می کنند و همه کیفیت از کوچ است.

حاجی زاده گفت: وضعیت عابر پیاده در منطقه کهگیلویه و بویراحمد یاسوج برقرار شود.

وی ادامه داد: از دستگاه هایی که در برنامه ریزی این جشنواره همکاری و کمک کردند تشکر می کنم.

معاون خدمات شهری شهرداری کهگیلویه و بویار احمد بیان کرد: فرهنگ میهمان نوازی مردم کهگیلویه و جامعه بویار احمد باید در چند روز جشنواره توسط همه مسافران و مسافران معرفی و قدردانی شود.

سعید طالبی پور مدیرکل میراث فرهنگی، هنری و گردشگری کهگیلویه و بویار احمد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با نام کوچ از نوزدهم تا بیست و سوم سال جاری عصر از ساعت 17 الی 23 برگزار می شود. 00 به مدت پنج روز در پارک استان یاسوج.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ ها، زندگی پیاده و آشنایی مردم با فرهنگ اقوام و خانواده های مختلف کشور و جامعه کهگیلویه و بویراحمد است.

طالبی پور گفت: این همایش که متشکل از 100 چادر با برنامه های مختلف و گردشگری محلی و متنوع است با حضور 15 منطقه گردشگری کشور برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و منطقه بویراحمد گفت: آشنایی با پناهگاه های عشایری شاهنامه، موسیقی و خواندن کتاب های بومی و تاریخ، پخت غذاهای محلی و دست به کار نمایشگاهی از برنامه های این جشنواره است. . صنایع دستی، سوغات و محصولات دامی مسافران نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

طالبی پور ادامه می دهد: 15 سیاه چادر سرگردان از نقاط مختلف کشور در این جشنواره برای معرفی زندگی یک سرگردان برپا می شود.

وی گفت: برگزاری میزگرد با موضوع عابر پیاده، برگزاری پنل های ویژه سفر، ساخت برنامه های متعدد، پخت رستوران های محلی، مسابقه عکاسی و تولیدات رسانه ای بخشی از این برنامه جشن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، هنر و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی جنوب کشور است و می توان از این فرصت برای معرفی و معرفی بیشتر منطقه گردشگری و معرفی فرهنگی استفاده کرد. میراث. منطقه ای.

به گزارش سلام دکتر، طالبی پور گفت: از جامعه و اعضای شورای شهر، امور عشایر، دادگستری، امنیتی و انتظامی و فرمانداری برای همکاری در این جشن تشکر می کنم.

انتهای پیام