رسانه عمومی

سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه

در زمانی که بررسی مفهوم مالیات بر مزایای مالیاتی به مراحل پایانی خود نزدیک می شود ، وزارت بازرگانی ایران گفت که رشته های جدی این ایده وجود دارد.

به گزارش سلام دکتر ، یکی از اصلی ترین اعتراض های سیستم مالیات ملی در سال های اخیر موضوع عدالت مالیاتی و مالیات بر درآمد است که در کوتاه مدت منافع غنی برای صاحبان آن به همراه دارد ، اما در عمل ، همچنین یک سیستم مالیاتی خاص در مسیر خود دارد و کامل نیست. به دنبال این مخالفت ها ، لایحه مالیات از ماه ها قبل در دستور کار قرار گرفته و قانونگذار آن را پیگیری می کند ، اما به نظر می رسد در مراحل پایانی نیز کاستی های جدی وجود دارد.

محمد قاسمی ، مدیر اتاق بازرگانی ایران ، آخرین منتقد سیستم مالیاتی است و اگرچه او می گوید بخش خصوصی آن را تصویب می کند ، اما مشخص نیست که چگونه می توان آن را طراحی کرد و در صورت حل نشدن ، این می تواند مشکلات جدیدی را برای اقتصاد ایران ایجاد کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران از زمان معرفی سیستم مالیات سرمایه در مجلس با دو نماینده در کمیته بازرگانی مجلس بوده و برای بهبود سیستم نیز مشاوره فنی ارائه داده است . در مورد کشور شکی نیست و اتاق ایران نیز بر این نکته تأکید دارد؛ همانطور که معمولاً در سخنان رئیس مجلس ، به ویژه آخرین جلسه مجلس نمایندگان در سراسر کشور ، که در برابر رسانه ها برگزار می شد ، این پایگاه مالیاتی به عنوان یکی از اولین پیشنهادات برای مدیریت مطرح شد. برنامه ریزی تجارت و بازی؛ با این حال ، با توجه به ایده فعلی مالیات بر مزایای مالیاتی ، که در مجلس شورای اسلامی با شماره ثبت 63 مورد بحث قرار گرفت ، چالش های اساسی وجود دارد که اگر نادیده گرفته شود ، کسری قابل توجهی در سیستم مالی ایجاد می شود. رئیس دولت

رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: دپارتمان مصوب اقتصاد ایران ، به ویژه سه اتاق ، قطعاً دانش جهان و اهمیت این پایگاه مالیاتی را ابزاری برای کنترل تفکر و تعقل می داند ؛ اما آنها به دلایلی مانند ناسازگاری با رویه های علمی ، کمبود زیرساخت های صنعت برای نظارت بر کلیه محصولات مرتبط با تجارت و نبود فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری در شاخه های چیزی دارد و می گوید اگر اصلاحات اساسی انجام نشود ، کشور می تواند سقوط کند. از دستیابی به اهداف اصلی این پایگاه مالیاتی مانند ثبات و تنظیم در اقتصاد خودداری کنید.

قاسمی در مورد دلایل اصلی مخالفت ایران با ایده فعلی به اصطلاح مالیات بر درآمد ، توضیح داد: این مخالفت بر اساس سه شرط اول است. اولین مورد عدم توجه به اصول فکری و علمی در طراحی ابزارهای قانونی ، از جمله عدم تمایز بین مالیات بر درآمد (درآمد غیر واقعی) و مالیات بر درآمد (درآمد واقعی) ، عدم اصلاحات مربوط به تورم و کمبود تورم اغلب در قانونگذار دیده نمی شود.

به گفته وی ، “فقدان پایگاه داده و پایگاه داده معتبر و جامع” و “فقدان چارچوب قانونی قوی” دو دلیل دیگر مخالفت اتاق بازرگانی ایران با سیستم مالیاتی است. در حال حاضر.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر لزوم حذف دیدگاه ها و شکایات سیاسی از روند نگارش و اجرای قانون مالیات ، گفت: عدم رعایت هر یک از این سه شرط ، ایجاد اعتبار مالیاتی نه تنها مانعی بر سر راه تجارت نیست بلکه نه تنها ، بلکه با اجرای آن روند عدالت مالیاتی سختگیرتر شده و حس نابرابری در جامعه تعمیق می یابد و بحث بین طرفین جامعه قادر خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید