رسانه عمومی

سلول بنیادی تشکیل تمدن مهدوی خانواده و زن محور اصلی در خانواده است

سلام دکتر/ قم معین الاسلام گفت: همه مخالفان فرقه مهدوی با استفاده از هر آنچه که تمام دنیا را در دست دارند، سعی در بیرون بردن خدا از زندگی بشر دارند و اگر خدا باشد، رضایت کافی است. با در نظر گرفتن خدا، وقتی انسان در روز هزار بار ذکر خدا می کند.» بگوییم تا زمانی که این دیکر وارد عالم مادی نشود، هیچ اتفاقی نمی افتد، پس سلول اساسی ایجاد تمدن مهدوی خانواده و جایگاه اول در آن است. خانواده زن و مهم ترین کار، ایجاد خانواده بر اساس اندیشه های توحیدی و درک عملی توحید است.

دکتر معین الاسلام در سومین همایش ملی فرهنگی مهدویت نقش زن در مسیر گشایش که به همت حوزه علمیه خواهران و جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، اظهار داشت: زنان در طول تاریخ بشریت نقش مهمی در ایجاد تنوع و تنوع در تمدن ها ایفا می کنند. و گاه مکمل هم بودند و در کنار مردان نقش داشتند و گاه نقشی کاملاً بی بدیل در تاریخ سازی و تمدن داشتند.

وی ادامه داد: با حضرت ابراهیم، ​​حضرت هاجر در ایجاد تمدن توحیدی یا با حضرت موسی نقش مهمی را ایفا کرد و نقش فاطمه زهرا(س) و حضرت خدیجه کبری(س) از این رو در ایجاد تمدن توحیدی نقش داشت. هر جامعه و تمدنی.» زنان علاقه خاصی دارند، اما گاهی این جست و جوی مستقیم و غیرمستقیم در قالب نقش حمایت از مردان متمدن است، همان نقشی که خدیجه در کنار پیامبر ایفا کرد و به خود پیامبر که فرمودند اگر خدیجه چنین نمی کرد و آنجا بود. اسلام برقرار نمی شد، پس حضرت خدیجه تابع اسلام شد.

معین الاسلام که می گوید هیچ تمدنی ایجاد نمی شود مگر اینکه زنان در آن تمدن نقش مهمی ایفا کنند، می گوید: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی به چیزهای زیادی نیاز داریم، اولاً نیاز به تلاش فکری و فکری – تجربه، دوم تلاش برای توسعه فلسفه دینی و تولید نرم افزار مبتنی بر دین و اصل وحدت واقعی است، بنابراین این موارد از مهمترین عناصر در استقرار تمدن اسلامی است.

وی افزود: کارشناسان تمدن بر این باورند که تمدن حاصل سه حوزه ارزشی، فهم و نگرش است و علم تمدن اسلامی مبتنی بر این سه رکن اساسی است، اما به دلیل اینکه تمدنی جهانی است باید در زمان خود ایجاد کرد. ارائه از ارکان اساسی تمدن «توحید و توحید در مبانی و ارکان اصیلی است که تمدن اسلامی بر آن استوار است.

معین الاسلام با تاکید بر اینکه یک اصل مهم در تمدن اسلامی توحید است، تصریح می کند: حال اگر بخواهیم نقش زن را در تأسیس تمدن بزرگ مهدوی تبیین کنیم، مهم ترین نقش زن در دوران توحید در جهان اول وحدت بوده است. از زنان و سپس وحدت است.

وی با اشاره به اینکه زنان باید در غیاب زمان نقش مهم و مهمی در اداره وحدت داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که خود زن بر فراز تپه و مرد وحدت است، می تواند فدایی باشد و باید توجه داشت که نقش زن در تمدن اسلامی، نقش تربیت نظامی، یعنی تامین نیروی انسانی است که مهمترین و اولین جزء هر قدرت و سرمایه تمدنی آن تمدن است، از این رو نقش زن در زمینه سازی است. برای تجلی مردم متحد.

معین الاسلام گفت: آنچه زنان در فرآیند یک انسان واحد بودن باید به آن توجه داشته باشند این است که تمام تلاش جریان مهدویت بر این موضوع تاکید دارد تا بشریت را تشویق کند که می توان آن را متحد کرد اما نه بر اساس آن. سؤالات یک زندگی متحد.» زندگی توحیدی مهم نیست، یعنی در عین حال توحید را به گونه ای تعریف می کنند که می توان یکتاپرست بود اما مسائل زندگی توحیدی را نه.

وی در ادامه به وحدت واقعی پرداخت و افزود: حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگترین الگوی زنان می ایستد تا ببیند مهم ترین ویژگی حکمت ایشان بحث یک و کی است و اگر در حال تبلیغ فدک هستند صحبت خود را شروع می کنند. و شهادت دهد. به یگانگی خدا و خدای یگانه تعلیم می دهد که حقیقت در وحدت در وحدت ضروری است.

معین الاسلام با اشاره به اینکه مرد به اوج دل نمی رسد جز اینکه در زندگی مراقبه عملی کند، توضیح می دهد: در نگاه حضرت فاطمه (س) الگوی زن منتظر استقرار است. تمدن توحیدی، حقایق توحید در توحید عملی نظری نمی‌تواند جامعه را برای شکل‌گیری تمدن بزرگ مهدوی آماده کند، پس همین کرامت، توحید عملی و وارد کردن خدا در بطن و متن زندگی و واجب به بایدها و نبایدهاست. از یک موحد زندگی مهم است

وی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه یک زن به عنوان یک مسلمان در عصر غیبت، میدان فهم است تا بتواند ظهور کند، بینش توحیدی و اعتقاد به توحید عملی و وارد کردن خدا به آن و همه روابط زندگی. . ، پس زندگی زن منتظر باید همه جا باشد، اراده خدا غالب باشد، همانطور که تمام روابط زندگی حضرت فاطمه (س) حول این مسیر برقرار شد و سخنان او در زندگی مورد رضایت خداست.

معین الاسلام گفت: همه مخالفان فرقه مهدوی با استفاده از هر آنچه که تمام دنیا را در دست دارند، سعی در بیرون بردن خدا از زندگی بشر دارند و اگر خدا باشد، رضایت کافی است. با در نظر گرفتن خدا، وقتی انسان در روز هزار بار ذکر خدا می کند.» بگوییم تا زمانی که این دیکر وارد عالم مادی نشود، هیچ اتفاقی نمی افتد، پس سلول اساسی ایجاد تمدن مهدوی خانواده و جایگاه اول در آن است. خانواده زن و مهم ترین کار، ایجاد خانواده بر اساس اندیشه های توحیدی و درک عملی توحید است.

وی اولین نقش زنان را در جهت استقرار تمدن مهدوی به عنوان نسل توحید عملی و شرایط زندگی مبتنی بر این نسل برشمرد و گفت: یکی دیگر از عوامل کلیدی در استقرار تمدن اسلامی، سطح دیگری از نظر ارزشی است. برای رشد ارزش ها در جامعه است و همان طور که زن می تواند ارزش های دینی را در جامعه رشد دهد، می تواند ارزش های دینی را نیز از بین ببرد.

معین الاسلام با اشاره به تمدن اندلس به عنوان بزرگترین تمدن جهان اسلام، تصریح می کند: در این تمدن زنان ابتدا با یک روش و یک تلاش علمی سر و کار داشتند و دشمنان از فضا وارد تمدن اندلس شدند و این تغییر به وسیله آن تغییر یافت. زنان و از ارزش‌های دینی و توحیدی به بی‌تفاوتی و مخالفت با ارزش‌های دینی و اخلاقی روی آوردند و رواج این ارزش‌ها در میان زنان موجب سقوط تمدن اندلس شد.

وی با بیان اینکه زنان در آفرینش زندگی و جان سوزی نقش بی بدیل دارند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) در ایجاد جامعه توحیدی در زمان رسول خدا و تعیین ارزش های ثابت، کار بزرگی انجام دادند. از همه مهمتر در ارزش آفرینی نقش داشتند و با قدردانی از انباشت سخنان و رفتارهای حضرت فاطمه (س) نظام ارزشی آنها روشن شد و یکی از این ارزش ها بود که حضرت فاطمه (س) سعی در نهادینه کردن و نجات آن داشتند. تمام بدنت. ارزش امامت و ولایت به قول امام، مصداق کعبه است.

معین الاسلام ادامه می دهد: فاطمه علیهاالسلام نیز می فرماید من زندگی شما را دوست ندارم جز سه چیز: نگاه کردن به چهره رسول خدا و این که در بحث نبوی و قرائت آن حضرت است. کلام خدا. و رحمت در راه خدا و به این سه چیز در نظام اشیا.» این خیلی مهمه.

وی در ادامه افزود: در مورد عفاف و حجاب وقتی پیامبر (ص) پرسید چه چیزی برای زن ارزشمندتر است، فاطمه (س) فرمود که مرد را نبیند و هیچ مردی نباید آن را ببیند و این کلمه مفید است. برای یک زن زنان.آنها می دانند.

معین‌الاسلام تأکید می‌کند: زنان منتظر به ظهور حضرت فاطمه (س) باید ارزش‌های خود را حول محور اندیشه‌های فاطمی تنظیم کنند و اگر می‌خواهند در اعتلای تمدن مهدوی و تربیت و ارتقای سربازی برای امنیت موقت مؤثر باشند. خانه زن باید با ارزش های الهی و بر اساس نظام ارزشی فاطمه(س) اداره شود.

وی با اشاره به دعای خداوند متعال بر توفیق طاعت که امام زمان در آن ارکان اساسی جامعه مسیحیت را تبیین کرد، گفت:

آیت الله جوادی عاملی در کتاب امام مهدی(عج) در این دعا وعده داده است که زن جزء مهمی از جامعه اسلامی است و نقش بسزایی در آرامش و امنیت جامعه و احیای نژاد بر اساس فعالیت زنان و حیا دارد. حفظ روح از هرگونه آلودگی و دور نگه داشتن قلب از شهوات یکی از وظایف زن است و زنان باید ابتدا این را در خود صورت بندی کنند و زمینه را برای ترویج تواضع و عفت فراهم کنند. جامعه و خانواده. ضربه؛ آسیب هایی که تاثیر بسزایی در سرعت دارند پدید آمده اند.

وی خاطرنشان می کند: مصاحبه حکمت ایمانی بسیار مهم است و مصداق این حکمت ایمانی برای زنان منتظر ممکن است حضرت زینب کبری (س) باشد، بنابراین در سه حوزه نژادی، ارزشی و رفتاری، زنان منتظر در مناصب بسیار مهم هستند.

معین الاسلام بر لزوم شناخت وضعیت کنونی مهدویت تاکید کرد و گفت: منتظر توحید موعود در عالم مهدی موعود و اجرای عدالت در جهان هستیم، پس تا زمانی که بفهمیم منتظر چه هستیم. . ما نمی‌توانیم جامعه‌ای با ثبات بسازیم.» یعنی جامعه‌ای با ارزش‌های دینی و تلاش ما برای ایجاد قانونی از هنجارها و ارزش‌های اجتماعی که ابتدا در خودمان و سپس در خانواده و جامعه وجود داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: الگویی که مقام معظم رهبری برای زنان برای نمایندگی تمدن نوین اسلامی تعیین کردند، الگوی شرق یا غرب نیست، بلکه زنی است که الگوی او حضرت فاطمه (س) است. و زن از همه نسل ها یک سیستم است. ارزش ها و رفتار آن بر اساس توحید عملی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید