رسانه عمومی

ریزش نیروهای امدادگر و نجات‌گر هلال احمر در استان‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ایجاد دبیرخانه تحقیق و توسعه در سازمان امدادرسانی خبر داد.

مهدی ولیور در حاشیه بازدید رئیس جمهور جمعیت هلال احمر به سازمان امداد و نجات گفت: “پس از بازدید ما از پایگاه های ماهواره ای ، نیازهای امدادی محاسبه شده است.” پیگیری های رئیس جمهور و بازدید دکتر نوبخت از این سازمان اعتبار ویژه ای برای تأمین بخشی از نیازهای ناوگان انبار و امداد در نظر گرفته شده است.

والپور گفت: دبیرخانه ها برای تحقیق و توسعه تشکیل شده اند. “وظیفه اصلی محاسبه اولویت ها و نیازها است. عملیات بررسی و به روز رسانی می شود و تا پایان ماه ژوئیه برنامه را به رئیس جمعیت هلال احمر ارائه می دهیم که یکی از این برنامه ها نهایی کردن تمایل است. هلال احمر برای پاسخ به زمین لرزه احتمالی در تهران.

رئیس سازمان امداد و نجات خواستار ساماندهی پایگاه های امدادی ، انبارها و ناوگان های امدادی شد و گفت: با بررسی قوانین ، به این نتیجه می رسیم که فعالیت برخی از آنها ضروری نیست. روند انجام آموزش های تخصصی طولانی است و دارای قوانین دست و پا گیر است. این امدادگران را دلسرد کرد.

با انجام صحیح فعالیتهای هلال احمر اعتماد عمومی را افزایش دهید

“خواجه اسلام و مسلمین محمد علی صادقی” رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه ولی فقیه امداد در این جلسه گفت: “اگر از مردم درباره هلال احمر سؤال شود ، ممکن است سازمان های مختلف آن را نشناسند ، اما مطمئناً آنها با قوانین امدادرسانی آشنایی دارند. این را باید قدردانی کرد.”

وی ادامه داد: مردم از دیدن لباس های هلال آرام می گیرند. این یک فرصت طلایی برای خدمت است. اگر فعالیت های انجام شده در هلال احمر به خوبی ارائه شود ، اعتماد عمومی افزایش می یابد.

الصادقی با بیان اینکه یکی از سرچشمه های هلال احمر نجات دهنده های درمانده است که سخت کار می کنند ، افزود: افراد هلال احمر مشتاق خدمت به مردم هستند. مردم دید خوبی از مردم داشتند و این در اتفاقات سال گذشته مشهود بود.

مکانیسم آموزش طولانی ، امدادگران را خسته می کند

محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در این بازدید گفت: “در هر بحران ، هلال احمر در خط مقدم و در هلال احمر قرار دارد. خوشبختانه چشم انداز ریاست جمهوری جمعیت هلال احمر تقویت سازمان است.

وی گفت: “ما قول می دهیم عملیات را مختل نکنیم.” زیرا توانایی ما زیاد است. عملکرد ما نتیجه تلاش همکاران ما بویژه امدادگران و امدادگران است که بدون تردید خدمت می کنند متأسفانه ما با فروپاشی نیروهای امداد و نجات در استانها روبرو هستیم. در گذشته ، امدادگران مشتاق بودند که بیایند و در پایگاه های امدادی کار کنند. اما اکنون اوضاع متفاوت است. دلیل اصلی این امر جدایی آموزش های تخصصی از کارهای امدادی است. مکانیسم آموزش آنقدر طولانی است که روند امداد را کاهش می دهد.

سعید متانی ، معاون تدارکات و آمادگی برای امداد ، درباره وضعیت انبارهای هلال احمر و ناوگان امدادی توضیح داد و گفت: تلاش ما این بود که از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. ما از طریق تعمیرات تخصصی توانستیم 500 دستگاه را به کیت برگردانیم. ما دستورالعمل ها را ویرایش و اصلاح کردیم. بسته های 24 ساعته و 72 ساعته را طراحی کردیم. ما یک کارگاه تخصصی تعمیرات در شرکت راه اندازی کرده ایم و تمام تلاش خود را کرده ایم تا پشتیبانی مناسبی از عملیات انجام دهیم.

ما حدود 50،000 امدادگر فعال داریم

حمیدرضا آكاش معاون برنامه ریزی و آموزش تخصصی سازمان امداد و نجات نیز از برنامه ریزی های لازم برای ساخت برنامه های ویژه برای امدادگران خبر داد و گفت: “49507 نفر امدادگر و امدادگر شناسایی شده اند كه شامل 28000 امدادگر و 21000 امدادگر است.” برای یافتن ابزارهای محرک مناسب ، با باشگاه نجات جلسه مفصلی داشتیم. همچنین همکاری خوبی با صلیب سرخ در جهت آگاهی از خطرات مین ها و مقاصد منفجر نشده وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید