رونمایی از «جاده‌های پارس» در کرواسی

رونمایی از کتاب «جاده های پارس» نوشته یاسمینا مهیچ که به نمایش فرهنگ، ادبیات و دیدگاه ها و زندگی مردم ایران اختصاص دارد در مقابل نماینده ما در کتابخانه منطقه ای زاگرب برگزار شد.

به گزارش سلام دکتر، پرویز اسماعیلی، سفیر ایران در کرواسی در این برنامه با بیان اینکه پیوندهای فرهنگی دو کشور پل محکمی در روابط بین کشورهایی است که هرگز فروپاشی نکرده است، گفت: کشورها و کشورها

وی با بیان اینکه ایران زادگاه یکی از اولین تمدن های بشری بوده است، گفت: خانم مهیچ، نویسنده این کتاب، با استفاده از توصیفات خود از آثار شاعران بزرگی چون حافظ، سعدی، خیام و عطار، سعی در معرفی فرهنگ و سنت ایرانی به مخاطبان کروات داشته است. سورپرایز و تشکر

این مقام مسئول افزود: به گفته کارشناسان حداقل 3000 کلمه با منابع مشترک در ادبیات ایران و کرواسی درج شده و گزیده ای از تصاویر انار روی جلد کتاب آمده است، زیرا در هر دو به یک شکل است. فارسی و کرواسی نماد بسیاری از فرهنگ های رایج در میان مردمان ایران و کرواسی است.

نویسنده کتاب یاسمینا مهیچ در این برنامه ایران را کشوری متفاوت از مردم مهربانی که باید دید می خواند و می گوید: حافظ، سعدی، خیام، عطار و… را مطالعه کرده ام، برو، در قالب رمان. .

او همچنین به بیان بخشی از خاطرات خود از ایران پرداخت و به همراه داریا جیلیچ، نویسنده و ویراستار که به کشورمان نیز سفر کرده بود، به سوالات بسیاری در مورد ویژگی های فرهنگی و سبک زندگی مردم ایران پاسخ داد.

نماینده ما در این برنامه از نویسنده و ویراستار کتاب تقدیر می کند.

کتاب «جاده های پارس» از اول خرداد منتشر شده و علاوه بر فروش اینترنتی، در کتابفروشی های کرواسی نیز عرضه شده است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل