رسانه عمومی

روند صعودی نفت ادامه یافت

قیمت معاملات نفت در معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت ، زیرا آمارها کاهش چشمگیر ذخایر ایالات متحده مانند پیشرفت از نظر اوپک در مورد تقاضای نفت را نشان می دهد ، اما نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا و کند شدن رشد آن وجود دارد.

هر بشکه نفت خام برنت با 42 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 64.9 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز سه شنبه 39 سنت افزایش یافت.

وست تگزاس اینترمدیت هر بشکه 40 سنت یا 0.7 درصد فروخت و 60.58 دلار فروخت. نفت خام ایالات متحده در روز سه شنبه 48 سنت افزایش یافت.

نشانه های بهبود اقتصادی قوی در چین و ایالات متحده از افزایش اخیر قیمت نفت حمایت کرده است ، اما نگرانی در مورد واکسیناسیون جهانی و افزایش حوادث در هند و برزیل رشد اقتصادی محدود شده است.

واندا هاری ، تحلیلگر انرژی در واندا اینسایت ، گفت كه مشكلات موجود در زمینه تأمین واكسن ادامه دارد و شیوع جهانی كه به اوج ژانویه نزدیك است ، احتمالاً مانع از بهای نفت در كوتاه مدت خواهد شد. در عین حال ، ادامه خوش بینی در مورد بهبود وضعیت ایالات متحده و جهان که در آستانه غلبه بر بحران کووید قرار دارد ، از کاهش بیشتر مالی جلوگیری خواهد کرد.

تضعیف دلار آمریکا همچنین از افزایش برخی قیمت ها در روزهای اخیر حمایت کرده است ، اما انگیزه زیادی برای آزادسازی نفت از محدوده معاملات اخیر خود وجود ندارد.

دلار ضعیف که روز چهارشنبه به سه ماه کاهش یافت ، نفت را برای کسانی که ایالات متحده را خریداری نمی کنند ارزان می کند.

اوپک پیش بینی خود را برای تولید جهانی نفت در سال جاری تجدید نظر کرد و اکنون انتظار دارد که تقاضا 5.95 میلیون بشکه در روز رشد کند که 70000 بشکه در روز بالاتر از ماه گذشته است. اوپک اکنون روی کاهش همه گیری و کاهش محدودیت های سفر حساب کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: “این پیش بینی خوبی برای بازار است که نگران عواقب ادامه همه گیر شدن تقاضا است.”

گزارش دیگری که از افزایش قیمت ها در روز پنجشنبه حمایت می کند ، گزارش شرکت نفت ایالات متحده است که نشان می دهد ذخایر نفت در هفته منتهی به 9 آوریل 3.6 میلیون بشکه کاهش یافته است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از حقوق پیش بینی کننده 2.9 میلیون بزرگسال برخوردار هستند. شماره نمایندگی امروز بعد از ظهر توسط سرویس اطلاعات دولت ایالات متحده منتشر می شود.

نگرانی در مورد رشد تولید ایالات متحده و رشد عرضه ایران ، زیرا اوپک و شرکای آن قرار است تولید خود را از ماه مه افزایش دهند ، رشد رشد محدودی دارد.

به گزارش رویترز ، اطلاعات انرژی ایالات متحده در این هفته پیش بینی می کند که تولید نفت در هفت منطقه عمده شیل این کشور در ماه مه با رشد 13000 بشکه در روز به 7.61 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید