رسانه عمومی

رشیدبیگی: گفت‌وگوی وحدت ساز زمینه‌ساز صلح مبتنی بر عدالت در جهان می‌شود

مدیر گروه اسلامی، ارتدکس و پروتستان مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:

به گزارش سلام دکتر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زهرا رشیدبیگی، مدیر انجمن اسلام، مسیحیت ارتدکس و پروتستان، مرکز ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در متن خود آورده است. وبینار «ارتباطات بین ادیان برای صلح و همبستگی» که توسط مرکز نظربایف برای توسعه مذاهب و تمدن ها در قزاقستان و سفارت قزاقستان در تهران هماهنگ شده است، گفت و گوی جهانی در مورد همکاری و وحدت را ایده ای ارزشمند توصیف کرد که اگر مطمئن باشید، منجر به ارتباط واقعی می شود و تنش های زیادی را کاهش می دهد.

وی گفت: این واژگان مهم نیازمند مبانی است که بدون ایجاد آنها ارتباط جهانی بیش از کلامی نخواهد بود. یکی از مهمترین مسائل و مسائل ارتباط بین باورهاست. با تشدید گفت وگو و بحث بین ادیان، اساس صلح مبتنی بر عدالت پی ریزی خواهد شد.

رشید بیگی می افزاید: با توجه به این مهم، 30 سال پیش جمهوری اسلامی ایران، مرکز گفتگوهای مذهبی و فرهنگی را به عنوان مرجع رسمی ایران در زمینه مباحث دینی و فرهنگی با عمق و ژرف تأسیس کرد. بحث عمیق.بهبود. تفاهم، همزیستی و همکاری بین جوامع مذهبی و فرهنگی سازماندهی شده در سطح ملی و بین المللی.

وحدت و اتحاد دینی را در بین رهبران و پیروان ادیان الهی برای حل تعارضات جهانی، رفع سوء تفاهم ها، قضاوت ها، تعصبات و باورهای غلط درباره اسلام و جامعه اسلامی در اذهان حاکمان و مدافعان ادیان ایجاد می کند و برای تحقق عدالت به بحث می پردازد. وی خواستار صلح و تامین زندگی مسالمت آمیز علمای دینی در جهان به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ شد.

رشید بیگی همچنین به تشریح فعالیت های مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ در حوزه های ارتباط دینی، شرکت در همایش های بین المللی، همایش ها و همایش های ارتباطات دینی و نشریات پرداخت.

مدیر گروه اسلام، مسیحیت ارتدکس و پروتستانتیسم افزود: ارتباط مرکز بین ادیان و مصاحبه فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی و رهبران مذهبی سنتی قزاقستان در سال 2003 آغاز شد. اولین رئیس جمهور قزاقستان نورسلطان نظربایف برای کنفرانس در وهله اول پیشنهاد داد.

وی در ادامه، مکان های اصلی کنفرانس را ائتلاف رهبران دینی و رهبران سیاسی با یکدیگر برای ارتقای صلح و تفاهم در جهان، فراهم کردن زمینه ای برای شناخت و توافق بین ادیان در جهان و ارتقای ارزش های اسلامی عنوان کرد. و با اسلام هراسی مبارزه کنند.

رشید بیگی یادآور شد: انتخاب نورسلطان که محل تلاقی آسیا و اروپا است و سه دین جهانی اسلام، مسیحیت و بودیسم را انتخاب عاقلانه ای برای محل برگزاری مجلس می دانم.پس در قزاقستان اقوام و مذاهب در کنار هم در صلح زندگی کنید و مشارکت رهبران دینی کشور در این مجلس گامی ستودنی است که موجب همدلی و الگویی خواهد شد.

وی تعلیق شورای رهبران جهان و مذاهب سنتی قزاقستان را به دلیل همت و اهمیت این دولت یک دستاورد بزرگ توصیف کرد و گفت: دین نقطه تلاقی این امر است. مجلس شاهدی بر این حق است.» همچنین یکی از موضوعاتی که در جلسه آینده مورد بحث قرار می گیرد، «مشارکت زنان در توسعه اجتماعی و توسعه محلی و نقش گروه های مذهبی در حمایت از جایگاه اجتماعی زنان» است.

رشید بیگی خاطرنشان کرد: مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های همایش فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران همکاری با شورای رهبران جهان و مذاهب سنتی قزاقستان را گامی مهم و موثر در پیشبرد صلح جهانی می داند. در حال توسعه. شما با هم بوده اید و در حال همکاری بوده اید و اکنون آماده همکاری بیشتر و حرکت و کسب تجربیات در این زمینه هستید.

من باید بگویم؛ صبح امروز (11/11/11) صبح امروز (11/11/2011) با حضور تیمی از کارشناسان و متخصصان این حوزه در جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان برگزار می‌شود که در جلسه مذکور برگزار شد.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید