ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!

سازمان دیده بان امروز در مورد خانه های هوشمند مجهز به ربات نوشت. آیا دستور روبات ها صاحبخانه را عصبانی می کند؟!

به گزارش سلام دکتر، آلبرت کوچویی، گوینده سالخورده رادیو که مهمترین عناوین روزنامه های بین المللی را برای مخاطبان روزانه خود مرور می کند، امروز 31 آذرماه نوشت:

خانه هوشمند

گاردین گزارش داد: «اکنون که ربات‌های هوشمند الکسا و گوگل سیری به خانه آمده‌اند تا همه چیز را زیر نظر بگیرند، تنها راه خلاصی از شر آن‌ها بیرون رفتن از خانه است. تحلیلگران اجتماعی می گویند فناوری هوشمند جنگ داخلی را آغاز کرده است؟ بنابراین ارتباطات انسانی در خانه با ظهور فناوری هوشمند سه برابر شده است. دستورات ربات ها صاحبخانه را عصبانی می کند. شما چراغ ها را خاموش نمی کنید. گاز روشن است شیء نباید فریاد بزند و پیشنهادات و دستورات دیگری که گاهی صاحبخانه ربات را می کشد. روباتی که گرمایش خانه، انتشار CO2، سطح سر و صدا و ضربه زدن به درها را کنترل می کند. منتقدان می گویند ماندن در خانه های هوشمند دشوار است.

مجازات سنگین

الموندو نوشت: «وقتی غرب کمک‌های خود را به افغانستان قطع کرد، کودکان هلمند هزینه آن را با مرگ خود پرداختند. مجازات شدید برای مرگ غم انگیز کودکان. در سرزمینی متروک نیز قحطی و قحطی جدید است.

کودک در راه اسکار کار می کند

ال موندو در اسپانیا نیز نوشت: وینوتراج، پسر بازیگری که در هند فیلم تماشا می کرد، اکنون نامزد اسکار سینمای آن کشور شده است. پسر شاغل دیروز که زندگی اش جز تماشای فیلم معنایی ندارد، حالا در راه شکوه سینمای هند است. کودک در بازار گل کار می کند.

اعتراض به عروق بیماری کرونا

دی ولت در آلمان می نویسد: اعتراضات مخالفان قرنطینه در هلند گسترش یافته و اعتراضات همچنان ادامه دارد. پلیس تیراندازی کرد. در وین، ده ها هزار نفر در اعتراض به محدودیت های اعمال شده به دلیل افزایش بیماری عروق بیماری کرونا قلب تظاهرات کردند.

رسوایی داوری بریتانیا

فایننشال تایمز می نویسد: رسوایی داوران و داوران فوتبال انگلیس را تکان می دهد. فوتبال انگلیس 40 داور دارد و همه آنها سفیدپوست هستند. چرا سیاهپوستان بینشان فاصله ندارند؟ بازیکنان کریکت جوان و سفیدپوست در انگلیس 34 برابر بازیکنان کریکت سیاه پوست آسیایی هستند.

فتح فرانسه

لیفیگارو می نویسد: «خرس های دست راستی در اروپا برای تسخیر دنیای سیاسی فرانسه به پا می خیزند. آنها سابقه طولانی در سیاست دارند: زمور، با نفوذترین آنها، برای انتخاب رئیس جمهور جدید فرانسه به پای صندوق های رای می آید.

قاتل نوجوان آمریکایی گناهکار

جلوگیری از اولین مشکل؛ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به توجیه نوجوانی می پردازد که در تظاهرات های نژادپرستانه ای که در آن از خود دفاع کرد، دو جوان را کشت و دیگری را مجروح کرد. اکنون فاکس نیوز در حال جمع آوری یک قطعه پازل از این قتل است. شاید او یک تصویر واقعی و بی نقص دریافت کند. تاکر کارسون در یک برنامه تلویزیونی با مرد جوانی به نام کایل رتین هاوس صحبت می کند. تاکر کارسون هفته آینده میزبان آن خواهد بود. جوانی که تبدیل به قهرمان محافظه کاران آمریکا شده است. البته برای بسیاری از آمریکایی ها این یک قاتل استرس است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل