رسانه عمومی

راهنمای کامل انتخاب و خرید فن کویل سایت تاسیسات دات کام + انواع آن

خرید فن کویل به طور معمول گزینه مناسبی است، به خصوص در مواردی که می‌خواهیم دمای هر فضای را بطور جداگانه کنترل کنیم و همچنین از انتقال هوا و آلودگی بین فضاهای مختلف جلوگیری کنیم.

خرید فن کویل واحد فن کوئل دستگاه خنک کننده و گرمایش و کوچکترین مؤلفه سیستم تهویه مطبوع است و در واقع مبدل انرژی آب به هوا است و حداقل اجزای آن شامل سیم پیچ، موتور و فن می‌باشد. تهویه هوا معمولاً در ساختمانهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شود.

فن کویل ها از نظر محل نصب، ظاهر و نوع استفاده انواع مختلفی دارند و در انواع سقف، دیواره، کف، ریخته گری و مجرای تولید و عرضه می‌شوند.

فن کوئل های منفرد به طور معمول کویل لوله‌ای تک یا دوتایی هستند و امکان تغییر موقعیت از خنک به گرم به طور همزمان را ندارند (مگر اینکه با دریچه‌های سولونوئید چهار طرفه نصب شوند).

فن کوئل ها با دمیدن هوا از طریق کویل های مسی حاوی آب سرد در تابستان و کویل های حاوی چشمه‌های گرم در زمستان وظیفه تأمین هوای خنک و گرم را در فصول مختلف دارند.

فن کویل های زمینی معمولاً با ظرفیت هوادهی 200 تا 1200 پا مکعب در دقیقه (CFM) تولید می‌شوند و هوا را به صورت بالاست یا مریخ نورد منتشر می‌کنند.

فن کویل های سقفی، معمولاً با مدل‌های کابین و غیر کابین ارائه می‌شوند، ظرفیت هوادهی 200 تا 1200 پا مکعب در دقیقه (CFM) دارند و در بالای سقف کاذب نصب می‌شوند (معمولاً در ورودی از هر اتاق)

– علاوه بر این، کویل های فن کم، نوعی از سیم پیچ‌های سقفی است که قسمت کویل آن در قسمت بالایی سقف کاذب نصب شده است و کنترل سرعت و دما آن علاوه بر استاد سقف اتاق نیز می‌تواند با کنترل انجام شود از راه دور.

فن کوئل کاست از نظر هوادهی، دارای انواع یک طرفه و چهار طرفه است و از نظر لوله‌های متصل نیز دارای انواع دو لوله و چهار لوله است.

– کویل های دیواری دیواری نیز در دیوار نصب شده‌اند که مدتی عرضه شده‌اند و مورد توجه سازندگان پروژه‌های ساختمانی قرار گرفته‌اند.

– کویل های کانال فن در ظرفیت‌های 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه (CFM) و در دو نوع افقی و ایستاده تولید می‌شوند که لازم است قبل از درخواست سیم کشی کانال افقی یا ایستاده کانال را تعیین کنید. قیمت یا سفارش ساخت لطفاً

– قبل از خرید و سفارش سیم پیچ مورد نیاز، مشخص کنید که آیا نقطه اتصال لوله‌های فن کویل سمت چپ یا راست است.

مزایای فن کویل

با خرید فن کویل، تجهیزات خنک کننده گرمایش مرکزی کوچک‌تر می‌شوند. این سیستم فقط به لوله کشی نیاز دارد و فضای کمتری نسبت به لوله کشی دارد. لوله کشی و سیم کشی نیز به طور طبیعی نصب آسانتر از لوله کشی هستند.

یکی دیگر از مزیت‌های خرید فن کویل، که یک مزیت عمده آن است، امکان کنترل دمای هر واحد (اتاق یا سالن) به طور جداگانه است. همچنین برای صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌توان قطعات غیر مسکونی ساختمان را خاموش کرد. آن‌ها همچنین نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع، مانند سیستم گرمایش مرکزی یا مجاری، نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع مقرون به صرفه‌تر هستند. فن کوئل می‌تواند 100٪ از هوای بیرون نفوذ کند. در عین حال، صدای آن از صدای مجرای اسپلیت کمتر است.

معایب فن کویل

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، فن کویل ها دارای معایبی هستند که باعث می‌شود در تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از فن کوئل ها بهتر تصمیم بگیرند.

نکته اول این است که فن کویل ها به سیستم‌های هوایی به نگهداری بیشتری نیاز دارند. نکته دوم این است که میعانات باید در هر واحد برداشته شوند. و نکته سوم این است که ممکن است فضاهای داخلی به مجاری جداگانه احتیاج داشته باشد تا هوا فرار کند، که در فن کوئل مجرای موجود نیست و تمام کارها با استفاده از لوله‌ها انجام می‌شود.

اما مهمترین نکته در هنگام استفاده و نگهداری از فن کویل ها توجه به عملکرد فن‌ها، کویل ها، دیگ تخلیه و فیلترها است. فیلترها باید شسته یا جایگزین شوند. در غیر این صورت، حجم هوای اگزوز کاهش می‌یابد که علاوه بر کاهش راندمان، باعث فشار بر فن‌ها نیز می‌شود.

با توجه به اطلاعات فنی و قیمت مناسب ارائه شده برای خرید فن کویل سایت تاسیسات دات کام، صمیمانه امیدواریم که شما کاربر عزیز ضمن مطالعه مشخصات فنی کامل ارائه شده، با اطمینان از ضمانت اصلی + تحویل سریع از محصولات، کالای مورد نیاز را خریداری کنید.

 

سایت هدف:

https://www.jaga-canada.com/technologies/fan-coil-units/

https://www.atkinsglobal.com/en-gb/angles/all-angles/four-pipe-fan-coil-unit-systems

 

دیدگاهتان را بنویسید