رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

دکل مهاری در کجا کاربرد دارد؟

کاربرد دکل مهاری g35 و دکل مهاری G45

آنچه درباره دکل‌ مهاری میدانیم و پیش تر به آن اشاره شد این است که دکل های مهاری به منظور ارتباطات رادیویی و وایرلسی و نصب تجهیزات وایرلسی کاربرد دارد. به خصوص در مناطق و مکان های که با محدودیت فضا مواجه باشیم . اما آنچه که در این مطلب میخواهیم به آن بپردازیم. کاربرد دکل مهاری G35 و مقایسه آن با کاربرد دکل مهاری g45 می باشد. همچنین دکل مهاری G45 چهار وجهی در مقایسه با دکل مهاری G45 سه وجهی.

اجرت نصب دکل مهاری | استاندارد نصب دکل مهاری | انواع دکل مهاری

دکل مهاری G35 :

این دکل که به جرات میتوان گفت پرکاربردترین نوع دکل های مهاری می باشد . با تولید بسیاری توسط تولید کننده دکل همچون TOWERCO مواجه می باشد. این نوع از دکل  هاهمان طور که از اسمش G35 معلوم است . دارای 3 وجه می باشد . که مثلثی متساوی الاضلاع با طول هر قاعده 35 سانت می باشد. البته در دکل مهاری G35 عدد 35 مربوط به اندازه بیرونی سطح مقطع می باشد نه اندازه داخلی .

دکل مهاری G35 یکی از انواع دکل های مهاری است که ظاهری سه ضلعی دارد. دکل مهاری G35 به صورت سکشن های سه متری است و پایه های لوله نمره ۳ دارند.

وقتی می گویند دکل مهاری به این معنی است که توسط سیم مهار که نام دیگر آن بوکسل است به زمین مهار می شود و ممکن است به هر تکیه گاه دیگری جز زمین نیز مهار شود. دکل مهاری G35 نیز یکی از این مواردی است که در محیط هایی با وسعت زیاد کاربرد دارد و سبک بودن آن سبب ایجاد فوایدی در آن شده است.

یکی از مدل های دکل مهاری، دکل مهاری G35 است که سه ضلعی می باشد و دارای قطعاتی به اندازه ۳ متر است که به آن سکشن می گویند. نمره پایه های آن لوله سه است و اتصال خرپایی را در نوع A خواهید دید که نمره میلگردهای آن هشت می باشد. از دکل G35 که باربری پایینی دارند برای نصب کردن دیش های کوچک اینترنتی و یا آنتن های بی سیم می توان استفاده نمود. عددی که در مقابل حرف G گذاشته می شود عرض قاعده بخش ها را نشان می دهد که یعنی در دکل مهاری G35 اندازه قاعده هر وجه دکل ۳۵ سانتی متر است و بیشترین ارتفاع مربوط به این دکل مهاری سی و شش متر خواهد بود.

  • طول هر سکشن در دکل G35 به اندازه دویست و نود و نه سانتی متر است.
  • طول قاعده مرکز به مرکز دکل مهاری جی ۳۵ به اندازه سی و پنج سانتی متر است.
  • وزن هر قطعه در دکل مهاری به اندازه بیست و پنج کیلوگرم است.
  • در هر نه متر مهار گذاشته شده است.
  • نمره صفحه تعادل این مجموعه شش است.
  • گالوانیزه ضخامتی به طور میانگین به اندازه صد میکرون دارد.
  • قطر سیم مهار دکل G35 شش میلیمتر است و از نوع گالوانیزه می باشد .

اجزا و ابعاد دکل مهاری G35

سبکی دکل مهاری G35 سبب نصب آسان در پشت بامها شده است و از سیم مهار در هر ۹ متر و یا ۶ متر به جهت مهار آن از سه جهت و زاویه ۱۲۰ درجه استفاده می شود. هر سکشن در دکل مهاری جی ۳۵ دارای یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی است که جوش سبب اتصال آن ها به هم شده است. ظاهر سکشن ها مثلثی شکل است و ۸ ردیف پله در هر سکشن برای افزایش مقاومت و ایستایی دکل طراحی شده است که مطابق با استانداردها می باشد و سبب می شود بالا رفتن از آن به سهولت انجام بگیرد. از پوشش گالوانیزه برای ممانعت از زنگ زدگی و فرسودگی دکل ها استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده دکل مهاری G35 شامل بیس پلیت، سکشن، سیم مهاری، صفحه تعادل، تاج سر دکل، پیج و مهره، گوشواره، تسمه کمربندی، کرپی و … می باشد.

کاربرد دکل مهاری G35 :

و اما کاربرد دکل مهاری G35 ، این نوع دکل مناسب برای مواقعی است . که نیاز کارفرما حداکثر تا 33 متر باشد . شعاع مهار استاندارد دکل مهاری G35 یک سوم ارتفاع می باشد . و از آنجایی که حداکثرارتفاع در دکل  G35 سی و سه متر می باشد . پس ما نیاز به فاطله مهاری حدود 10 متر داریم . البته این فاصله برای زمانی است که هدف ما نصب به صورت 9 متر مهار باشد .

در صورتی که از پایه های دکل تا آخرین نقطه پشت بام فاصله به 10 متر نرسد . حالت نصب را به 6 متر مهار تغییر میدهیم . به این معنی که فاصله مهار و پایه دکل را تغییر میدهیم . کمتذ میکنیم . اما در عوض از تعداد بیشتری سیم مهار استفاده میکنیم . و از هر دو سکشن یک مهار میزنیم . پس نتیجه میگیریم دکل G35  مناسب با مکان هایی هم می باشد که فضای نصب کمی در اختیار داریم .

کاربرد دکل مهاری G45 :

دکل G45 سه وجهی :

دکل مهاری G45 سه وجهی برای مواقعی مناسب است که ارتفاع مورد نیاز حداکثر 45 متر باشد . و طبق فرمولی که در بالا گفته شد . حداقل فضا از پایه دکل تا لبه پشت بام حداقل 15 متر می باشد . البته باز هم طبقه فرمول های که در بالا ذکر شد برای زمانی است که ما از روش 9 متر مهار استفاده میکنیم . پس بنابرین دو کاربرد دکل مهاری G45 سه وجهی را نیز در اینجا بیان کردیم .

همچنین همچون دکل G35 در دکل مهاری G45 نیز عدد 45 مربوط به سطح بیرونی قاعده دکل می باشد . چه در دکل G45 سه وجهی ، چه در دکل مهاری G45 چهار وجهی .

دکل مهاری G45 چهار وجهی :

کاربرد دکل  G45 چهار وجهی برای مواقعی است که ما حداکثر نیاز به 81 متر ارتفاع داشته باشیم . و طبق آنچه در بالا گفتیم فضای مورد نیاز از لبه پشت بام تا پایه دکل جهت نصب مهارکش حداقل 27 متر میباشد . البته جهت نصب با سیستم 9 متر مهار . همچنین عدد 45 در دکل مهاری G45 چهار وجهی مربوط به قاعده بیرونی چهار وجه دکل می باشد . و همچنین در این نو دکل ما از چهار جهت نیاز به نصب مهارکش داریم .

کاربرد عصایی دکل مهاری

عصایی دکل مهاری یکی از تجهیزات دکل مهاری است که برای ایجاد پایه نصب تجهیزات سیستم دکل بر روی پشت بام و یا روی زمین مورد استفاده قرار می گیرد.برای نصب دکل در روی پشت بام و روی زمین از میله عصایی استفاده می شود.عصای دکل مهاری پایه گیره ای بین زمین و دیوار با صفحه تعادل و مهارکش های دکل مهاری است.

عصایی دکل مهاری در دو مدل بلند و کوتاه تولید می شود. از میله بلند عصایی برای مهار هایی که برای نصب روی دیوار به صفحه پشت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. از میله کوتاه عصایی برای مواقعی که دکل مهاری را به سر ستون ساختمان جوش می دهند کاربرد دارد.این میله های کوچک از لرزش دکل مهاری جلوگیری می کند.

خرید دکل مهاری همپا دکل

برای خرید دکل مهاری باید اطلاعات کافی در مورد کاربرد و مشخصات دکل ها داشته باشید. در هنگام خرید دکل های مهاری باید نکات استاندارد مورد توجه قرار گیرد. قطعات فلزی دکل های مهاری باید از جنس گالوانیزه باشد تا از زنگ خوردگی جلوگیری شود.دکل های مهاری را از شرکت های معتبر تولید کننده دکل های مهاری مانند شرکت همپا دکل خریداری نمایید. شرکت همپا دکل محصولات خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می دهد.