رسانه عمومی

دعوت زینب سلیمانی برای گسترش فرهنگ «سردار دل‌ها»

مراسم افتتاحیه اولین همایش سراسری شعر “سردار سربداران” برگزار شد و فرزند شهید سلیمانی ضمن سخنرانی در این مراسم ، مردم را به کار در زمینه گسترش و توضیح فرهنگ “سردار دلها” دعوت کرد.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از اقوام عمومی اولین شورای ملی شعر سردار سربداران ، در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی که شامگاه پنجشنبه (اول آنلاین) در تالار وحدت برگزار شد ، علاوه بر شاعران و مدیران فرهنگی مانند غلامعلی حداد عادل ، رئیس فرهنگستان زبان شناسی و ادبیات فارسی یاسر احمدوند ، معاون فرهنگی موسسه فرهنگ و رهبری اسلامی و محسن مومنی شریف ، رئیس سابق موسسه هنر انقلاب اسلامی آمده است.

در ابتدای این مراسم ، زینب سلیمانی اولین سخنران بود و از حضور شاعران و دوستداران فرهنگ و ادبیات در جشنواره تشکر کرد و در مورد میزان رفتار حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: سردار با توجه به استعداد نظامی و شخصیتی فرهنگی ، شخصیتی فرهنگی است. از نظر فرهنگی به سیاست توجه کنید ، و به همین دلیل است که حاج قاسم برای هنرمندان انقلاب جهانی بی نظیر است. این کتاب منتشر شده و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده است ، که عطش مخاطب را برای هماهنگی بیشتر و درک بهتر مکتب شهید نشان می دهد. سلیمانی و ارزشهای اخلاقی این شهید.

فرزند شهید سلیمانی در توضیح اهمیت شعر در توصیف رفتار “سردار دلها” بیشتر توضیح می دهد: “در ابتدا ، یکی از بهترین روش ها برای توصیف توده های حاج قاسم و مکتب وی ، شعر و ادبیات است.”

رئیس بنیاد شهید شهید سلیمانی در ادامه از مردم خواست تا برای ترویج و تبیین فرهنگ “سردار دله” تلاش کنند و گفت: سلیمانی باید به دنبال نگرانی های خود ، نگرانی بنیاد شهید سردار سلیمانی را برای استفاده کارآمدتر و م ofثرتر از انسان جشن بگیرد. منابع افزایش یافته است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از استقبال گسترده مردم در بزرگداشت شهید سلیمانی تشکر کرد و گفت: این حماسه به یاد دومین سالگرد کار می کند. “بگذارید آنها دوباره این کار را انجام دهند.

در ادامه جشن ، مرتضی امیری اسفندقه ، نویسنده علمی این همایش ، با بیان اینکه همانطور که شعر حماسی است ، بزرگان نیز شعر رشد می کنند و رشد می کنند ، افزود: روح سردار سلیمانی ارج می نهد و اشعاری برای این همایش است. به

وی درباره ایده های آینده این همایش نیز بیان کرد: بهترین اشعار این همایش شعر در یک کتاب جمع آوری شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

سعید یوسفونیا ، شاعری که نامش “سردار سربداران” است ، برگرفته از یکی از اشعار او ، نیز در این مراسم گفت: که اینجاست که زبان شعری مهم است. “انجام دادن.

شاعر سپس دو ضبط صوتی از توصیف سردار سلیمانی را برای مخاطبان می خواند که یکی از آنها غزل “سردار سربداران” است.

محمدمهدی سیار ، شاعر دیگری که برای خواندن شعر آمده بود ، گفت که با حاج قاسم خاطره مشترک دارد و شعر کلمات ، حدیث و شکایات در مورد آن ایجاد شد. سال بعد ، ادامه آن شعر سروده شد ، به شرح زیر: وقتی دوربین تلویزیون روی صورت سردار بود ، او لبخند ابدی خود را ثبت کرد و من با دیدن این تصویر در تلویزیون ، با خوشحالی به همسرم گفتم که تمام مشکلات من ناشی از این لبخند است.

حسین اسرافیلی نویسنده دیگری است که در این مراسم شعر خواند و در پایان شعر خود گفت: هدیه و آرامش شعر من برکت بر این مرد بزرگ و نمادی از آینده ایران است.

سعید بیابانکی از دیگر شاعرانی بود که در این مراسم شعر خواند و گفت: خبر درگذشت سردار خبر تلخی است که به نظر می رسد رسانه ها را به خود جلب کرده است.

در ادامه مراسم غلامرضا صنعتگر خواننده دو قطعه “شهید” و “قاسم زنده است” را اجرا کرد.

غلامعلی حدادعادل آخرین سخنران این مراسم بود که در سخنرانی خود گفت: برای درک همه حقیقت نیاز به استفاده از هنر است. هنر می تواند راه را برای حقیقت باز کند. اگر حقیقت با هنر دنبال نشود ، با چهره خشک حکمت روبرو می شود ، و برکت حکمت و حقیقت مزین به هنر است.

رئیس دانشگاه زبان و ادبیات با اشاره به نقش هنرمندان در توصیف رفتار و تربیت سردار سلیمانی با بازیگران صحبت کرد و گفت: شهید سلیمانی را با 100 هزار نمایش ببینید و با 100 هزار راه او را به ایران و جهان معرفی کنید. اگر نگرشی با ارزش های یازدهم شهید سلیمانی در هر کشور دیگری وجود داشته باشد ، افسانه ها و افسانه ها متعلق به شما خواهد بود و هنرمندان ارزش خود را با تصویر خود محدود می کنند.

وی همچنین تأکید کرد: «شهید سلیمانی در حال حاضر متقاعد شده است که هنرمندان باید نسل ها را با عظمت شهید بشناسند. به زبانهای مختلف ترجمه شده است.

در ادامه این مراسم از خانواده های قاتلان ابومهدی المهندس و شهید پورجعفری از یاران شهید سلیمانی تجلیل شد.

در آخرین قسمت این مراسم ، نقاشی استاد بدرالسما و نقاشی حسن روح الامین با موضوع حماسه بزرگ شهید سلیمانی فاش شد. از عملکرد سردار سلیمانی و شهدا تقدیر شد.

طبق اعلام ، علاقمندان به شرکت در کتابخانه ملی سردار سربداران برای ثبت نام و ارسال آثار خود می توانند به این لینک https://soleimani.ir/199 در وب سایت مراجعه کرده و پس از دریافت کد ورود دو مرحله ای ، عملکرد خود را ارسال کنند به

مرتضی امیری اسفنده ، دبیر علمی “اولین شورای سردار سربداران” علت برگزاری این رویداد ادبی و فرهنگی را توضیح می دهد: هدف اصلی از برگزاری این همایش دریافت بهترین اشعار در بسیاری از ژانرهای شعر فارسی برای ثبت و دفاع از کانون زلزله است. مرگ سردار سلیمانی

به دعوت این کنفرانس ، شاعران علاقه مند می توانند اشعار خود را در همه قالب ها از جمله بیرونی ، موسیقی ، رباعی ، زوج ، 2 قطعه ، نیم ، رایگان و سفید به سالن کنفرانس ارسال کنند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید