دستگیری عاملین قطع درختان حوزه پارک ملی بوجاق

سلام دکتر/گیلان رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: عاملین قطع درختان در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر دستگیر و روانه مراجع قضایی شدند.

به گزارش سلام دکتر و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، احسان باقری پور، رئیس اداره پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر طی گشت مشترک با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر با قطع و انتقال درختان با استفاده از یک دستگاه اره موتوری شارژی به وسیله متخلفین مواجه شدند.

وی در ادامه افزود: محیط‌بانان پس از انجام تحقیقات و مستندسازی کلیه آسیب‌های وارده نسبت به تنظیم صورتجلسه تخلف، ادوات مکشوفه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی اقدام کردند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق با بیان اینکه قطع و یا نابود کردن هر نوع درخت در حوزه پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق کیاشهر ممنوع است، تاکید کرد: جریمه قطع درختان جنگلی براساس شمار درختان قطع شده و قطر درختان مشخص می‌شود.

باقری پور با اشاره به برنامه‌های جدی و سختگیرانه این اداره در برخورد با متجاوزان به اراضی پارک ملی بوجاق گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره پارک ملی بوجاق با گشت زنی‌های مداوم و بی‌وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می‌کنند و به متخلفان اجازه دست درازی به این منابع را نمی‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۵۴۰ همواره آماده دریافت گزارش و پیشنهادهای مردم طبیعت دوست استان است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل