رسانه عمومی

در نشست مدیرعامل خانه هنرمندان ایران چه گذشت؟

مجید رجبی معمار ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با مرور فعالیت های خانه بازیگران ایران در زمان کرونا ، با اشاره به انتظارات بازیگران از رئیس جمهور جدید و وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ، گفت: “گزینه منتخب انتظار می رود موقعیت های دشوار بازیگران را درک کنید. بازیگرانی را که از آنها اطلاع دارند و نگران آن هستند درک کنید.

به گزارش سلام دکتر ، خطاب به روابط عمومی خانه بازیگران ایران ، کنفرانسی از سوی مجید رجبی ، معمار بازیگران ایرانی با عنوان “خلاصه فعالیت های خانه بازیگران ایران در کرونا” صبح امروز (دوشنبه ، 5 ژوئیه) در سالن امیرخانی تئاتر ملی او نیز به دلیل شیوع تاج در همان زمان اعلام کرد.

مجید رجبی ، معمار خانه بازیگران ، درگذشت دو همکار رسانه ای در حادثه نورد اخیر اتوبوس را تسلیت گفت: شیوع کرونا مشکلات عدیده و بطری های کوچکی را برای عموم مردم و اهالی فرهنگ و هنر ایجاد می کند. بنابراین ، این مشکلات در زمینه های مختلف شدت متفاوتی داشته اند و بازیگران تئاتر ، فیلم ، جلوه های بصری و … هر یک به نوعی تحت تأثیر این وضعیت مشکل ساز قرار می گیرند. با توجه به اینکه این پروتئین و تغییرات آن قابل پیش بینی نیستند ، از ابتدا تا به امروز شرایط عجیبی را ایجاد کرده است اما لازم است خود را با شرایط وفق دهیم و به فعالیت های فرهنگی و هنری خود ادامه دهیم.

وی افزود: “طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی ، علیرغم وجود واکسن ویروس کرونا ، هشدارهایی نیز در مورد تغییر و تغییرات جدید در پروتئین و نگهداری مکرر سلامت داده شده است ، اما نمی توان سنتی و هنری را بست.” در عین حال ، اهالی فرهنگ و هنر علاوه بر اینکه زندگی خود را از طریق کارهای خود دنبال می کنند ، باید با رویکرد خود به مردم امید و روحیه بخشند.

رجبی مومار با بررسی فعالیت های خانه بازیگران ایران در روزهای ابتدایی درگیری با رسوایی کرونا گفت: «اندکی پس از شروع شیوع کرونا ، تصمیم گرفتیم فعالیت های خانه بازیگران ایران را ادامه دهیم. “ما برای بهبود فضای بین تاج بالای گالری ها و نمایشگاه ها به فکر راه هایی افتادیم ، اما به تدریج فهمیدیم که کار بسیار دشوار است و از صحنه بین المللی گریزی نیست. سال گذشته ، فقط یک بازی ،” بازگشت فردا از جنگجویان “بین نوامبر و مارس تشکیل شد ، اما به دلیل تکرار شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد.
وی با اشاره به استفاده از اینترنت و قدرت وب سایت در روزهای کرونا در خانه هنرمندان ایران ، توضیح داد: جلسات زنده و آنلاین خانه هنرمندان ایران از نظر کمی و کیفی مخاطبان را بهبود می بخشد. تعداد بازدیدکنندگان از این نمایش های زنده از نظر پشتیبانی کارشناسان و متخصصانی که در بسیاری از زمینه ها به ما در این گفتگوهای آنلاین کمک می کنند ، ستودنی و ستودنی است.
مدیر خانه هنرمندان ایران با اشاره به برخی از پخش های زنده انجمن هنرمندان ایران از ابتدای سال جاری تاکنون ، گفت: حداقل پنج برنامه برای بزرگداشت و بزرگداشت نجف دریابندری ، خسرو سینایی ، منوچهر طیاب ، اکبر عالمی ، عبدالوهاب شهیدی و دیگران. «شطرنج هوایی؛ “دوباره متولد شد” فیلم شاخص دیگری در صحنه رنسانس است که در سینما اتفاق می افتد. سال گذشته بیش از 50 پادکست با عنوان اساطیر یونانی توسط سیاوش پاکرا مشاهده شد. 12 برنامه حرفه ای آگراندیسمان نیز با دعوت از مهمترین شخصیت ها در زمینه تئاتر و طراحی لباس ، عکاسی ، خوشنویسی ، تصویرگری ، نقاشی ، طراحی و غیره حاصل می شود.
رجبی معمار درباره دیگر فعالیت های آنلاین خانه بازیگران ایران توضیح می دهد: در برنامه “دوشنبه های سینما” با کار کیوان کثیاریان سعی شده تا با نگاه تصویری به موضوعات جدید بپردازیم. Five Live همچنین به معرفی این ساختمان ها و تیم های ملی هنری و سیاست ها و شیوه های آنها در موضوع شرکت ها و گروه ها می پردازد. جای “Sokhan” در زمینه کاغذ و “Music” در زمینه موسیقی نیز به طور حرفه ای در اینستاگرام خانه دنبال کنید.

وی با اعلام آغاز زندگی حرفه ای در زمینه “معماری” در آینده ای نزدیک ، افزود: زنده خانه هنرمندان ایران در زمینه تئاتر تحت عنوان “بندباز” مشکل و وضعیت این تصویر را بررسی و بررسی کنید. در 7 هنر تجسمی ، مکالمات “تصویری” آنلاین از اینستاگرام خانه بازیگران ایران میزبان مخاطبان و علاقه مندان به این روش ها خواهد بود.
رجبی معمار با اشاره به شروع کار هنری و نمایشگاه ها از ماه مه 1400 به بعد ، گفت: این ورزش “پس از برخورد به سر یک جسم سخت” میزبان 850 تماشاگر با ظرفیت 50٪ سالن پلیس بود که مجموعه خوبی در وضعیت فعلی. بازی “هیچ چیز ، بین ما” به کارگردانی سیاوش پاکرا نیز برای اولین بار به صورت رایگان ساخته شد و در 32 رویداد میزبان 800 نفر بود. در سال 1999 ، 13 نمایش در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که بزرگترین آنها نمایشگاه “هنر سال” توسط سیف الله صمدیان که علی رغم شرایط تاجگذاری مورد استقبال قرار گرفت و تا نوروز 1400 ادامه داشت نمایشگاه “درخت گردو” ساخته محمد حسین مهدویان ، نمایش خانگی به دلیل سیل ، یادبود شهدای سلامت ، ” ما باید آرامش را از کودکی یاد بگیریم “نمایشگاه هنری اورامانات با همکاری یونسکو ، نمایشگاه” تهران از دیدگاه هنرمندان “، آثار استاد ممیز در پانزدهمین سالگرد درگذشت وی ، نمایشگاه من شهروند سرزمین هستم و غیره مجموعه ای از نمایشگاه های سال گذشته است. این در حالی است که در مکانهای غیرموضوع ، ما سالانه میزبان اجرای حداکثر 100 نمایش هستیم.
وی با اشاره به 1400 نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران ، توضیح داد: “در ماه رمضان ، ما نمایش اسما al الحسنی را اجرا کردیم و سپس میزبان نمایشگاه های معماری لهستان ، آثار حسن مرادی ، نور از عجیب ، فاصله ، شاخ های دیگر ، مرز برای دیدن ، قلم ، مرثیه ما برای یک رویا و زیبایی در جنگ هستیم. در حال حاضر ، انجمن ایرانیان و انجمن سرامیک دومین نمایشگاه سالانه مواد اصلی را در مجموعه هنر خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته اند که با استقبال خوبی روبرو شده است. هدف ما این است که در پایان سال عکس بگیریم ، که با توجه به ایالت کرونا تصمیم گیری می شود.

درآمد خانه هنرمندان ایران زودتر به شش تا هشت درصد کاهش یافت
رجبی معمار ادامه می دهد: “خانه هنرمندان ایران یک نهاد دولتی نیست و بودجه سالانه مصوب ندارد. به دلیل محدودیت های بودجه در تابستان گذشته ، این موضوع با خبرنگاران آنها مورد بحث قرار گرفت و در ماه اکتبر ، اعضای شورای قضایی مجلس نمایندگان و معاون رئیس دانشگاه و گروهی از مدیران اجرایی نگرانی ها و مسائل مربوط به طبقات و گروه ها را مطرح کردند. با پایان این جلسه ، وی قول داد که خانه هنرمندان و گروه های هنری ایران از حمایت مالی دولت و منطقه تهران برخوردار خواهند شد ، و کمکهای مالی و وامها به هنرمندان و اعضای گروه واریز می شود ، که پس از چندین موفقیت ، 1.5 میلیارد یورو در فصل سوم دارد: از موسسه فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شده است. هر سال و نیم تن به این ساختمان اهدا می شود توسط منطقه تهران ؛ تعداد برابر با تولید فیلم متوسط ​​است و مدیریت یک ساله شهر هنرمندان چشم انداز ، نگهداری گالری ها ، هزینه های کارکنان و هزینه های جاری به حداقل مقدار نیاز دارد بین 10 تا 12 ماه بروید. این تعداد به تنهایی برای هزینه های مداوم و نه تولید محتوا کافی است. علاوه بر این ، خانه هنرمندان ایران پیش از تاج ، از اجاره اتومبیل ، کسری از فروش بلیط نمایش ها ، اجاره رستوران و … درآمد کسب می کرد که سال گذشته فقط 6 تا 8 درصد درآمد قبل از تاج داشت.
پس از جلسه ، وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا لیست وام های داده شده به هنرمندان و شرکت های فرهنگی که آنها را در وام های خدماتی دریافت کرده اند ، برای تعیین اینکه چه کسانی در سال 1999 وام دریافت کرده اند ، روشن کند. رجبی معمار می افزاید: “امید وجود دارد از انتخاب رئیس جمهور برای درک شرایط دشوار بازیگران. ” هنرمندان تجسمی ، تئاترهای خصوصی و بسیاری از هنرمندان به صورت اجاره ای به کار خود ادامه می دهند و در پرداخت اجاره خود با مشکل جدی روبرو هستند. بسیاری از سالن های خصوصی بسته و قفل شده اند. خانه هنرمندان ایران نیز در وضعیت دشواری قرار دارد و امیدوار است که از متخصصان هر زمینه برای مشاوره و همکاری در دولت جدید دعوت شود.
این نمایش اخیراً بدون اعلام رسمی تعطیل شده است. یا در مصاحبه ای شنیدم که رئیس مرکز هنرهای تجسمی اعلام کرد که تصاویر باید به دلیل پیک کرونا بسته شود. اما چگونه این کنترل کنترل می شود؟ چرا فیلم ها بسته نمی شوند؟ هدف وزارتخانه از دانستن جزئیات تاج و اطلاعات مربوط به تاج ارائه شده توسط مرکز فرهنگ و ارشاد ، برای احتمال تعطیلی چیست ، چرا جلسات ویژه ای را با ساکنان و کارشناسان هر زمینه برای مطابقت با مقررات بهداشتی برگزار نکنید حداقل روند ادامه دارد و تصویر به نوعی ادامه دارد. به عنوان مثال ، توانایی مشاهده نمایشگرها باید به 30٪ کاهش یابد ، اما نباید بسته شود. علاوه بر این ، درهای گالری ها باید با رعایت شرایط بهداشتی به روی عموم باز باشد.

کیوان کتیساریان ، مدیر روابط عمومی خانه بازیگران نیز در این نشست حضور داشت و ادامه جلسه به س questionsالات خبرنگاران سپرده شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید