اقتصادیرسانه عمومیکسب و کار سلامتی

دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره کارت

محاسبه شماره شبا بانک رفاه کارگران

شماره شبا بانک رفاه کارگران خیلی به کار کسانی می‌آید که در سازمان تامین اجتماعی حقوق‌بگیر هستند یا به نوعی حساب‌وکتاب مالی با این سازمان دارن و برای انتقال پول به شبا نیاز دارند. گرفتن این شماره تا مدتی پیش تنها با همراه داشتن شماره حساب ممکن بود. اما در حاضر تنها با ورود به حساب کاربری سایت رده و وارد کردن شماره کارت هم می‌توانید شماره شبا بانک رفاه کارگران را بگیرید.

بانک رفاه به عنوان بانکی که در سال‌های اخیر در حوزه فضای آنلاین بسترهای خوبی ساخته و امکان تراکنش‌‌های مالی را از طریق اینترنت بانک و موبایل ‌بانک مهیا کرده، تا حد زیادی توانسته جوابگوی مشتریان پرتعدادی باشد که در این بانک حساب باز کرده‌‌اند. طبیعتا هم تراکنش یا جابه‌جایی پول در سیستم بانکی ایران با شماره شبا با کیفیت و استانداردهای بالاتری انجام می‌شود و البته هزینه و کارمزد کمتری هم برای مشتری دارد.

برای گرفتن شماره شبای رفاه یا هر بانک دیگری ساده‌ترین راه ورود به پنل کاربری «رده» و صرف چند ثانیه برای گرفتن این شماره 24 رقمی است. چون در «رده» می‌توانید تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شبا در بانک رفاه کارگران و بانک‌های دیگر مانند بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک صادرات، بانک مسکن، بانک سپه، بانک آینده، بانک مهر ایران، بانک رسالت، بانک دی، بانک انصار، بانک ملت، بانک شهر، بانک ایران زمین، بانک سینا، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک گردشگری، پست بانک و موسسه نور را انجام بدهید.

آموزش گام‌به‌گام دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران

  1. اولین قدم برای محاسبه شماره شبا بانک رفاه کارگران، ورود به «رده» و حساب کاربری شخصی‌تان است. اگر هم قبلا ثبت نام نکرده‌اید، تنها چند ثانیه زمان بگذارید و این کار را انجام بدهید. مطمئن باشید با توجه به خدماتی مانند دسترسی به شماره شبای تمام حساب‌های بانکی، به وقت گذاشتنش می‌ارزد.
  2. بعد از وارد شدن به حساب کاربری نوبت به انتخاب خدماتی می‌رسد که در حساب کاربری وجود دارد؛ برای دریافت شماره شبا باید وارد قسمت «تبدیل‌های شبا» بشوید.
  3. به دست آوردن شماره شبا از طریق رفتن به یکی از این دوبخش امکان دارد؛ «کارت به شبا» یا «حساب به شبا». در آخر هم دکمه «تبدیل» را لمس کنید.
  4. همه این مراحل کمتر از 15-10 ثانیه از شما زمان می‌گیرد و در نهایت هم شماره شبا را از «رده» می‌گیرید.

نکته: با خرید هر کدام از پکیج‌هایی که داخل حساب کاربری هستند، می‌توانید تمام شماره‌های شبای بانک‌های مختلف را در حساب کاربری‌تان گرفته و در جایی برای روز مبادا نگه دارید.

تبدیل شماره حساب به شبای رفاه

گذشته از دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران از همین درگاهی که سایت رده در اختیارتان قرار داده، راه‌های دیگری نیز برای دریافت آن وجود دارد که هر کدام هزینه‌ساز هستند و دردسازهای خاص خود را دارند. مراجعه به شعبه و دستگاه‌های خودپرداز بانک یکی از راه‌های گرفتن شماره شباست.

ساختار شماره شبا

این شماره در کشور ما گذشته از این که حساب به کدام یک از بانک‌های دولتی یا خصوصی کشور متعلق است، با IR شروع شده که بیانگر نام اختصاری  بین‌المللی ایران است و پس از آن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد که گذشته از ارقام کنترلی و شناسه معرف هر بانک که برای بانک رفاه 013 است، از شماره نوع حساب و همچنین خود شماره حساب تشکیل شده و کم بودن برخی شماره حساب‌ها با گذاشتن صفر پیش از شماره‌ اصلی حساب جبران می‌شود. پس به این ترتیب است که شماره شبا ریز تمامی اطلاعات یک حساب بانکی را در خود جای می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا با به حداقل رساندن هر گونه خطایی، با بالاترین سرعت ممکن به انواع نقل و انتقالات الکترونیکی میان بانک‌های کشور جامه عمل بپوشاند.

دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران

یکی دیگر از بانک در زمینه خدمات مالی و بانکداری ایران بانک رفاه می باشد که با سرمایه 200 میلیارد ریال با نام رفاه اقتصاد فعالیت خود را از سال 1378 به عنوان نخستین موسسه مالی و اعتباری با مجوز بانک مرکزی ایران آغاز کرد.

بانک رفاه در زمینه های مدیریت سرمایه گذاری، کارت اعتباری، بانکداری شرکتی، خدمات بیمه، بانکداری اختصاصی فعالیت می کند.

دلیل اصلی شهرت بانک رفاه ارائه خدمات متنوع بانکداری الکترونیکی می باشد.

قطعا شماه هم یک حساب در این بانک افتتاح کرده اید و یکی از مهم ترین چالش های حساب بانکی ، انتقالات مالی است

برای انتقال های بین بانکی تنها راه موجود استفاده از می باشد که می توان به صورت الکترونیکی روند انتقال حساب را انجام داد

سوال اصلی اینجاست که برای اینکه بتوانیم را بدست آوریم چه راه حلی پیش روی ما است؟

آموزش نحوه دریافت شماره شبا بانک رفاه

احتمالا تا به امروز خواسته اید مقدار زیادی مبلغ کارت به کارت کنید یا مبادله پول انجام دهید و با مشکل محدودیت انتقال وجه در روز رو به رو شده باشید.همینطور لازم است برای مبادله ارز شماره شبا داشته باشید، شاید گاهی مواقع سخت و مشکل بنظر برسد اما به علت مشکلات امنیتی و قوانین مجبور به پیروی از آن هستید و البته راه کار های دیگری پیش روی شما است که میتوانید از اون ها استفاده کنید. باما همراه باشید تا در ادامه مطلب به آنها بپردازیم و سپس نحوه دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت را به شما آموزش دهیم.

شماره کارت بانک رفاه چیست؟

در ابتدای مطلب بهتر است به این بپردازیم که شماره کارت چیست و از کجا آمده؟ یک شماره 16 رقمی که برای شماره حساب شما ساخته می شود و به شما می دهند شماره شبا نام دارد. شماره کارت روی یک کارت بانکی حک و به شما داده می شود. کارت بانکی دارای یک تاریخ انقضا CVV2 و کد شعبه بانک شما است. در بالا به شماره حساب اشاره کردیم و شاید بهتر است توضیح مختصری هم در رابطه با شماره حساب به شما بدهیم.

شماره حساب یک شناسه بانکی است. در زمانی که شما حساب خود را در یک بانک افتتاح می کنید به شما داده می شود و برای هر شخص متفاوت است و از آن می توانید برای مبادلات بین بانکی و دریافت اطلاعات حساب خود استفاده کنید. برای مبادله بین بانکی می توانید از شماره کارت استفاده کنید و همینطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم دارای محدودیت انتقال مبلغ در روز است به طوری که بیشتر از 3 میلیون تومان در روز نمی توانید کارت به کارت کنید اما خوب چرا؟ به علت اینکه اگر کارت بانکی شما دزدیده یا به دست فرد سود جویی افتاد حداقل بیشتر از این مبلغ نتواند انتقال وجه انجام دهد،البته شما مجاز هستید هرچقدر که می خواهید در روز از کارت خود خرید کنید به همین علت اطلاعات کارت خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

آشنایی کامل با شماره شبا بانک رفاه

خب در این قسمت به برسی شماره شبا می پردازیم و اینکه شماره شبا به چه دردی میخورد و از کجا آمد؟ ،شماره شبا برگرفته از کلمه IBAN است و این کلمه مخفف International Bank Account Number است، شماره از 26 کارکتر ساخته شده که اول آن با دو حرف IR شروع می شود و باقی آن از 24 عدد تشکیل می شود و برای انتقال وجه در مبالغ بالا مورد استفاده قرار می گیرد آن هم به وسیله دو سامانه الکترونیکی پایا و ساتنا. این سامانه ها که از سال 85 ساخته شدند و می توانید تا حداکثر مبلغ 50 میلیون در روز انتقال وجه انجام دهید. با سامانه پایا می تونید تا مبلغ 15 میلیون در روز انتقال وجه انجام بدهید که یعنی می توان گفت این سامانه مبالغ کمتر و پایین تر را در اختیار می گیرد.

همینطور روش کار در سامانه پایا به گونه ای است که ابتدا به بانک مرکزی متصل می شود و پس از تایید بانک مقصد درخواست انجام می شود. در این روش درخواست ها به صورت گروهی و با تاخیر انجام می شود و گاهی تا پایان روز اداری طول خواهد کشید و اگر درخواست آخر وقت داده شود تا روز دیگر طول میکشد. اما با سامانه ساتنا که میتوان مبالغ بیشتر و تا مقدار 50 میلیون انتقال وجه انجام داد پس می توان گفت که سامانه ساتنا برعکس پایا مبالغ بزرگ رو در اختیار می گیرد و البته سرعت بیشتری هم  در انتقال وجه دارد به صورتی که درخواست به صورت تکی به بانک مرکزی ارسال می شود و در صورت تایید انتقال انجام می گیرد معمولا زمان انجام درخواست بین 2 تا 20 دقیقه بسته به بانک مقصد متفاوت است همینطور می توان گفت که این دو سامانه باهام در ارتباط هستند و لازمه ساتنا یا پایا کردن داشتن شماره شبا است یعنی اگر قصد دارید برای کسی 30 میلیون پول از طریق ساتنا واریز کنید حتما می بایست شماره شبا گیرنده یا طرف مقابل را داشته باشید.

حالا بهتره است به تاریخچه شماره شبا نگاهی بیندازیم، دلیل ساخته شدن شماره شبا یکپارچه سازی و کم کردن درصد خطا برای مبادلات است زیرا در گذشته شماره حساب هر فرد به صورت متفاوتی بوده باعث ایجاد مشکلاتی می شده اما سازمان استاندارد ایزو در سال 1375 استاندارد جدیدی به اسم International Bank Account Number تعریف کرد که باعث از بین رفتن این مشکلات می شد تحت عنوان این استاندارد شماره شبا می بایست به صورت یکپارچه و باید در شروع شماره  با دو حروف انگلیسی که شامل ابتدای اسم آن کشور می شود استفاده شود. برای مثال IR که که دو حرف اول اسم کشور ایران IRAN)) است برای شماره شبا استفاده می شود و یک نمونه کامل از شماره شبا بانک رفاه را برای شما نام می برم: IR910130000000000012343523

هر بانک برای خود شناسه سه رقمی دارد که اگر دو رقم ابتدای شماره را جدا کنید به آن دست خواهید یافت. به عنوان مثال برای بانک رفاه شماره 013 است و اینگونه می توانید بانک هارا از روی شماره شبا شناسایی کنید.

آشنایی مختصر با بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران یک بانک قابل اعتماد و قدیمی با هدف به بهبود و کمک به جامعه کارگران است که در سال 1340 با عنوان شعبه مرکزی در تهران افتتاح شد و اکنون با 60 سال سابقه به مردم خدمت رسانی مشغول می کند. همچنین با داشتن 1028 شعبه فعال میکوشد بهترین خدمات بانکی را اراِئه دهد.

شماره شبا با اعداد طولانی که دارد کمتر پیش می آید که کسی آن را به خاطر بسپارد و برای پیدا کردن این عدد نیز باید دقت کافی را داشته باشید.

خوب حالا راه حلی درستی که بتوانیم از طریق آن شماره شبا بانک رفاه را از چه طریقی بدست آوریم؟

تنها کاری که باید برای محاسبه شماره شبا بانک رفاه انجام دهید این است که در فرم بالا شماره حساب خود را وارد کنید.

بعد از آنکه شماره حساب خود را به درستی وارد کرده و از درست بودن آن اطمینان حاصل کردید، روی دکمه محاسبه کن کلیک کنید.

اپلیکیشن تحت وب شماره شبا بانک رفاه را برای محاسبه گر آنلاین شبای حاسب شما محاسبه می کند و در اختیارتان قرار می دهد.

نحوه محاسبه شماره شبا از شماره کارت

خیلی ها فکر میکنند که می توانند به صورت عادی از طریق محاسبات عددی شماره شبا خود را از طریق شماره کارت بدست آورند.

در حالی که باید بدانید که از طریق شماره کارت شما نمی توانید شماره شبا خود را محاسبه کنید و این امر به صورت عادی غیر ممکن می باشد.

اما با افتخار این امر را به زودی ممکن خواهد نمود، که شما عزیزان به آسنانی بتوانید محاسبه شماره شبا از طیق شماره کارت خود انجام دهید

آیا شماره شبا محاسبه شده صحیح می باشد؟

بررسی صحیح بودن و یا فعال بودن شماره شبا بانک رفاه برای کاربران عضو سایت و یا اپلیکیشن شبکه استعلام مقدور می باشد.

لازم به ذکر است که شبکه استعلام هیچ مسئولیتی در قبال اشتباه بودن شماره شبا شما به عهده نمی گیرد، پس در وارد کردن شماره حساب بانکی خود دقت لازم را داشته باشید و پس از اطمینان دکمه محاسبه را کلیک کنید.

یکی از الزامات نقل و انتقال وجه با استفاده از سامانه تسویه ناخالص آنی «ساتنا» و سامانه پایاپای الکترونیک «پایا»، داشتن شماره شبا حساب مقصد است. شماره شبا یک شماره ۲۴ کاراکتری است که توسط بانک مرکزی برای یکپارچه سازی نظام بانکی تعریف شده است. طبق ساختار بین المللی تعریف شده برای آن برای هر شماره حساب بانکی، یک شماره شبا مستقل می‌شود.روش‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا بانک رفاه وجود دارد. مراجعه حضوری به بانک صادر کننده حساب، مشاهده اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی متصل به حساب بانکی و غیره از جمله این روش‌ها هستند. اما یکی از ساده ترین روش های برای دریافت شماره شبا، استفاده از پرتال اینترنتی بانک صادر کننده حساب بانکی است. در نتیجه استفاده از این روش شما به راحتی می‌توانید با استفاده از شماره حساب و یا شماره کارت بانکی، شماره شبا آن را دریافت کنید..زرین پال علاوه بر ارائه سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.

برای دریافت شماره شبا بانک رفاه ابتدا وارد صفحه زیر شوید:

سپس از میان بانک‌های نشان داده شده، بانک سپه را انتخاب کنید:

در این مرحله وارد صفحه ای‌ می شوید که می توانید بر اساس شماره کارت و یا شماره حساب بانکی، شماره شبا خود را دریافت کنید. برای دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب، ابتدا روی گزینه شماره حساب کلیک کنید:

سپس اعداد شماره حساب بانکی و کد امنیتی درج شده را وارد نمایید. بعد از کلیک بر روی گزینه تایید، شماره شبا به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید آن را کپی کرده و یادداشت کنید.

اگر قصد دریافت شماره شبا با استفاده از شماره کارت بانک رفاه را دارید، در مرحله اول، روی گزینه شماره کارت کلیک کنید.

بعد از وارد نمودن شماره کارت و کد امنیتی نشان داده شده در تصویر، می‌توانید شماره شبا متصل به کارت را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید:

شماره شبا بانک رفاه چیست؟

شماره شبا بانک رفاه، شماره شبا متعلق حساب های بانکی ثبت شده در سامانه جامع بانکی این بانک است. با توجه به اینکه شماره شبا یک شماره منحصر به فرد در سطح بین المللی است، با استفاده از شماره شبا این بانک ، افراد می‌توانند در بستر نظام بانکی کشور، بدون کوچکترین اشتباهی در تعیین حساب مقصد، نقل و انتقالات خود را به وسیله سامانه‌های و ساتنا انجام دهند

در واقع از آنجایی که سیستم شماره گذاری حساب‌های بانکی در هر بانک مستقل است، احتمال اینکه در دو بانک مختلف یک شماره حساب با اعداد یکسان برای دو فرد متفاوت تعریف شود وجود دارد. بنابراین برای پرهیز از اشتباه در انتقال وجه، باید هنگام اعلام مشخصات حساب مقصد، به اعداد دیگری مانند کد شعبه و یا نام بانک نیز اشاره کرد. اما وجود یک شماره شبای استاندارد و منحصر به فرد این مشکل را به سادگی حل می‌کند. ساختار شماره شبا و نحوه قرارگیری اطلاعات در ۲۴ کاراکتر تشکیل دهنده آن در قسمت بعد توضیح داده شده است.

شماره شبا بانک رفاه چند رقمی است؟

شماره شبا بانک رفاه یک شماره ۲۴ کاراکتری است که به صورت  IRXX013 شروع می‌شود و شماره حساب بانکی به صورت ۱۸ رقمی در ادامه آن قرار می‌گیرد.

ساختار شماره شبا بانک رفاه بر اساس قوانین سیستم  IBAN یا همان سیستم بین المللی نقل و انتقال وجه International Bank Account Number طراحی شده است. در نظر داشته باشید، قوانین شماره گذاری حساب‌های بانکی در کشورهای متعددی از جمله کشورهای حوزه اروپا، برخی کشورهای حوزه کارائیب و اقیانوسیه و همچنین کشورهای خاورمیانه نیز از این قانون تبعیت می‌کنند و در نتیجه می‌توان گفت شماره شبا نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شماره بین المللی عمل می‌کند.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان | تبدیل شماره کارت به شماره شبا ملی رایگان | دریافت شماره حساب از شماره کارت

ساختار شماره شبا بانک رفاه به صورت زیر است:

در این ساختار:

منظور از IR ، کد کشور صادر کننده حساب (ایران) است.

ارقام کنترلی به گونه‌ای در ساختار قرار می‌گیرند تا الگوریتم اعتبار سنجی شماره شبا را به درستی تکمیل کنند.

۰۱۳ ارقامی هستند که طبق قرارداد به حساب‌های بانک رفاه تعلق می‌گیرد.

۱۸ کاراکتر باقی مانده نیز به شماره حساب اختصاص می‌یابند.

دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت

اپلیکیشن های متعدد انتقال وجه و گسترش و محبوبیت انتقال وجه به روش کارت به کارت موجب شده است تا اطلاعات شماره کارت متصل به حساب بانکی در دسترس تر از هر زمان دیگری باشد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا با استفاده از وارد نمودن شماره کارت، شماره شبا خود را دریافت نمایند.
بانک رفاه امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برای اینکار ابتدا وارد صفحه   شوید و بانک رفاه را انتخاب کنید. سپس در صفحه‌ای که به آن هدایت می‌شوید، بر روی گزینه «شماره کارت» کلیک کنید. در مرحله بعد با وارد نمودن شماره کارت و کد امنیتی، شماره شبا خود را دریافت کنید. هنگام وارد نمودن اطلاعات شماره کارت خود توجه داشته باشید شماره کارت بانک رفاه با  ۵۸۹۴۶۳ آغاز می شود. برای راهنمایی دقیق‌تر، راهنمای تصویری و گام به گام دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت در قسمت قبل نشان داده شده است.

دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا، استفاده از اطلاعات شماره حساب بانکی مقصد است. این شماره حساب می‌تواند متعلق به حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره موجود سیستم جامع بانکی بانک رفاه باشد. برای دریافت شماره شبا بانک رفاه از طریق شماره حساب ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا شوید و بانک رفاه را انتخاب کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، «شماره حساب» را انتخاب کنید. سپس مشخصات حساب بانکی و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی دکمه «تایید» کلیک کنید تا شماره شبا خود را دریافت کنید. در قسمت قبلی این مقاله راهنمای تصویری به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید:

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه

با توجه به حساب مبدا و مقصد، سقف انتقال شبا بانک رفاه متفاوت است، به نقل از بانک رفاه:

  • سقف انتقال وجه درون بانکی (برای حساب های دیگران) و بین بانکی با رمز ثابت: سقف پیش فرض روزانه ۵۰ میلیون تومان
  • سقف انتقال وجه درون بانکی صرفاً برای حساب های خود مشتری با رمز ثابت: سقف پیش فرض ۱۰۰ میلیون تومان است
  • سقف انتقال وجه درون بانکی (برای حساب های دیگران) و بین بانکی با رمز یک بار مصرف (otp): سقف پیش فرض برای موبایل بانک همانند اینترنت بانک تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر مشتری قابل افزایش است.
  •  حداکثر سقف مجاز انتقال وجه از طریق درگاه های غیر حضوری (موبایل بانک، اینترنت بانک و…) برای هر شخص طی روز  ۱۰۰ میلیون تومان است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه با استفاده از پایا:

سقف انتقال وجه با این روش، روزانه مبلغ ۵ میلیون تومان با رمز دوم می باشد. در صورت نیاز به انتقال مبالغ بیشتر تا سقف ۵۰ میلیون تومان با استفاده از OTP امکانپذیر است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک رفاه با استفاده از ساتنا:

با استفاده از این روش، صدور حواله ساتنا از مبلغ ۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان صرفا با استفاده از رمز یکبار مصرف امکانپذیر است.

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟