رسانه عمومی

خطر موج جدید کرونا در مصرف‌کنندگان مواد دخانی با بازگشایی قهوه‌خانه‌ها

دبیرکل انجمن کنترل دخانیات با اشاره به رشد صنعت دخانیات گفت: “طبق مصوبات ستاد ملی کنترل دخانیات ، این ستاد باید با ساخت هر واحد جدید تولید دخانیات موافقت کند ؛ در حالی که وزارت سکوت خود مجوزهایی صادر می کند.

دکتر.. محمد ردا المسجیدی در گفتگو با سلام دکتر وی تأکید کرد: استعمال سیگار برای افرادی که در معرض خطر انقباض عروق کروناویروس هستند می تواند مشکل ایجاد کند و گفت: “مطالعات نشان داده است مصرف کنندگان محصولات دخانی در صورت توسعه Quaid 19 با شدت بیشتری روبرو خواهند شد و شانس پذیرش آنها در بخش مراقبت های ویژه افزایش می یابد.

خطر موج جدیدی از تپه در مصرف کنندگان دخانیات با بازگشایی کافی نت ها

وی افزود: اگر این بازگشایی در رستوران ها و کافی نت ها انجام شود و مراقبت های بهداشتی ارائه نشود ، فکر می کنم در یک گروه سیگاری با موج جدیدی روبرو هستیم.. توصیه ما به مردم به ویژه جوانان این است که از مصرف سیگار و قلیان به عنوان یک گروه خودداری کنند. بوکس کرونا هیچ تعارفی ندارد و به راحتی جابجا می شود. Corona همزمان با هفته ملی تنباکو ، زمان رسیدن پیام است.

دبیرکل انجمن مبارزه با دخانیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی شاهد کاهش مصرف قلیان پس از بسته شدن کافی نت ها بوده است ، گفت: ما آمار دقیقی نداریم اما آنها نشان می دهند که در جامعه عمومی ، قلیان به راحتی در دسترس نیست و باید کورونا همچنین از سازمان بهداشت جهانی به عنوان بهانه ای برای هشدار دادن به مردم درمورد استعمال سیگار بخصوص در اماکن عمومی استفاده کرد.

حداکثر 15 درصد از افراد سیگاری قلیان سیگار می کشند

قرنطینه و افزایش مصرف سیگار

وی افزود: مدتهاست که سیگار کشیدن قلیان در بین خانمها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما تغییر مصرف قلیان به سیگار در میان این گروه کار ساده ای نیست. استعمال دخانیات شیوش انگیزه های خاص خود را دارد ، برخی از آنها برای سرگرمی استفاده می شود و سیگار کشیدن ممکن است جایگزینی آسان برای استعمال دخانیات نباشد ، اما می دانیم که حدود 10 تا 15 درصد از افراد سیگاری شیشه شروع به سیگار کشیدن می کنند. حتما حتما مطالعات در کشورهای اروپایی نشان می دهد که در دوره قرنطینه در کرونا ، سیگار کشیدن در بین افراد سیگاری افزایش یافته است زیرا آنها خود را به خانه بودن محدود می کردند و سیگار کشیدن را به عنوان روش استراحت انتخاب می کنند.

قیمت سیگار را در جیب دلالان افزایش دهید

وی خاطرنشان کرد: وی معتقد است که پس از بسته شدن کورونا پس از بسته شدن کافه ها ، مصرف قلیان کاهش یافته است و گفت: “اما دو مورد مهم با سیگار کشیدن اتفاق افتاد.” پس از شیوع کورونا ، قیمت سیگار به میزان قابل توجهی افزایش یافت که متأسفانه به جیب دولت و خزانه نمی رود و فقط دلالان از آن سود می برند. در حالی که قیمت سیگار 10 تا 15 درصد افزایش یافته ، ما هنوز درمورد مالیات صحبت می کنیم. ایران از نظر مالیات در دخانیات در بین اکثر کشورها کم است.

المسجیدی درباره اجرای پروژه “بد” یا “جلوگیری از مصرف دخانیات در مدارس” در ایام تعطیلات مدرسه ، گفت: “این پروژه با مشارکت خود دانش آموزان ، دو برنامه در فضای مجازی آغاز شد.” این پروژه به نظرات شخصی دانشجویان متکی بود. برای اینکه دانش آموزان خیلی از فضای طراحی دور نباشند ، در این دوره دو مسابقه پیش بینی شده بود. این بازتاب بسیار خوبی بود.

دخانیات یک صنعت موفق برای کشور است!

وزارت سکوت مقررات ضد سیگار را رعایت نمی کند

اعتقاد بر این است که تنها صنعت موفق دخانیات در کشور در سالهای اخیر صنعت دخانیات بوده است و وی اظهار داشت: این صنایع توانستند از 4 یا 5 واحد صنعتی به حدود 18 واحد تولیدی در این مدت افزایش یابد. واحدهای تولیدی با داشتن سود و سود افزایش می یابند ، در این صورت سودآوری این صنایع به معنای تولید محصولات بیشتر توتون و تنباکو است که منجر به افزایش مصرف محصولات دخانی خواهد شد. متأسفانه ، در این رابطه ، وزارت سکوت براساس مصوبات و مقررات فعالیت نمی کند؛ براساس ستاد کنترل ملی دخانیات ، این دفتر باید برای ساخت هر واحد جدید تولید دخانیات توافق کند. در حالی که خود وزارت سکوت مجوز صادر می کند.

انتقاد از سریال “زیرزمینی”

دبیرکل انجمن مبارزه با دخانیات تأکید کرد: کنترل دخانیات یک فرآیند چند وجهی است: “در حالی که بیشترین تماشای سریال در ماه مبارک رمضان سریال” زیرزمینی “بود که صحنه های بسیاری از دخانیات را به نمایش گذاشت ، اما با این وجود آیا می توان از این عناصر مضر فقط انتظار داشت در حالی که به مردم توصیه می کنیم ، برنامه ضد استعمال سیگار را اجرا می کنیم و در حالی که دانش آموز شاهد سیگار کشیدن در خانه ، به صورت سریال و فیلم است ، مشخص است که قدرت آنها از برنامه ای که ما اجرا می کنیم بیشتر است.

وی در مورد برنامه های کنترل دخانیات برای ساکنان امسال ، وی با توجه به گسترش هاله در کشور گفت: “ما قصد داریم برنامه ای را در بنیاد خیریه سرطان اجرا کنیم.” در همین راستا ، 15 بخش مربوط به تاج ، تنباکو ، تاج ، بیماری های ریه و غیره که برای پخش توسط معاون استاندار استان های رادیو و تلویزیون به شبکه های ولسوالی ها گزارش شده است ، تهیه شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید