رسانه عمومی

خبرهای خوب بودجه‌ای برای استان بوشهر در آستانه نوروز ۱۴۰۰

سلام دکتر / بوشهر رئیس کمیته مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ضمن صدور گزارشی از توزیع اعتبارات افزایش حقوق کارمندان و پرداخت مستمری بازنشستگان ، بر لزوم حفظ تقسیمات روستایی در پارس جنوبی تأکید کرد.

علی درویشی در گفت وگو با سلام دکتر توضیح داد: بودجه کل استان 311 میلیارد تومان است. سال گذشته ، دکتر نوبخت موافقت کرد 50 درصد از مفاد ماده 10 قانون خدمات کشوری را افزایش دهد ، که باعث می شود کل دستمزد کارمندان دولت به 2 میلیون تا 2.5 میلیون افزایش یابد و هزینه آن نزدیک به 7 تا 8 میلیارد تومان که از منابع A تأمین می شود استان را تأمین می کند.

وی افزود: امسال دستگاه های حاکمیتی در تهیه این مبلغ در طول سال مشکل دارند و ارزش مالی این موضوع نزدیک به 80 میلیارد تومان برآورد می شود. با ایده مشخص دکتر نوبخت ، این مبلغ که باید از بودجه آژانس ها تأمین شود ، از طرح ملی و ساختار بودجه گرفته شده و هزینه های عمومی شرکت های مدیریتی را در بر می گیرد.

این کارمند مشاهده می کند: “از این طریق درخواست مدیر می تواند بسیاری از چیزهای خوب از جمله کمک و اضافه کار را پرداخت کند و به کارمند خود زمان بسیار کوتاهی بدهد.”

رئیس کمیته مدیریت و برنامه ریزی منطقه ای بوشهر توضیح داد: در سال آینده بودجه استان بیش از 50 درصد افزایش یافته است و همه مبالغ ذکر شده و موارد در قالب این افزایش دیده شده است.

درویشی با اعلام خبر پرداخت وجه برای پرداخت مابقی بازنشستگان دولت ، گفت: “امسال علاوه بر مبالغ فوق الذکر – 311 و 80 میلیارد تومان ، 13 میلیارد تومان مازاد بازنشستگی پیش بینی کرده ایم.” از سوی دیگر ، برای پرداخت تعطیلات باقی مانده خود در سال 1396 به بعد ، که تا به امروز به تأخیر افتاده بود ، نزدیک به 10 میلیارد تومان به دستگاه های حاکمیت ، که پس از تعطیلات نوروز با مستمری بگیران تسویه حساب می کردند.

وی با اشاره به تلاش شهرستان های محلی برای کمک به آلودگی پارس جنوبی گفت: در تاریخ 19 و 18 مارس 2009 ، شورای حفاظت از محیط زیست اظهاراتی را بیان کرد که منجر به مشارکت جوامع روستایی (هرمزگان و فارس) 45٪ شد از نظر اثرات آلودگی در پارس جنوبی سهم دارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در آن زمان با یکسان سازی حومه شهرها ، بنابراین هیچ ریالی از زباله های جمع آوری شده در حومه شهرها به حومه همسایه داده نمی شد و همه آنها در منطقه بوشهر توزیع می شد.

رئیس کمیته مدیریت و برنامه ریزی منطقه ای بوشهر توضیح داد: در نوامبر سال جاری ، شورای وزیران مصوبه ای را تصویب کرد که حفاظت از محیط زیست را وادار می کند تا ظرف سه ماه آینده الگوی جدیدی را برای این موضوع معرفی کند. زیرا چالش هایی را در سطح ملی ایجاد کرده است. استانداران و نمایندگان استانهای فارس و هرمزگان نیز با استناد به قانون ذکر شده بارها تمامیت ارضی خود را پیگیری کرده اند.

درویشی افزود: “به همین دلیل ، سازمان ملی حفاظت از محیط زیست وظیفه دارد مدل جدیدی را برای توزیع و ارزیابی درآمد زباله ارائه دهد ، و این مدل پس از اخذ تأیید وزیر و ابلاغیه. ”

وی یادآور شد: البته همه مسئولان شهرستان توافق کرده اند که پیش نویس این طرح را بگیرند و آن را بررسی کنند تا این تصمیم منجر به تخریب شهرستان نشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید