رسانه عمومی

جهان در تسخیر اخبار جعلی و مبتذل

کتاب “پس از حقیقت” نوشته جیمز بال (روزنامه نگار مشهور انگلیسی و برنده جایزه پولیتزر) توسط مسعود میرزایی ترجمه شده است.

به گزارش سلام دکتر ، این کتاب که چگونگی فتح جهان از طریق افسانه ها و افسانه های مربوط به مطالعه موضوعات جزئی در اروپا و ایالات متحده را بررسی می کند ، در چهار فصل و 11 مقاله ، در 412 صفحه و به تعداد منتشر شده است. 85،000 تومان توسط روزنامه های ایران.

در مقدمه کتاب “پس از حقیقت” آمده است: “قدرت فساد و دروغ” ، “چه کسی دروغ و فساد را گسترش می دهد؟” ، “چرا دروغ و حس کاذب؟” و “چگونه می توان از دروغگویی و مزخرفات دست برد؟” اولین عناوین چهار فصل کتاب حقیقت گویاست (جهان با دروغ و اخبار دروغ فتح می شود).

در مقدمه این کتاب ، جیمز بال اشاره می کند که اخبار جعلی به تنهایی برای توصیف مقیاس ریا و محتوای بی پروا کافی نیست: کمال پرونده ها نیز به قدری جدی است که ممکن است تلاش آنها شکست بخورد. Idi naa yege؛ فرهنگ و مقررات این گونه رسانه ها که بیش از حد است که بتواند استدلال های مخالفت و توافق راجع به این موضوع را به شکلی متعادل پوشش دهد ، نمی تواند با مبارزه همه جانبه مزخرفات مخالفت کند. در واقع ، وظیفه اصلی رسانه ها برای مبارزه با گسترش دروغ و مطالب غیرقابل فهم ، مانند ورود به جنگی تمام عیار با چاقو است (صفحه 27).

مهدی شفیعی ، مدیرمسئول روزنامه ایران ، در مقدمه ای درباره تفسیر فارسی این کتاب ، مقابله با اخبار جعلی را لزوم سرعت و تأکید خواند: مقابله با لکه اخبار جعلی با ظهور حقیقت و حتی تولید و پخش فریب رسانه های جریان اصلی جهان در معرض تهدید است ، اقدام فوری ضروری است ، اما بدون شک نحوه تنظیم و اجرای فرایندها در این زمینه بدون بحث و سر و صدا نخواهد بود ، به دلیل بوسه آنلاین جعلی خبری که خود را به عنوان یک خبر واقعی نشان می دهد و اگر صحت داشته باشد ، در آغاز احتمالاً منجر به عواقب و پیامدهای منفی بسیاری خواهد شد.

وی افزود: “توسعه حرفه ای ، فناوری و اجرای قانون در این زمینه – مبارزه با تقلب و فریب بدون به خطر انداختن اخبار واقعی اما ناخوشایند – مهمترین چالش در سالهای آینده ، برای یک موفقیت موفقیت آمیز است که در آن رسانه های واقعی ، کارشناسان ارتباطات و متخصصان ، دولت ها ، سازمان های بین المللی و سازمان های غیردولتی ، به ویژه م educationalسسات آموزشی و آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

الکس گیبنی فیلمساز برنده اسکار گفت: “در زمان آشوب ، دروغ و فساد به همه جا گسترش می یابد.” در این کتاب ، جیمز بال سعی دارد با جستجوی مناطقی که بسیار شلوغ شده اند ، راهی برای جلوگیری از گسترش دروغ و اطلاعات غلط در جهان پیدا کند.

مدیر تحریریه آلن Rosbridge همچنین آن را کتاب ویژه “پس از حقیقت” نوشت که در بهترین زمان توسط یکی از باهوش ترین و متفکرترین روزنامه نگاران دوران مدرن نوشته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید