رسانه عمومی

جزئیات سه اقدام مهم برای بهبود محیط کسب‌وکار

وزیر دارایی و دارایی در نامه ای به رئیس اجرایی ، قدمهای شرکت را برای بهبود فضای کسب و کار بیان کرد.

به گزارش سلام دکتر ، در این نامه آمده است: “قبل از هر سخنرانی ، از توجه ویژه شما به گزارش های مربوط به پیشرفت جامعه تجارت این وزارتخانه صمیمانه سپاسگزارم و به شما یادآوری می کنم: در تاریخ در 17 ماه مه سال جاری ، برای انجام اقدامات لازم برای بهبود وضعیت و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در مقررات تجاری بانک جهانی برای تحقق لیست های خردمندانه رئیس آن ، ما اقدامات اجرایی زیر

1- در تاریخ 10 مه سال جاری ، پنجره فیزیکی شرکت تجارت در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران و با همکاری اتاق ، ثبت ملی املاک و خدمات را آغاز کرد. ، آژانس امنیت ملی ، خبرنامه رسمی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره پست ملی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون ملی مالیات ، راه اندازی شده اند. در این پنجره واحد ، عملکردهای ثبت شرکت ، ثبت نام در سیستم مالیات و رسیدگی به پرونده های مالیاتی ، دادن کد آموزش امنیت اجتماعی ، ثبت اطلاعات تأسیس در کارمندان و روزنامه های درحال گردش و دادن دفاتر مالیاتی قابل مقایسه. در ابتدا این خدمات محدود به تأسیس شرکت های با مسئولیت محدود بود اما با تصویب کمیسیون مقررات زدایی و سهولت صدور پروانه های کسب و کار ، این خدمات به شرکت های بیمه خصوصی نیز تسری یافته است. . تصمیم گرفته شده است که با یاری خداوند ، این خدمات تا پایان سال جاری به طور گسترده در دسترس فعالان خصوصی قرار گیرد.

طبق گزارش جدید بانک جهانی ، روند شروع کار در تهران 72.5 روز به طول انجامید و باعث افتخار است که اعلام کنم 765 شرکت از 10/9/1399 و میانگین زمان انجام آن در یک پنجره ثبت نام کرده اند همه این اندازه ها برای هر شرکت به کمتر از 3 روز کاهش یافته است. بنابراین ، با هدف ایجاد اضافات و اقدامات اساسی ، ما در تلاشیم این مدت را به 1 روز کاهش دهیم. با توجه به تجربه موفق در تهران ، در تاریخ 5/5/2012 در چهار شهر مشهد ، تبریز ، اصفهان و شیراز ، این پنجره های فیزیکی باز شده است که در مجموع در این شهرها تا کنون ، تا 240 شرکت با متوسط ​​زمان. 3 روز ثبت نام از جمله اقداماتی که منجر به این کاهش در هنگام ارائه خدمات شده است ، ایجاد ارتباطات الکترونیکی و تعامل سازمان ، حذف کد و جایگزینی با شناسه کشور و کد کشور از افراد ، تسهیل روند ثبت نام است. سیستم مالیاتی و سیستم کامل الکترونیکی (که منجر به کاهش 55 روزه در دوره ارائه خدمات مالیاتی شد) و همچنین ارائه پروژه و خدمات رایگان نظارت به مشتری.

2- شناخت تخصص دادگاه های تجاری و تأثیر آن در اجرای قراردادهای بانک جهانی برای تسهیل تجارت ، در تاریخ 17 نوامبر 2016 ، یک شعبه ویژه قضایی در تهران با همکاری قضاوت و این شرکت. انجام دادن. بر اساس گزارش جدید بانک جهانی ، دادگاه تجارت در تهران 505 روز به طول می انجامد و کیفیت رسیدگی قضایی از 5 تا 18 است. پس از راه اندازی شعبه و ایجاد گروه هایی که قانون مهم تجارت را شامل می شوند ، شامل کارشناسان حقوق تجارت قضات ، کارشناسان محیط کسب و کار و مدافعان بخش خصوصی ، نتایج تحقیقات منجر به اقدامات این گروه های کاری حرفه ای انتظار می رود. در مرحله اول ، زمان رسیدگی به پرونده های تجاری تا 180 روز و زمان رسیدگی به 7 تا 18 روز محدود است.

3- علاوه بر دو مورد فوق ، نوشتن لایحه ای برای حمایت از سهامداران در این وزارتخانه و ارائه آن از طریق كمیته معتبر دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی و همچنین انجام اقدامات. اولین کاری که برای ایجاد صورتحساب بانکی انجام می شود در مراحل ذکر شده در این مرحله است. لازم به ذکر است که طبق روش ارزیابی بانک جهانی ، حداقل 2 سال باید از اجرا و اجرای هرگونه اقدام اصلاحی برای اطلاع از یک منطقه کسب و کار ملی بگذرد ، از این رو تأثیرات این اقدامات در ارزیابی و وضعیت گزارش های بانک جهانی از 2 سال آینده را شاهد خواهیم بود.

شایان ذکر است که علاوه بر این اقدامات ، در سال گذشته 8 اقدام عمده اصلاح دیگر نیز انجام دادیم که به طور رسمی توسط وزارت صنعت ، صنایع ، مواد معدنی و وزارت كشاورزي ، آژانس همكاري ايران و مركز تجارت ايران. در سطح جهانی ، آن بانک برنده نشده است. “اما نکته مهم در اینجا بالا بردن سطح آگاهی از پیشرفت جامعه تجارت بین مردم و فعالان خصوصی است. در حال حاضر ، انتخابات میدانی نشان می دهد که این اتفاق مبارک با اقداماتی که برای شما توصیف شده است اتفاق می افتد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید