رسانه عمومی

تولید برق از پساب صنایع

محققان دانشگاه تربیت مدرس طی یک پروژه تحقیقاتی با حفظ گلخانه ساختمان موفق به تولید آتش شده اند و به گفته آنها ، در این فرآیند علاوه بر آتش سوزی ، خروجی های گلخانه نیز به موقع برداشته می شود. یکسان.

به گزارش سلام دکتر ، حبیب الله یونسی ، نویسنده اصلی این پروژه تحقیقاتی ، گفت که در این پروژه از یک روش بی هوازی برای کنترل تولید استفاده شده است. به منظور روشن کردن آتش.

وی این فرآیند را فرآیندی میکروبی توصیف کرد که در آن از مواد معدنی بی هوازی استفاده شده است: “این میکروارگانیسم ها با تغذیه از مواد معدنی در حال جریان و تجزیه مواد معدنی برای تولید اکسیژن و الکترون رشد می کنند.” یافتن هر مقدار دی اکسیدکربن در اتمسفر به این معنی است که ما یک منبع مهم انرژی شیمیایی داریم.

یونسی گفت: “از این طریق می توان انتشار گازهای گلخانه ای صنعتی را در فرآیند گلخانه ای درمان کرد.” از انرژی داخلی می توان برای ذخیره سازی پساب در مصارف کم مصرف نیز استفاده کرد. این کار را می توان به انواع روحیات صنعتی ، مدنی و خانگی گسترش داد.

به عنوان یک مدیر پروژه ، سلول های روغن میکروبی به عنوان وسیله ای برای تبدیل گازها به انرژی الکتریکی و استفاده از هیدروژن به عنوان سوختی که می توان از منابع تجدید پذیر و غیر تجدید پذیر به دست آورد ، می تواند یک راه حل قابل اعتماد برای حل مشکلات انرژی و راه حل های Be محیط.

به گزارش گروه اطلاع رسانی معاونت علمی ، یونسی توضیح داد: در این پروژه از یک محفظه میکروبی دو محفظه در ترکیب با یک سیستم فنتون به نام سیستم بیو الکتروفنتون برای کنترل میزان انتشار استفاده می شود. از ویژگی های این سیستم می توان به راندمان بالا ، آلودگی کم ، بدون صدا و هزینه نگهداری کم اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید