رسانه عمومی

تقاضای رسمی مناطق آزاد برای ترانزیت خودرو آمریکایی/ کار به ریاست جمهوری کشید

اگرچه مقامات انجمن های آزاد می گویند که نه شورای عالی جوامع آزاد و نه جوامع هیچ گونه شرطی برای عبور اتومبیل های ایالات متحده از سرزمین ها ندارند ، اما اسناد نشان می دهد که قبل از آن ، کمیسیون های عالی انجمن های آزاد به معاون رئیس جمهور نامه نوشتند برای قوانین قانونی توصیه شده برای عبور و مرور خودروهای آمریکایی و رفع موانع تحمیل شده توسط گمرک ایران.

به گزارش سلام دکتر ، نامه ای به تاریخ سپتامبر سال جاری بین شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ایران وی گزارش داد که مناطق براساس تفاهم نامه ای که در نوامبر سال گذشته با پلیس راهور ناجا امضا شد ، خواستار عبور وسایل نقلیه بین آنها بودند ، اما ظاهرا با موانع گمرک و تصمیم بگیرید

با این حال ، در این بیانیه آمده است که “باید با جابجایی وسایل نقلیه در مناطق آزاد ، اقدامی جدی صورت گیرد که مقامات مربوطه موافقت خود را با رعایت شرایط و ضوابط مربوط به تعداد اعلام می کنند.”

اما اروانقی – معاون وزیر علوم و فرهنگ ایران – امسال فرمانی را صادر كرد كه اجازه می دهد عبور از اتومبیل در پنج مورد انجام شود ، یكی از آنها انتقال خودرو و كامیون را ممنوع می كند. آمریکایی ؛ همانطور که تأکید شده ، “حمل اتومبیل با مارک های لامبورگینی ، فراری ، پورشه ، هامر ، مازراتی و بوگاتی و سایر اتومبیل های دارای نشان آمریکایی ، ساخته شده یا با اصل آمریکایی امکان پذیر نیست.”

در شرایطی که به نظر می رسد در زمینه حمل و نقل اتومبیل های مسافرتی آمریکایی یا لوکس بین محیط های رایگان و گمرک ایران اختلاف نظر وجود دارد و جوامع در حمل و نقل این اتومبیل ها مشکل دارند ، موضوع شورای عالی انجمن های آزاد در ژانویه سال جاری بود وی گفت: “نه شورای عالی جوامع رایگان و نه سازمانهای محلی درخواستی برای انتقال وسایل نقلیه آمریکایی در جوامع آزاد ارائه نداده اند.” “این هیچ ارتباطی با دبیرخانه شورای عالی جوامع آزاد ندارد و توافق نامه سازمان های دو منطقه سفر و منبع در وهله اول انتقال است ؛ اما هیچ سوالی از دبیرخانه شورا مطرح نشده است. برای جابجایی وسایل نقلیه آمریکایی از یک منطقه به منطقه دیگر. “

پیام متنی بانک باجنیدی: گمرک خودکار است ، نه اجرای قانون

اما بررسی های سلام دکتر نشان می دهد که در دسامبر سال جاری ، مرتضی بانک – رئیس هیئت امنای انجمن های ویژه و جوامع آزاد – در مصاحبه ای با جنیدی – معاون رئیس دفتر – موضوع انتقال خودرو بین جوامع رایگان و فعالیت های فرهنگی را مطرح کرده است. در این مقاله و ما بر اهمیت حل مسئله حمل و نقل اتومبیل آمریکایی تأکید کرده ایم.

این بانک در نامه خود به یادداشت تفاهم امضا شده بین دبیر و افسر پلیس راهور ناجا و دستورالعمل های مربوط به جابجایی وسایل نقلیه در مناطق آزاد اشاره کرده و می گوید: “این محدودیت هایی دارد.”

خودروهای آمریکایی قبلاً وارد می شدند و اکنون فقط مسیر ترانزیت تحت تأثیر قرار گرفته است

وی در این پیامک به بند (3) بخش معاون وزیر فرهنگ ایران اشاره کرد ، یعنی یک بند مربوط به ممنوعیت حمل و نقل و اتومبیل های آمریکایی ، با بیان اینکه “ما در ایالات متحده آمریکا ساخته شده ایم. یا از نژاد آمریکایی بومی است ، در حالی که وسایل نقلیه مورد بحث در سالهای قبل و به موقع قبل از ورود به مناطق وارد شده و اکنون از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می شوند. “

بخواهید افراد اتومبیل آمریکایی را سوار کنید

اعلامیه رئیس شورای عالی جوامع آزاد با ارسال نامه عکس یکی از متقاضیان عبور از اتومبیل بین جوامع نیز نشانگر تقاضای انتقال خودروی شخصی آمریکایی از منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد انزلی است.

تحقیق و سکوت گمرک

این بانک از معاون کمیساری امور حقوقی خواسته است تا موضوع کارشناسی موضوع را بررسی کند ، متعاقب آن معاون استاندار به سازمانهای مربوطه دستور داد موضوع را بررسی کنند و نتیجه را اعلام کنند.

جریان تردد خودروها بین مناطق آزاد با برخی ناسازگاری ها در این زمینه در حال انجام است و حتی شکایات مربوط به عملکرد گمرک ایران در این مورد به معاون حقوقی نخست وزیر رسیده است. هیچ خودروی لوکسی اعلام نشده و دلیل توزیع این قطعه مشخص نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید